آخرین اخبار

اهداف تفاهم‌نامه‌ای میان صندوق ملی مسکن و صندوق نوآوری و شکوفایی

امروز در حاشیه رویداد تبادل فناوری در حوزه حمل و نقل و ساختمان که در محل صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد، این تفاهم‌نامه همکاری منعقد شد.

این تفاهم‌نامه در راستای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و همچنین برنامه‌های دولت برای حل مساله مسکن به منظور فراهم آوردن زمینه همکاری‌های سازنده برای تأمین مالی و حمایت از توسعه فناوری‌ها، محصولات و خدمات فناورانه صنعت ساختمان و مسکن بین صندوق ملی مسکن و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری به شرح زیر منعقد شد.

موضوع این تفاهم‌نامه همکاری مشترک در محورهای ایجاد ساختار حمایتی جهت اجرای موفق طرح‌های فناورانه ارزش‌آفرین صنعت ساختمان و مسکن با تکیه بر ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و توسعه فناوری‌های نوین، تولید مصالح ساختمانی، سرمایه‌گذاری با هدف تأمین مالی جهت تکمیل زنجیره‌های ارزش تولید فناورانه صنعت ساختمان و مسکن با تکیه بر ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان مرتبط با حوزه مسکن و ساختمان است.

تعهدات صندوق ملی مسکن در این تفاهم‌نامه استفاده حداکثری از ظرفیت‌های مالی در اختیار صندوق ملی حداقل به میزان پنج هزار میلیارد ریال تعیین شده است.

به منظور تدوین برنامه اجرایی و بررسی اولویت‌ها و همچنین نظارت بر حسن اجرای این تفاهم‌نامه کارگروه متشکل از نمایندگان طرفین تفاهم‌نامه مشتمل بر ۲ نماینده از صندوق ملی و ۲ نماینده از صندوق نوآوری تشکیل می‌شود.

 کارگروه اولویت‌ها و کلان موضوعات فناورانه مورد حمایت و همچنین چارچوب سرمایه‌گذاری و مشارکت و با تسهیلات را تعیین کرده و بر عملکرد تفاهم‌نامه نظارت می‌کند.

طرح‌ها در قالب خدمات چهارگانه نمونه‌سازی صنعتی با تجاری‌سازی احداث و توسعه خط تولید، سرمایه در گردش تولید و با مشارکت در چارچوب مورد نظر کارگروه مورد حمایت قرار خواهند گرفت./ایسنا،

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

12 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

12 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

14 ساعت ago