آخرین اخبار

جاهای دیدنی لرستان در پاییز

به گزارش سرمایه فردا، لرستان، استانی سراسر زیبایی و جاذبه که هربار یک چشم‌انداز جدیدی را بر روی بازدیدکنندگانش می‌گشاید. شاید بیش از همه خرم‌آباد مرکز این استان را باید به تماشا نشست. جاهای دیدنی لرستان ، خود قصه‌ای ناگفته است شهری تاریخی که می‌توان به‌دنبال کشف ناشناخته‌های آن رفت.
شهری باستانی که نخستین سکونتگاه‌های بشری در این منطقه بوده است و به موازات آن جایگاه اولین‌های تمدن بشری هم به خود اختصاص داده است. این شهر تاریخی بی‌نظیری که حتی وقتی از شهر هم عبور می‌کنی، حتما یک بخشی از تاریخ در چشم‌انداز آن وجود دارد.


اگه بنا بر نوشته ژول ورن دور دنیا را می‌توان در هشتاد روز گشت. اما جاهای دیدنی لرستان به تنهایی یک دنیایی است که باید هشتاد روز برای آن وقت گذاشت. تا جسم و روحت به خوبی از تماشای آن حجم از زیبایی سیراب شود. اما با توجه به فرصت کوتاه سفرها، می‌توان هربار بخشی از جاذبه‌های این شهر خارق‌العاده رو تماشا کرد.

بازدید از جاهای دیدنی لرستان با قطار

اگر اهل قطارگردی باشد سفر با قطار به سمت خرم‌آباد جذابیت سفر را چندین برابر می‌کند. چرا که طبیعت بی‌نظیری را در سفر با قطار به این استان و شهر مشاهده خواهید کرد. برای رفتنبه جاهای دیدنی لرستان ی توان سری به بام آن زد و اول از همه تمام شهر را به تماشا نشست و بعد اگر بخواهید در یک فرصت کوتاه تمام فرهنگ و تاریخ این شهر و منطقه را بشناسید به قلعه فلک و الافلاک بروید. در این قلعه، موزه‌ای از تاریخ و فرهنگ این خطه و مردمان اصیلش قرار دارد که به خوبی نحوه زندگانی و گذار تاریخی این شهر را به تصویر کشیده است.
پس از تماشای قلعه بسیار عظیم و زیبای فلک و الافلاک می‌توان به سمت یکی از جاذبه‌های پرطرفدار خرم‌آباد یعنی دریاچه کیو رفت. منطقه‌ای بسیار خوش آب و هوا در خرم آباد که منظره‌ای چشم‌نوازی را جلوی چشمانتان به تصویر می‌کشد که در سفر به این شهر حتما باید برای یک بار هم که شده این جاذبه زیبا را دید.
گشت و گذار شهری و قدم زدن در خیابان‌های تاریخی این شهر یکی از تجربه‌های عالی در سفر به این شهر است. همچنین اگر علاقه‌مند به تماشای طبیعت و دور از شهر هستید حتما به سراب ناوه‌کش بروید و از تماشای جریان آبی در طبیعتی بی‌نظیر و شنیدن صدای پرندگان لذت ببرید.

modir

Recent Posts

پایان رکود اقتصادی اعلام می شود؟

سیاست های فدرال رزرو در راستای نزدیک شدن به پایان رکود اقتصادی است. رفتار سیاست…

6 ساعت ago

روند معاملات قیمت دلار امروز

روند معاملات قیمت دلار امروز تحت تاثیر تنش های لبنان و اسرائیل از یک سو…

6 ساعت ago

دارایی‌های توکن شده در اقتصاد جهان

دارایی‌های توکن شده در اقتصاد جهان با وجود ریسک های بالا مورد توجه سرمایه گذاران…

6 ساعت ago

هزینه ساخت آپارتمان در تهران چقدر است؟

هزینه ساخت آپارتمان در تهران به طور میانگین به ۱۸ میلیون تومان رسیده است. این…

7 ساعت ago

آینده بازار خودرو در ایران و جهان

آینده بازار خودرو در جهان به سمت فناوری و برقی شدن سوق پیدا کرده است.…

7 ساعت ago

عملکرد بورس در پاییز ۱۴۰۳

با اینکه عملکرد بورس طی روزهای اخیر سبزپوش بوده اما همچنان زیر کانال دو میلیون…

8 ساعت ago