آخرین اخبار

بیمه سینا در شش ماهه ۱۴۰۲ رشد داشت

به گزارش سرمایه فردا، بیمه سینا با نماد وسین در حلی گزارش شش ماهه خود را روانه کدال کرده است که هم اکنون با پی بر ایی ۱٫۷ به ازای هر سهم ۲۳٫۶ تومان سود ساخته در حالی که در مجمع عمومی سال مالی اخیر پی بر ایی نماد ۴٫۱ و به ازای هر سهم ۵۲٫۶ تومان سود ساخته بود که این آمار حکایت از رشد فوق العاده سودسازی شرکت در نیمه نخست سال جاری را دارد.
در واقع بیمه سینا در شش ماهه نخست امسال توانسته با رشدی ۱۵۴ درصدی در درآمد حق بیمه ناخالص درآمد این بخش را از ۱۱۶۰ میلیارد تومان به ۳۹۵۰ میلیارد تومان برساند و همچنین در بخش حق بیمه اتکایی با ایجاد رشدی ۹۴ درصدی، درآمد شرکت از ۲۴۰ میلیارد تومان به ۴۶۶٫۵ میلیارد تومان برسد و حق بیمه خالص شرکت هم با رشدی ۱۷۰ درصدی از ۹۲۰ میلیارد تومان به ۳۴۸۳٫۵ میلیارد تومان برسد.
طبق صورت های مالی میان دوره ای درآمد بیمه ای شرکت از ۹۹۴٫۹ میلیارد تومان ۶ ماهه نخست ۱۴۰۱ به ۲۶۷٫۷ میلیارد تومان در پایان شش ماهه سال جاری رسیده که حکایت از رشدی ۱۶۹ درصدی دارد و خالص خسارت و مزایای پرداختی شرکت هم با رشدی ۹۸ درصدی از ۱۰۱۰٫۹ به ۲۰۰۳٫۳ میلیارد تومان رسیده است.
سود ناخالص فعالیت های بیمه ای شرکت با رشدی ۳۶۸ درصدی به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده در حالی که در گزارش میان دوره ای شرکت سود حاصل از این بخش ۱۴۹ میلیارد تومان بوده است. البته هزینه های عمومی و اداری شرکت با رشدی ۷۹ درصدی از ۱۵۱ میلیارد تومان به ۲۷۰ میلیارد تومان و هزینه های بیمه ای شرکت به ۲۷۳ میلیارد تومان و سایر هزینه های بیمه ای به ۱۶۶٫۵ میلیارد تومان رسیده است به همین دلیل در شش ماهه نخست سال جاری  روی سود عملیاتی شرکت  تاثیر گذاشته است و با افتی ۱۴۷ درصدی همراه شده و سود خالص شرکت به ۱۳۸.۷ میلیارد تومان رسیده، در حالی که در شش ماهه نخست سال گذشته سود خالص شرکت ۲۹۷ میلیارد تومان ثبت شده بود.

مطالبات شرکت از بیمه گذاران و نمایندگی ها

بیمه سینا با سرمایه ثبتی ۵۸۷.۷ میلیارد تومان در حال حاضر بیش از ۳۱۰ میلیارد تومان موجودی نقد دارد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که نقدینگی ۱۲۹ میلیارد تومانی داشت رشدی ۱۴۰ درصدی ثبت کرده است . همچنین مطالبات شرکت از بیمه گذاران و نمایندگی ها نسبت به سال گذشته رشدی ۹۵ درصدی داشته و به ۳۹۵ میلیارد تومان رسیده و در مقابل بدنی به بیمه گذاران و نمایندگی ها با رشدی ۶۵ درصدی از ۲۸۷ میلیارد تومان به ۴۷۵ میلیارد تومان رسیده که تفاوت مطالبات و بدهی ها حکایت از این دارد که ۳۰ درصد مطالبات نسبت به بدنی ها رشد بیشتری داشته اند.
مطالبات از بیمه گران اتکایی با رشدی ۳ درصدی به ۹۹.۸ میلیارد تومان رسیده است و میزان بدهی به بیمه گران اتکایی با رشدی ۱۶۶ درصدی از ۱۳۲ میلیارد تومان به ۳۵۱ میلیارد تومان در پایان شهریور ۱۴۰۲ رسیده است.
همچنین سهم بیمه اتکایی از ذخیره فنی شرکت هم با رشدی ۳۴ درصدی از ۶۳۰ میلیارد تومان به ۷۳۰ میلیارد تومان رسیده است و ذخیره حق بیمه عاید نشده شرکت با رشدی ۷۲ درصدی از  ۱۸۰۲.۹ میلیارد تومان به ۳۰۹۰.۹ میلیارد تومان رسیده است.
در بخش سرمایه گذاری هم خرید اوراق و سپرده گذاری شرکت در بانک ها  تغییر چندانی نداشته و عدد آن به ۶۵۸ میلیارد تومان رسیده است و دارایی ثابت شرکت هم  همچنان مانند سال گذشته ۷۴۸ میلیارد تومان تعیین شده و دارایی های نامشهود شرکت هم رشدی ۱۳ درصدی داشته است.
با توجه به اینکه در حال حاضر اندوخته قانونی شرکت ۱۵ میلیارد تومان و ذخیره قانونی شرکت هم ۴۸ میلیارد تومان ثبت شده و سود انباشته شرکت هم ۱۲۶ میلیارد تومان ثبت شده است، این شرکت می تواند سیاست افزایش سرمایه از محل سود انباشته را دنبال کند و از این طریق منابع مالی را داخل شرکت حفظ کند.

modir

Recent Posts

نقش تحقیقات بازار و خلاقیت در افزایش درآمد

تحقیقات بازار و خلاقیت دو حوزه مستقل هستند، اما در توسعه محصولات و نوآورانه، بهبود…

10 ساعت ago

اهمیت مشاوره در کسب و کار

مشاوره در کسب و کار جدید کمک می کند هیجان‌ و چالش‌ همزمان فرد را…

10 ساعت ago

مهارت‌های زندگی برای آینده بهتر

به گزارش سرمایه فردا، آینده متعلق به کسانی است که مهارت‌های زندگی بیشتری یاد می‌گیرند…

10 ساعت ago

چند استراتژی برای کنترل تورم

کشورهایی که موفق به جدا کردن دولت از بانک مرکزی شده اند از چند چند…

10 ساعت ago

چالش اقتصاد ایران چیست؟

مهمترین چالش اقتصاد ایران «بحران ارزش افزوده صفر» است. اکنون بخش بزرگی از سرمایه ها…

10 ساعت ago

چرا دسترسی فناوری ایران محدود شده‌است

محدودیت‌ها در دسترسی فناوری ایران، همکاری‌های علمی و فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و عامل فرار…

14 ساعت ago