آخرین اخبار

تسهیلات بدون وثیقه بانک توسعه تعاون

به گزارش سرمایه فردا، بانک توسعه تعاون به محمد شیخ حسینی مدیرعامل خود تسهیلاتی به مبلغ ۱ میلیارد و ۸۲۷ میلیون تومان با بازپرداخت ۵ الی ۳۰ ساله و با نرخ سود ۷ الی ۱۸ درصدی پرداخت کرده است.
شیخ حسینی که علاقه ای زیادی به فوتبالیست ها دارد از ۱۸ اردیبهشت ماه سال ۴۰۱ به عنوان سرپرست توسعه تعاون مشغول به فعالیت بود. در بهمن ماه همان سال با حکم صولت مرتضوی وزیر سابق کار به عنوان مدیرعامل توسعه تعاون انتخاب شد که احتمالا در دوره میدری یکی از گزینه های تغییر باشد.

جزئیات تسهیلات بانک توسعه تعاون

علاوه براین مطالبات بانک فوق از سایر بانک های و موسسات غیر بانکی و سایر شرکت های فرعی به میزان ۱ هزار و ۹۷۸ میلیارد تومان است. بانک توسعه تعاون وثایق ارزنده و سهل الوصولی بابت این مطالبات در دست ندارد و احتمال بازگشت مبلغ مذکور به بانک توسعه تعاون نزدیک به صفر است.
در سالهای اخیر یکی از شگردهای بانک ها برای استفاده از منابع داخلی خود، دادن تسهیلات ارزان قیمت به شرکت های زیر مجموعه بوده است. این مساله باعث شده بسیاری از این بانکها ناتراز شوند. با وجود اینکه بانک مرکزی به این بانک ها به شدت تذکر داده که باید در راستای رفع ناترازی اقدام کنند اما همچنان این اتفاق رخ می دهد.
از طرف دیگر بسیاری از مدیران این بانک ها تسهیلاتی را از منابع بانک به خود اختصاص داده اند که زمان بازپرداخت انها ۵ تا ۱۰ ساله است. همچنین نرخ سود این تسهیلات به اندازه ارمزد و در حدود ۴ درصد بوده است. این موضوع مشکلاتی را برای درآمد عملیاتی بانک ها به وجود آورده است.
در شرایط کنونی بانک مرکی وعده برخورد با این بانکهای ناتراز را داده است. اما از آنجایی که برخی از قوانین بانکداری ضمانت اجرایی چندانی ندارند بسیاری از مدیران بانک ها همچنان به رویه گذشته خود ادامه می دهند.

modir

Recent Posts

استراتژی سهامداران در شرایط بحران چگونه باشد؟

بورس ایران در یک هفته گذشته افت اشته اما تحلیلگران معتقدند که بورس ارزنده است…

4 ساعت ago

بررسی سرمایه گذاری در بازارهای مالی ایران و جهان

بیشترین تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات نفتی ایران است. این مساله سرمایه گذاری در بازارهای…

4 ساعت ago

چگونگی شکل گیری اکوسیستم محیط کسب و کار

به گزارش سرمایه فردا، نظام آموزشی هر کشور نقش اصلی برای شکل گیری اکوسیستم محیط…

7 ساعت ago

نقش مسرور در عملکرد مناطق آزاد

رضا مسرور قرار در حالی به مناطق آزاد آمده که در چند سال گذشته به…

7 ساعت ago

رتبه‌بندی کشورها در ۲۰۲۴ براساس قدرت و ثروت

رتبه‌بندی کشورها در ۲۰۲۴ براساس قدرت و ثروت نشان میدهد که آمریکا و چین با…

7 ساعت ago

بررسی نوسانات قیمت دلار تحت تاثیر تحریم و جنگ

بررسی نوسانات قیمت دلار تحت تاثیر تحریم و جنگ حکایت از این دارد که هر…

24 ساعت ago