آخرین اخبار

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

به گزارش سرمایه فردا، تویوتا لوین توربوشارژ در دو نسخه بنزینی و هیبریدی عرضه می‌شود، محصول همکاری مشترک تویوتا ژاپن و خودروساز چینی GAC است.
تویوتا لوین توربوشارژ در واقع نسخه‌ای از تویوتا کرولا است که توسط شرکت مشترک GAC-TOYOTA تولید می‌شود. این خودرو با کد اتاق E210 شناخته شده و دوازدهمین نسل از خانواده کرولا محسوب می‌شود.
تفاوت اصلی لوین با کرولای معمولی در طراحی ظاهری آن است، به طوری که لوین چهره‌ای جوان‌پسندتر و اسپرت‌تر دارد. شرکت GAC-TOYOTA سال ۲۰۰۴ تأسیس شد و دفتر مرکزی آن در شهر گوانگژوی چین قرار دارد. این شرکت مشترک وظیفه تولید و مونتاژ محصولات گروه تویوتا را بر عهده دارد. علاوه بر لوین، خودروهای دیگری مانند هایلندر، فرانتلندر، C-HR و ونزا را نیز تولید می‌کند.
در بازار ایران، شرکت‌هایی مانند برساوش و معین خودرو ایرانیان مسئولیت واردات نسخه‌های بنزینی و هیبریدی تویوتا لوین توربوشارژ را بر عهده دارند.

محبوبیت تویوتا لوین توربوشارژ

مدل بنزینی این خودرو در بازار جهانی شاید محبوبیت چندانی پیدا نکند. چراکه از نظر فنی چندان به خودروهای چینی شباهت ندارد. چراکه شتاب آن بالای ۱۰ ثانیه در ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو که از موتوری ۱.۲ لیتری و ۱۶ سوپاپی تغذیه می‌شود ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن متر گشتاور دارد. همچنین حداکثر سرعت آن به ۱۸۵ کیلومتر می‌رسد و ۱۰۰ کیلومتر ۶ لیتر بنزین مصرف می کند. مدل بنزینی آن از نظر فنی میراث دار چینی ها بوده‌است. البته از نظر آپشن نیز زن چینی خود را به همراه دارد. به همین دلیل نسبت به خودروهای ژاپنی هم رده خود آپشن های پرکاربردی دارد.
مدل هیبرید این خودرو دارای موتوری ۱.۸ لیتری از نوع تنفس طبیعی است. این خودرو در کاربرد بنزینی ۹۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۲ نیوتن متر گشتاور دارد. در موتور برقی قدرت موتور آن به ۹۶ اسب بخار کاهش می‌یابد و از نظر گشتاور تغییر چندانی ندارد. در مدل هیبرید لوین میزان سرعت خودرو نسبت به مدل بنزینی ۱۰ کیلومتر کاهش می‌یابد. همچنین در مصرف سوخت ترکیبی نیز به ازای ۱۰۰ کیلومتر حدود ۹.۵ لیتر بنزین مصرف میکند که بهبود پیدا کرده است.

modir

Recent Posts

چرا دسترسی فناوری ایران محدود شده‌است

محدودیت‌ها در دسترسی فناوری ایران، همکاری‌های علمی و فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و عامل فرار…

5 ساعت ago

تاثیر تحریم‌ها بر معاملات مالی

تحریم‌های اعمال‌شده بر ایران تأثیرات قابل‌توجهی بر استفاده از اعتبارات اسنادی (LCs) در تجارت بین‌المللی…

5 ساعت ago

ریشه فساد سیستمی در ایران

فساد سیستمی در ایران تحت تاثیر نهادهای ضعیف نظارتی، کمبود شفافیت، تأثیر نخبگان قدرتمند و…

5 ساعت ago

چرا معاملات با ارزش واقعی سهام نیست؟

ارزش واقعی سهام در حال حاضر باید بر مبنای ارزش دارایی نمادها باشد. به همین…

7 ساعت ago

تهدیدهای انفجار پیجرها در عصر جدید

ابزارهایی بسیار پیچیده‌تر مانند موبایل‌های هوشمند استفاده می‌کنیم که توسط خرابکاران، می‌تواند نتایجی بسیار مخرب‌تر…

11 ساعت ago

حاشیه‌های صندوق بازنشستگی بانک ها

تکلیف یک میلیون دلار از صندوق بازنشستگی بانک ها مشخص نیست و در بودجه سالانه…

12 ساعت ago