آخرین اخبار

ایستگاه‌های شارژر خودرو برقی در کشور کجاست !

از سال گذشته نیز شنیده می شد که وزارت صمت به گسترش استفاده از خودروهای برقی علاقمند است اما وزارت نیرو به دلیل ناترازی برق چندان تمایلی به این مساله ندارد.

حالا با ورود برقی ها ، وزارت نیرو به بزرگترین مانع توسعه این محصولات تبدیل شده است .

هر چند هیات دولت به تازگی لایحه اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو را به منظور تسهیل ورود خودروهای برقی تصویب کرده اما به نظرمی رسد پیش از هر اقدامی برای توسعه برقی ها، باید نظر وزیر نیرو در این زمینه جلب شود.

واردات ۱۰ هزار خودروی برقی

فرض کنید در شرایط کنونی که ۱۰ هزار خودروی برقی برای استفاده شخصی وارد کشور شده ، خریدار این یک محصول برقی برای شارژ خانگی به وزارت نیرو مراجعه می کند.

این در شرایطی است که وزارت نیرو هیچ پروتکل تعریف شده ای برای این خریدار و هزاران خریدار دیگر در جهت استفاده از شارژ خانگی ندارد.

هر چند وزارت نیرو نیز به دلیل ناترازی در بخش انرژی ،قادر به پاسخگویی در تامین برق خودروهای برقی نیست ،  با این حال آنچه باعث شگفتی است ناهماهنگی و برنامه‌ریزی جزیره‌ای در این زمینه است.

به نظر می رسد پیش از ورود برقی ها و الزاماتی که برای وارد کنندگان در این زمینه تعریف شده ، باید یک شورای تعاملی با حضور دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط ، هدایت این امر مهم را عهده دار می شد.

modir

Recent Posts

پیگیری پرداخت وام‌های ساخت مسکن

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کم‌کاری بانک‌ها در پرداخت وام‌های ساخت…

5 ساعت ago

انتخابات شورای شهر چه زمانی برگزار می شود

به گزارش سرمایه فردا، رئیس کمیسیون شوراهای مجلس خبر داده که انتخابات شورای شهر احتمالا…

8 ساعت ago

خسارت ناترازی برق و کم کاری وزارت صنعت و نیرو

خسارات ناترازی برق با افزایش هزینه‌ها و اختلال در فرآیند تولید، وزارت صنعت، معدن و…

9 ساعت ago

رشد و چالش‌های پست بانک ایران

بازدهی بالایی که از سال ۹۹ تاکنون داشته است، ممکن است نتیجه‌ی کوتاه‌مدت باشد و…

10 ساعت ago

تحلیل نمادهای دارویی: عملکرد الحاوی منفی شد

تحلیل نمادهای دارویی نشان می دهد که افزایش قیمت دارو ممکن است به رشد درامد…

10 ساعت ago

گزارش بازار دلار و طلا در سال جاری

بازار دلار و طلا تحت برای سرمایه‌گذاری و حفظ ارزش دارایی امن است. اما آیا…

18 ساعت ago