آخرین اخبار

بازدهی نماد وسالت نزولی شد

به گزارش سرمایه فردا، بانک قرض الحسنه رسالت با نماد وسالت در ۳۰ مردادماه امسال در اطلاعیه ای از موافقت سازمان بورس با افزایش سرمایه این بانک از مبلغ ۱ هزارو ۲۰۰ میلیارد تومان به میزان ۲ هزارو ۵۰۰ میلیارد تومان خبر داده بود. اما با صدور اطلاعیه ای اعلام کرده که فعلا افزایش سرمایه منتفی شده و همین مسئله بازدهی نماد وسالت با شدت بیشتری در حال منفی شدن است.
بانک قرض الحسنه رسالت دلیل منتفی شدن افزایش سرمایه را اتمام مهلت دو ماهه ارائه شده توسط سازمان بورس جهت اخذ مجوز از بانک مرکزی اعلام کرده است. در حالی که این بانک ۳۶۰۰ میلیارد تومان سود انباشته پایان دوره دارد. نکته عجیب تر اینکه بانک رسالت با این حجم از سود انباشته در مجمع اخیر تنها ده درصد سود از ۲۲۳ تومان سودی که ساخته بود را توزیع کرد.

پیش بینی بازدهی نماد وسالت

این بانک هرچند در سال های اخیر سودساز شده است. اما به دلیل اینکه قیمت سهام ان از سال ۱۴۰۰ تا نیمه ۱۴۰۱ به طور پیوسته صف خرید بود و الان قیمت سهام آن حباب زیادی دارد. هرچند از قله سال ۱۴۰۱ تا الان بیش از ۶۰ درصد اصلاح قیمت داشته است. اما به نسبت سایر نمادهای بورسی اصلاح کمتری داشته است.

از طرف دیگردرآمدهای قرض الحسنه رسالت در سال جدید با کاهش روبرو بوده است و اگر این روند ادامه داشته باشد تا پایان سال میزان سود هر سهم به شدت کاهش خواهد یافت. بنابراین سهامداران وسالت در انتظار افزایش سرمایه هستند. بنابراین مدیران این بانک باید پاسخگو باشند چرا نتوانسته در طول دوماه مجوز افزایش سرمایه را دریافت کنند در حالی که سود انباشته این شرکت قابل توجه است. از طرف دیگر چرا پرداخت سود نقدی در مجمع اینقدر کم بوده در حالی که شرکت می توانست سهم بیشتری از این سود را به صورت نقدی به سهامداران پرداخت کند.

بازدهی نماد وسالت در یک سال اخیر نزدیک به ۲۷ درصد بازدهی بوده است. این بازدهی در ادامه می تواند همچنان منفی شود، چراکه خروج پول از این نماد در حال افزایش است و هین موضوع بازدهی نماد وسالت را بیشتر منفی می کند.

modir

Recent Posts

تاثیر تبعیض در جامعه ایران

تاثیر تبعیض در پذیرش دانشگاه باید حذف شود و استخدام بر مبنای عدالت انجام شود…

4 ساعت ago

ناترازی آب ایران

بر پایه کاهش حقابه بخش کشاورزی و بازتخصیص آن به بخش خانگی و صنعت ناترازی…

5 ساعت ago

چرا سیستم‌های بیمه درمان شکست می‌خورند؟

در بیش از صد کشور مختلف، با درآمدهای سرانه مختلف و دموگرافی مختلف، انواع سیستم‌های…

5 ساعت ago

اعتراضات برای رسیدن به تغییرات

به گزارش سرمایه فردا، جامعه بطور جمعی با برنامه یا بدون برنامه از پیش تعیین…

5 ساعت ago

سیگنال به بورس از نیویورک

سیگنال به بورس ایران از سوی رییس‌جمهور از نیویورک داده شد. درحالی که تنش‌های منطقه…

8 ساعت ago

پیش بینی قیمت سوناتا ۲۰۲۵ در بازار ایران

قیمت سوناتا ۲۰۲۵ از حدود یک میلیارد و ۷۰۰ برای نسخه پایه تا ۲ میلیارد…

9 ساعت ago