آخرین اخبار

پیش‌بینی بازارهای مالی جهان

به گزارش سرمایه فردا، ری دالیو، بنیانگذار بریجواتر، یکی از بزرگترین صندوق‌های پوشش ریسک، میگوید اقتصاد چین دارد به مشکلاتی برمی‌خورد که شبیه ژاپن تو سال ۱۹۹۰ هست. بحران املاک در چین باعث شده دولت‌های محلی نتوانند بدهی‌های خود را از طریق فروش زمین پرداخت کنند. این مسئله می‌تواند باعث شود که نیاز به بخشودگی بدهی‌ها پیدا کنند. دالیو همچنین می‌گوید که مشکلات ساختاری در اقتصاد چین و کاهش هزینه‌کرد خانوارها هم مزید بر علت شده‌ تا پیش‌بینی ها درباره بازارهای مالی جهان منفی شود. هرچند در مورد اقتصاد آمریکا هم خوشبین‌ است. ولی می‌گوید آنجا هم چالش‌های خودش را دارد.
شباهت‌هایی بین بحران مسکن چین و بحران مالی ۲۰۰۸ آمریکا وجود دارد. هر دو بحران از مشکلات در بخش املاک و مستغلات شروع شدن و تأثیرات گسترده‌ای روی اقتصاد داشتن. در بحران ۲۰۰۸، بانک‌ها و مؤسسات مالی به دلیل وام‌های مسکن بی‌پشتوانه دچار مشکل شدن و این باعث شد که بازارهای مالی جهانی تحت تأثیر قرار بگیرند.
در چین هم، بحران املاک باعث شده که توسعه‌دهندگان بزرگ مثل اورگرند نتوانند بدهی‌هاشون رو پرداخت کنند و این می‌تواند به مشکلات بزرگ‌تری در اقتصاد چین و حتی بازارهای مالی جهان منجر شود این حال، تفاوت‌هایی هم وجود دارد. مثلاً دولت چین اقدامات مختلفی برای کنترل بحران انجام داده و هنوز مشخص نیست که این اقدامات چقدر موفق خواهند بود. به طور کلی، هر دو بحران نشان میدهند که مشکلات در بخش املاک می‌توانند تأثیرات بزرگی روی اقتصاد داشته باشند و نیاز به مدیریت دقیق دارند.

آیا بازارهای مالی جهان سقوط می کنند؟

همچنین رابرت کیوساکی درباره بازارهای مالی جهان معتقد است که بزرگترین سقوط تاریخ بازار سهام آغاز شده است رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki)، سرمایه‌گذار مشهور و نویسنده کتاب پرفروش «پدر پولدار، پدر بی‌پول»، هشدار داد که بزرگترین سقوط بازار سهام در تاریخ آغاز شده است. او در مصاحبه‌ای به فروپاشی گسترده مالی اشاره کرد و به‌ویژه درباره بازارهای اوراق قرضه هشدار داد.
کیوساکی معتقد است کل سیستم به دلیل فساد در حال فروپاشی است. او تأکید کرد که سقوط از قبل شروع شده و به تعریف جیمز ریکاردز (James Rickards) از رکود مالی اشاره کرد. کیوساکی همچنین به سقوط‌های پنهان اشاره کرد و گفت که بانک کردیت سوئیس (Credit Suisse) ورشکسته شده‌است. اما هنوز تبعاتش روی بازارهای مالی جهان علنی نشده است. او طلا، نقره و بیت‌کوین (BTC) را به عنوان پول واقعی معرفی کرد. کیوساکی پنج دارایی ضروری برای بقا در این سقوط اقتصادی جهانی را فهرست کرد: طلا، غذا، زمین، سوخت و اسلحه.
آیا طلا در سال ۲۰۲۵ به هر اونس ۵۰۰۰ دلار می رسد؟ برخی قیمت طلای اونسی را ۵۰۰۰ دلار برای سال ۲۰۲۵ پیش بینی کرده‌اند که خیلی عدد بالایی است.
سقوط بازار سهام اگر اتفاق بیفتد یعنی باید پیش بینی چالش‌های انرژی را در سطح جهانی داشته باشیم، و مسیرهای جریان انرژی دچار مشکل خواهد شد.

modir

Recent Posts

ارزش بورس ایران چقدر می‌تواند افزایش یابد؟

وزیر اقتصاد اعلام کرد ارزش بورس ایران ۱۴۰ میلیارد دلار است و باید رشد کند.…

4 ساعت ago

اینترنت استارلینک چگونه وارد ایران می شود

نایب رییس سندیکای مخابرات گفت:  از نظر فنی اینترنت استارلینک در ایران میسر است، ولی…

7 ساعت ago

پرونده خودرویی آذیکو

به گزارش سرمایه فردا، ‍۶ سال از پرونده خودرویی آذیکو  در دادگاه گذشت ولی حواله…

18 ساعت ago

بررسی بازدهی بازارهای مالی ۱۴۰۳

یکی از راهکارهای مهار تورم، کنترل بازدهی بازارهای مالی تحت تاثیر سیاست بانک‌های مرکزی است.در…

18 ساعت ago

صلح و آزادی را از کودکی باید آموخت!

با اعتقاد بر این اصل که صلح و آزادی آموختنی است. پس آن را باید…

18 ساعت ago

سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴

سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴ بین ۴۰۰ تا ۵۳۶ کیلومتر سرعت دارند. حدود ۹…

19 ساعت ago