آخرین اخبار

ایستگاه‌های شارژر خودرو برقی در کشور کجاست !

از سال گذشته نیز شنیده می شد که وزارت صمت به گسترش استفاده از خودروهای برقی علاقمند است اما وزارت نیرو به دلیل ناترازی برق چندان تمایلی به این مساله ندارد.

حالا با ورود برقی ها ، وزارت نیرو به بزرگترین مانع توسعه این محصولات تبدیل شده است .

هر چند هیات دولت به تازگی لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو را به منظور تسهیل ورود خودروهای برقی تصویب کرده اما به نظرمی رسد پیش از هر اقدامی برای توسعه برقی ها، باید نظر وزیر نیرو در این زمینه جلب شود.

واردات ۱۰ هزار خودروی برقی

فرض کنید در شرایط کنونی که ۱۰ هزار خودروی برقی برای استفاده شخصی وارد کشور شده ، خریدار این یک محصول برقی برای شارژ خانگی به وزارت نیرو مراجعه می کند.

این در شرایطی است که وزارت نیرو هیچ پروتکل تعریف شده ای برای این خریدار و هزاران خریدار دیگر در جهت استفاده از شارژ خانگی ندارد.

هر چند وزارت نیرو نیز به دلیل ناترازی در بخش انرژی ،قادر به پاسخگویی در تامین برق خودروهای برقی نیست ،  با این حال آنچه باعث شگفتی است ناهماهنگی و برنامه‌ریزی جزیره‌ای در این زمینه است.

به نظر می رسد پیش از ورود برقی ها و الزاماتی که برای وارد کنندگان در این زمینه تعریف شده ، باید یک شورای تعاملی با حضور دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ، هدایت این امر مهم را عهده دار می شد.

modir

Recent Posts

صعود بازار میلگرد ادامه می‌یابد

افزایش نرخ دلار، کاهش عرضه در بورس کالا و رقابت شدید میان خریداران، موجب شد…

18 ساعت ago

سرمایه بعد از طلا کجا می رود؟

محمودرضا خواجه نصیری نوشت: بازار طلا در ایران، پس از دوره‌ای از بازدهی تغییر مسیر…

21 ساعت ago

فرحزاد در آستانه معامله‌ای پرخطر

دره فرحزاد پس از ۱۵ سال درگیری حقوقی، از چنگ زمین‌خواران خارج و مالکیت ۲۴۰۰…

1 روز ago

خزان زودرس در جنگل‌های شمال

خشکسالی بی‌سابقه و کاهش بارندگی‌ها، پاییز را زودتر از موعد به جنگل‌های گیلان رسانده‌اند؛ برگ‌هایی…

1 روز ago

کمیته‌ای برای شناخت یا شعار؟

اعلام تشکیل «کمیته قدرت نرم و مقابله با تهدیدات شناختی» در مجلس، در ظاهر گامی…

1 روز ago

سیاست خارجی در سکوت استراتژیک

در دومین سالگرد ۷ اکتبر، حمید ابوطالبی با نقدی صریح از وضعیت دیپلماسی ایران، هشدار…

1 روز ago