آخرین اخبار

چرا روند بازار طلا جهانی صعودی است؟

به گزارش سرمایه فردا، با تغییراتی که در دنیای مالی اتفاق می‌افتد سرمایه گذاران را به چالش کشیده است. کشورهای بریکس و دوستانشان به سرعت در حال جمع‌آوری طلا هستند.این موضوع سرمایه‌گذاران غربی را در بازار طلا جهانی به چالش کشیده است. نشست بریکس پلاس در کازان هم قراره کشورهای جدیدی مثل مصر و عربستان را به خودش اضافه کند. این ائتلاف حالا بیشتر از ۴۰ درصد جمعیت جهان رو شامل می‌شود.

در حالی که سرمایه‌گذاران غربی تازه دارند به بازار طلا جهانی به عنوان یک پناهگاه امن نگاه می‌کنند، کشورهای بریکس سال‌هاست که مشغول ذخیره این فلز ارزشمند هستند. این وضعیت نشان می‌دهد که دارد یک تغییر بزرگ در توازن قدرت جهانی اتفاق می‌افتد. حالا با توجه به این شرایط، طلا به عنوان یک دارایی کلیدی در اقتصاد جدید به حساب میاید و ممکنه نقش خیلی مهمی تو آینده داشته باشد.

از طرف دیگر دولتهایی مانند چین بر مالیات ثروتمندان افزوده و بر سود سرمایه‌گذاری در خارج از کشور نظارت بیشتری خواهد کرد. افراد ثروتمند را در یک درخواست نادر احضار کرده است. اکنون چین فرآیندهای مالیاتی که مدتها نادیده گرفته شده بود را بر سود سرمایه‌گذاری در خارج از کشور ثروتمندان، آغاز کرده است. این مساله می تواند تقاضا برای طلا را افزایش دهد.

تاثیر سیاست مالیاتی چین بر بازار طلا جهانی

دولت چین به برخی از افراد ثروتمند در شهرهای بزرگ و در ماه‌های اخیر گفته که ارزیابی‌های خود را انجام دهند، بعضی از ثروتمندان نیز توسط مقامات مالیاتی برای ارزیابی پرداخت‌های احتمالی و از جمله پرداخت‌های معوقه، احضار شده‌اند.

باید در نظر داشت که شرایط اقتصادی چین به هیچ‌وجه همانند قبل نیست و بیشترین میزان مهاجرت ثروتمندان متعلق به کشور چین است. سختگیری بیشتر بر تولید و سرمایه‌گذاری‌ها، می‌تواند باعث کاهش سرمایه‌گذاری و حتی خروج بیشتر سرمایه و سرمایه‌داران گردد. در این وضعیت سرمایه هایی که از چین خارج می شود ابتدا به طلا تبدیل می شود. چراکه سرمایه گذاری کلان در کشورهای دیگر نیز نیازمند بستری است که زمانبر خواهد بود.

modir

Recent Posts

راهنمای شروع یک شغل خلاقانه

راه‌اندازی یک شغل خلاقانه نیازمند توجه به فرصت‌های جدید بازار است. در این گزارش ۳۰…

9 ساعت ago

راهبرد مقابل جنگ در خاورمیانه

اسرائیل هیچ نگرانی از کمبود مهمات نظامی و سایر ادوات جنگی ندارد. از طرف دیگر…

9 ساعت ago

جدیدترین تحلیل قیمت اونس طلا

قیمت اونس طلا عدم قطعیت های جهانی طلا را از نقطه عطف بی سابقه ۲۷۰۰…

10 ساعت ago

مقایسه شهر خلاق در ایران و ویتنام

۵ شهر خلاق ایران می توانند دستاوردهای ناب اقتصادی ایجاد کنند. اما در رقابت با…

10 ساعت ago

تغییرات بزرگترین اقتصادهای دنیا

به گزارش سرمایه فردا، بزرگترین اقتصادهای دنیا از امپراتوری روم گرفته تا ایالات متحده و…

11 ساعت ago

وعده اعطای وام بانکی به مردم

بیماری مزمن اعطای وام بانکی به خودی ها و زیر مجموعه ها در نظام بانکی…

11 ساعت ago