آخرین اخبار

بیمه پارسیان برنامه افزایش سرمایه را در دستور کار شرکت قرار داد

به گزارش سرمایه فردا، بیمه پارسیان با نماد پارسیان به تازگی گزارش هیات مدیره برای افزایش سرمایه از ۱۳۰۰ میلیارد تومان به ۱۶۰۰ میلیارد تومان از محل سود انباشته را راهی کدال کرده است.

طبق ضوابط بیمه مرکزی؛ دارا بودن نسبت توان مالی حداقل ۱۲۰ درصدی یکی از شروط اخذ مجوز قبولی اتکای موسسه های بیمه است و از آنجایی که شرکت پارسیان به دنبال افزایش حجم عملیات بیمه ای و پیرو آن افزایش ریسک بیمه گری در محاسبات توانگری است برنامه افزایش سرمایه را در دستور کار قرار داده است تا بتواند با حفظ سطح توانگری متناسب با حجم عملیات بیمه ای ظرفیت نگهداری شرکت را ارئقا دهد.

از نظر عملکردی در سال جاری شرکت بیمه پارسیان در ۵ ماهه نخست امسال توانسته ۳۵ درصد در تولید بیمه نامه های خود رشد ایجاد کند، به طوری در ۵ ماهه این شرکت ۱۶۳۲ میلیارد تومان درآمد حاصل از صدور حق بیمه نامه داشته است.

این شرکت طبق آخرین گزارش بیمه مرکزی حدود ۴٫۵ درصد از حق بیمه این صنعت را سال گذشته به خود اختصاص داده بود و با توجه به رشد عملکردی که در ۵ ماهه امسال داشته پیش بینی می شود جایگاه این شرکت در پایان سال ۱۴۰۲ ارتقا پیدا کند، چراکه دو سال پیش سهم پارسیان از حق بیمه کل صنعت بیمه حدود ۴٫۲ درصد بود و در سال گذشته رشدی ۲ دهم درصدی را تجربه کرده بود و این روند صعودی همچنان ادامه دارد و اجرای برنامه های شرکت می تواند این رشد را جهشی کند.

بیمه پارسیان با ایجاد مدیریت تخصصی بیمه های نفت و انرژی در سال های اخیر، گام های مهمی در تحقق اهداف خود و نیز تخصصی  کردن بیمه­ نامه های این رشته برداشته است و با ارایه خدمات ویژه همواره در حفظ سرمایه های ملی کشور جزو شرکت های فعال در این حوزه بوده است و در سال جاری توانسته جزو شرکت های نخست در صدور بیمه نامه نفت و انرژی باشد.

این شرکت در مجموع ۷۰۲ میلیارد تومان خسارت پرداخت کرده و در نظر گرفتن درآمد ۱۰۱۴ میلیارد تومانی از محل صدور بیمه‌نامه‌ها، تراز مثبت درآمدهای شرکت در مردادماه ۳۱۲ میلیارد تومان بوده در حالی که در مرداد سال ۱۴۰۱ این شرکت از محل صدور انواع بیمه‌نامه‌ها ۵۳۴ میلیارد تومان درآمد کسب کرده بود و این حکایت از رشد ۱۰۰ درصدی درآمد شرکت در مردادماه امسال است.

از طرف دیگر شرکت  در مرداد امسال به نسبت سال گذشته که ۳۷۱ میلیارد تومان خسارت‌ پرداخت کرده بود ۷۰۲ میلیارد تومان خسارت پرداختی داشته  حاکی از رشد خسارت پرداختی به نسبت افزایش درآمد این شرکت در تابستان امسال است.

طبق اعلام بیمه مرکزی علت اصلی رشد ۳.۶ درصدی تعداد بیمه نامه های صادره در سال جاری، متاثر از رشد بیمه نامه های دو رشته حوادث راننده و شخص ثالث-مازاد بوده و در مجموع با ۷۱ درصد سهم هر یک با سهم حدوداً ۳۵ درصد از کل بیمه نامه ها و نرخ رشد ۵.۸ درصدی در تعداد صدور هر کدام از آنها موثر بوده است، در حالی که بیمه پارسیان رشدی ۴۶ درصدی در بخش درمان و رشد ۳۱ درصدی در بیمه نامه های ثالث اجباری داشته است.

modir

Recent Posts

نقش تحقیقات بازار و خلاقیت در افزایش درآمد

تحقیقات بازار و خلاقیت دو حوزه مستقل هستند، اما در توسعه محصولات و نوآورانه، بهبود…

9 ساعت ago

اهمیت مشاوره در کسب و کار

مشاوره در کسب و کار جدید کمک می کند هیجان‌ و چالش‌ همزمان فرد را…

9 ساعت ago

مهارت‌های زندگی برای آینده بهتر

به گزارش سرمایه فردا، آینده متعلق به کسانی است که مهارت‌های زندگی بیشتری یاد می‌گیرند…

9 ساعت ago

چند استراتژی برای کنترل تورم

کشورهایی که موفق به جدا کردن دولت از بانک مرکزی شده اند از چند چند…

9 ساعت ago

چالش اقتصاد ایران چیست؟

مهمترین چالش اقتصاد ایران «بحران ارزش افزوده صفر» است. اکنون بخش بزرگی از سرمایه ها…

9 ساعت ago

چرا دسترسی فناوری ایران محدود شده‌است

محدودیت‌ها در دسترسی فناوری ایران، همکاری‌های علمی و فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و عامل فرار…

13 ساعت ago