آخرین اخبار

دلیل رشد بازار ارزهای دیجیتال

به گزارش سرمایه فردا، رمزارز FTT، توکن صرافی FTX در واکنش به شایعات مربوط به شروع بازپرداخت بدهی‌های این صرافی به طلبکارانش، بیش از ۱۱۰ درصد در بازار ارزهای دیجیتال افزایش یافت. این شایعات باعث افزایش ناگهانی قیمت FTT شد و حجم معاملات این توکن نیز با رشد چشمگیر ۳۶۵۳ درصدی مواجه شد. با وجود اینکه هیچ تأیید رسمی در این خصوص منتشر نشده، مشارکت‌کنندگان بازار به توییت‌ها و بحث‌هایی واکنش نشان دادند. این حاکی از حاکی از آغاز قریب‌الوقوع فرآیند بازپرداخت ۱۶ میلیارد دلاری بدهی‌ها بود.
این امر باعث شد که FTT به بالاترین قیمت خود در ۹ ماه گذشته برسد، در حالی که کلیت بازار ارزهای دیجیتال افت جزئی را تجربه کرد.
بیشترین افت بیت کوین از سقف قبلی در اواخر سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد که برابر با ۸۳.۴ درصد بوده است. در پایان سال ۲۰۲۲ نیز دومین رکورد بیشترین MDD به ثبت رسید که معادل ۷۶.۶ درصد بود.
این شاخص (MDD) به میزان بیشترین کاهش ارزش یک سرمایه‌گذاری یا پرتفوی در یک دوره زمانی مشخص گفته می‌شود. این معیار نشان‌دهنده فاصله بیشینه بین نقطه اوج ارزش (قله) و نقطه کف (دره) است. MDD به سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا میزان ریسک افت ارزش سرمایه‌گذاری را ارزیابی کرده و توانایی پرتفوی را در مواجهه با نوسانات بازار بسنجند. این شاخص معمولاً به صورت درصدی بیان می‌شود و هرچه میزان آن بیشتر باشد، نشان‌دهنده ریسک بیشتر در سرمایه‌گذاری است.

سیگنال اقتصاد چین به بازار ارزهای دیجیتال

به گزارش بلومبرگ، بخش‌های تولیدی و خدماتی چین در سپتامبر ۲۰۲۴ همچنان با مشکلاتی روبرو بودند و فعالیت‌های کارخانه‌ای برای پنجمین ماه متوالی کاهش یافت. شاخص مدیران خرید (PMI) تولید به ۴۹.۸ رسید که نشان‌دهنده انقباض است، در حالی که PMI خدمات نیز نشان از کاهش رشد داشت. این وضعیت احتمال رشد بازار ارزهای دیجیتال را تقویت می کند.
در پاسخ به این وضعیت، مقامات چینی مجموعه‌ای از تدابیر محرک اقتصادی از جمله کاهش نرخ_بهره و افزایش هزینه‌های مالی را به منظور احیای بازار املاک و افزایش اعتماد مصرف‌کنندگان معرفی کردند.
دولت همچنین در حال بررسی انتشار دو تریلیون یوان اوراق قرضه ویژه حاکمیتی است که هدف آن تحریک مصرف داخلی است. با وجود این چالش‌های اقتصادی، خوش‌بینی نسبت به این محرک‌ها باعث تقویت بازارهای سهام چین شده است. اما تحلیل‌گران تأکید می‌کنند که موفقیت این تدابیر به اجرای مؤثر آنها، به ویژه در حوزه مالی، بستگی دارد. زیرا چین در تلاش است تا اقتصاد خود را در میان چالش‌های جاری تثبیت کند اما بعید به نظر می رسد موفقیتی حاصل شود. به همین دلیل احتمال رشد بازار ارزهای دیجیتال تقویت می شود.

modir

Recent Posts

استراتژی سهامداران در شرایط بحران چگونه باشد؟

بورس ایران در یک هفته گذشته افت اشته اما تحلیلگران معتقدند که بورس ارزنده است…

4 ساعت ago

بررسی سرمایه گذاری در بازارهای مالی ایران و جهان

بیشترین تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه تاسیسات نفتی ایران است. این مساله سرمایه گذاری در بازارهای…

5 ساعت ago

چگونگی شکل گیری اکوسیستم محیط کسب و کار

به گزارش سرمایه فردا، نظام آموزشی هر کشور نقش اصلی برای شکل گیری اکوسیستم محیط…

7 ساعت ago

نقش مسرور در عملکرد مناطق آزاد

رضا مسرور قرار در حالی به مناطق آزاد آمده که در چند سال گذشته به…

7 ساعت ago

رتبه‌بندی کشورها در ۲۰۲۴ براساس قدرت و ثروت

رتبه‌بندی کشورها در ۲۰۲۴ براساس قدرت و ثروت نشان میدهد که آمریکا و چین با…

7 ساعت ago

بررسی نوسانات قیمت دلار تحت تاثیر تحریم و جنگ

بررسی نوسانات قیمت دلار تحت تاثیر تحریم و جنگ حکایت از این دارد که هر…

24 ساعت ago