آخرین اخبار

سرمایه گذاری با ارزش بازار بالا

به گزارش سرمایه فردا، علی مظفری: مدیران سرمایه‌گذاری سهامی به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند و از چندین سبک سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند که اغلب به عنوان style boxes شناخته می‌شوند. مدیران صندوق‌ها از این دسته‌بندی‌ها برای هدایت انتخاب‌های خود برای بخش‌های خرید استقراضی پرتفوی خود و یا برای تعیین میزان ریسکی که می‌توانند با استراتژی‌های پوششی کاهش دهند، استفاده می‌کنند.

شرکت های با ارزش بازار بالا


یک صندوق با سرمایه بالا، که ممکن است صندوق پوشش، صندوق مشترک یا نوع دیگری از پرتفوی سرمایه‌گذاری باشد، در شرکت‌هایی با ارزش بازار ۵ میلیارد دلار یا بیشتر سرمایه‌گذاری می‌کند. این شرکت‌ها معمولاً غول‌های چندملیتی با عملکرد باثبات هستند و ثروت آن‌ها به اقتصاد جهانی وابسته است.

شرکت هایی با ارزش بازار کم


سهام با سرمایه کوچک، سهمی از شرکتی است که ارزش بازار آن زیر ۱ میلیارد دلار باشد. این شرکت‌ها معمولاً سریع‌تر از بازار رشد می‌کنند و کمتر توسط تحلیل‌گران تحت پوشش قرار می‌گیرند.
در این مدل، صندوق به دنبال خرید سهام شرکت‌هایی است که درآمد و سودآوری آن‌ها سریع‌تر از کل بازار در حال رشد است. صندوق‌های پوشش انتظار دارند که این سهام بیشتر از بازار افزایش ارزش داشته باشند، به‌طوری که آن‌ها را به دارایی‌های بلندمدت تبدیل کنند.
از آنجا که بازارها به‌گونه‌ای ساختار یافته‌اند که نسبتاً کارآمد باشند، سهام رشد معمولاً گران‌تر از سهام شرکت‌هایی است که با نرخ عادی رشد می‌کنند. به همین دلیل، بسیاری از مدیران صندوق‌ها سعی می‌کنند سهام رشد ارزان پیدا کنند و از ااستراتژی‌ای به نام رشد با قیمت مناسب پیروی کنند. مدیر صندوق تلاش می‌کند تا رشد را با نسبت‌های قیمت به سود پایین(p/e) ترکیب کند تا بازده بیشتری نسبت به بازار با نرخ ریسک بازار کسب کند.

شکار سهام ارزان با سرمایه‌گذاری ارزشی

سرمایه‌گذاران ارزشی سنتی‌ترین سرمایه‌گذاران سهام هستند. آن‌ها به دنبال سهام‌هایی هستند که بر اساس سود حسابداری یا ارزش دارایی‌ها ارزان باشند. این سرمایه‌گذاران به دنبال شرکت‌هایی هستند که دارایی‌های محکم، نقدینگی زیاد و توجه کمی از سوی بازار داشته باشند.
گاهی اوقات، زمانی که یک سهم به دلیل اخبار بد کاهش قیمت پیدا می‌کند، مدیر صندوق پوشش سهام آن را از فروشندگان وحشت‌زده خریداری می‌کند. حتی اگر سهم به اوج قبلی خود بازنگردد، ممکن است پس از هضم خبر توسط سرمایه‌گذاران، اندکی بهبود یابد و به مدیر اجازه دهد تا سود سریعی کسب کند.

modir

Recent Posts

پیش بینی احتمال سقوط بیت‌کوین

رابرت کیوساکی اعلام کرده قیمت بیت کوین به ۵۰۰ هزار دلار می رسد اما پیتر…

8 ساعت ago

خسارات مالی تصادفات چقدر است؟

خسارات مالی تصادفات که به بیمه و سیستم سلامت تحمیل می شود بیش از ۱۳…

9 ساعت ago

تسهیلات بانکی کم بهره از اعتبارسنجی تا …

تسهیلات بانکی کم بهره می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی کشور منجر شود. بنابراین، تسهیل…

9 ساعت ago

درآمد شرکت های دانش بنیان ایرانی چقدر است؟

۹ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در ایران وجود دارد، درآمد شرکت های دانش…

10 ساعت ago

امنیت غذایی و حفظ حقوق مالکیت اراضی در زون جنگلی

حفظ حقوق مالکیت اراضی و املاک باید بر روی عبارت نسق زراعی تمرکز کرد که…

12 ساعت ago

جایگاه فرهنگی استاد شجریان

به گزارش سرمایه فردا، مواضع جدی انتقادی استاد شجریان نسبت به حکومت سهم اندکی در…

12 ساعت ago