آخرین اخبار

افتتاح مدرسه صادرات؛ مرکز تخصصی آموزش دوره‌های بازرگانی و صادراتی

به گزارش سرمایه فردا، مدرسه صادرات به عنوان مرکز تخصصی آموزش دوره‌های بازرگانی و صادراتی با هدف آموزش، مشاوره، اطلاعات تجاری و ارتباطات تجاری همزمان با نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اکسپو ۲۰۲۴ افتتاح شد.

محمد وحیدی مدیر عامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت درباره جزییات این مدرسه گفت: در این مدرسه به صورت تخصصی بر روی کالاهای صادرات محور تمرکز کرده‌ایم ۱۲ موضوع کالایی مشخص شده است.

وی افزود: در این مدرسه بر روی کشورهای مقاصد صادراتی فعالیت آموزشی خواهیم کرد.

او با بیان اینکه صادرات در زنجیره ارزشمندتری قرار دارد، گفت: صادرات محور کردن کالاها منجر به تقویت فعالیت‌های کسب و کارها و استانداردسازی کالاها در عرصه بین‌المللی می‌شود.

وی تاکید کرد: شبکه‌سازی در صادرات و تجارت از مهم‌ترین مسایلی است که در این مدرسه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

وحیدی خاطرنشان کرد: مدرسه صادرات با تمرکز بر کالاهای صادرات محور و کشورهای هدف صادرات راه‌اندازی شده که در آن دوره‌های تخصصی و علمی برای تجار و بازرگانان برگزار می‌شود.

کمک به حل چالش صادرات در مدرسه صادرات

در ادامه این نشست مرتضی کارگر رئیس هیات عامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: این موسسه سابقه ۳۰ساله دارد بحث صادرات محور بودن دوره‌های آموزشی در مدرسه صادرات در دستور کار قرار دارد.

وی ادامه داد: هشت دوره جامع آموزشی در این مدرسه برای تجار و صادرکنندگان برگزار می‌شود.

به گفته کارگر، دوره‌های جامع صادرات محصولات پتروشیمی، صادرات فراورده‌های نفتی، محصولات معدنی و فلزی، محصولات کشاورزی، صادرات خدمات و مصالح ساختمانی، دوره جامع خرده‌فروشی صادراتی و تربیت کارشناسی صادرات در مدرسه صادرات برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: افتتاح مدرسه صادرات؛ مرکز تخصصی آموزش دوره‌های بازرگانی و صادراتی انجام شد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر به سامانه WWW.IBTC.ir مراجعه کنند.

کارگر با اشاره به اینکه مرکز آموزش بازرگانی در راستای رسالت خود مبنی بر ارتقای دانش و مهارت فعالان اقتصادی، اقدام به تأسیس مدرسه صادرات کرده است گفت: این پایگاه آموزشی با تمرکز بر آموزش، مشاوره و ارائه اطلاعات تجاری، به دنبال توانمندسازی صادرکنندگان و کمک به توسعه صادرات کشور است.

راهکارهای عملی برای افزایش صادرات

وی عنوان کرد: کمک به حل چالش‌های صادرات، ارائه راهکارهای عملی برای افزایش صادرات، ارتقای دسترسی به داده‌های تجاری و سامانه‌های اطلاعاتی، ارائه اطلاعات به‌روز در مورد بازارهای هدف، معرفی فرصت‌های صادراتی، ارتقای دانش و مهارت‌های صادراتی، افزایش شانس موفقیت در صادرات، کاهش هزینه‌ها و ریسک صادرات و دسترسی به شبکه‌ای از متخصصان و صادرکنندگان از مهم‌ترین اهداف راه‌اندازی این مدرسه است.

کارگر رئیس هیات عامل مرکز آموزش بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت ابراز کرد: مدرسه صادرات با تکیه بر تجارب و تخصص مرکز آموزش بازرگانی، در تلاش است تا به عنوان مرجعی معتبر در زمینه آموزش و مشاوره صادرات شناخته شود. این پایگاه آموزشی با ارائه خدمات نوین و کارآمد، به دنبال کمک به توسعه صادرات کشور و رونق اقتصادی ایران است.

modir

Recent Posts

فرحزاد در آستانه معامله‌ای پرخطر

دره فرحزاد پس از ۱۵ سال درگیری حقوقی، از چنگ زمین‌خواران خارج و مالکیت ۲۴۰۰…

2 ساعت ago

خزان زودرس در جنگل‌های شمال

خشکسالی بی‌سابقه و کاهش بارندگی‌ها، پاییز را زودتر از موعد به جنگل‌های گیلان رسانده‌اند؛ برگ‌هایی…

2 ساعت ago

کمیته‌ای برای شناخت یا شعار؟

اعلام تشکیل «کمیته قدرت نرم و مقابله با تهدیدات شناختی» در مجلس، در ظاهر گامی…

2 ساعت ago

سیاست خارجی در سکوت استراتژیک

در دومین سالگرد ۷ اکتبر، حمید ابوطالبی با نقدی صریح از وضعیت دیپلماسی ایران، هشدار…

2 ساعت ago

بارورسازی ابرها واقعی است؟

در حالی که وزارت نیرو بارورسازی ابرها را راه‌حل مقابله با خشکسالی معرفی کرده، کارشناسان…

3 ساعت ago

مهاجران در سایه، اقتصاد در تنگنا

خروج میلیون‌ها تبعه غیرمجاز از ایران، اگرچه با هدف کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود بازار…

3 ساعت ago