به گفته بسیاری از دست اندرکاران، بازار خودرو در رکود است و متقاضیان تمایلی به خرید ندارند.
هر چند همراه با افت تولید و رشد معوقات برخی خودروسازان ، عرضه به بازار کاهش یافته با این حال قیمت ها ثبات خود را حفظ کردند.
در این بین قیمت محصولات وارداتی بیش از داخلی ها بر مدار ثبات قرار گرفتند بخصوص از ۲۵ خردادماه .
تسریع واردات و ترخیص خودرو از گمرکات کشور و همچنین مقررات وزارت صمت مبنی بر الزام ثبت نام کنندگان سامانه یکپارچه به انتخاب نهایی خودرو ، می تواند دلیل ثبات قیمتی وارداتی ها باشد.
از سوی دیگر ثبات نرخ ارز نیز که معمولا محرک اصلی بازار خودرو محسوب می شود نیز این روزها نوسان زیادی نداشته است .
طبق بررسی های دنیای اقتصاد ، خودروی کرولا که در حال حاضر در نمایندگی قیمتی معادل ۲ میلیارد و ۲۴۵ میلیون تومان دارد هم اکنون در بازار ۳میلیارد و ۱۳۰ میلیون تومان قیمت دارد که از ۲۵ خرداد همین قیمت را حفظ کرده است .
خودروی کیا سراتو نیز با قیمت ۲ میلیارد و ۵۹۸ میلیون تومان قیمت در نمایندگی حالا با قیمت ۴ میلیارد و ۹۰۰ عرضه می شود که این خودرو نیز از ۱۵ روز گذشته نوسان قیمتی را در بازار نداشته است.
با این حال برخی از خودروهای وارداتی همچون جتا و یا لوین با افزایش ناچیزی همراه شدند.
به نظر می رسد که معامله گران بازار و متقاضیان در انتظار سرنوشت انتخابات هستند تا به بازار ورود کنند.
با توجه به اینکه قیمت دلار در یک ماه گذشته زیر ۶۰ هزار تومان بوده قیمت خودروها بین ۲۵ تا ۳۵ درصد کاهش داشته است. بازار هم اکنون در رکود به سر. به همین دلیل تیر ۱۴۰۳ وقت خرید خودرو است./دنیای اقتصاد
رئیس بیمه ایران با انتقاد از ساختار فعلی صنعت بیمه کشور، تأکید کرد که سرکوب…
رئیس پژوهشکده بیمه با تأکید بر ضرورت بازنگری در شاخصهای سنجش نفوذ بیمه و طراحی…
رئیس کل بیمه مرکزی در نشست تخصصی صنعت بیمه با تأکید بر ظرفیتهای توسعهنیافته این…
هوش مصنوعی آمده، اما نه برای دفن خلاقیت انسانی. آمده تا ما را به یاد…
در جنوب کرمان، جایی که هر قطره آب حکم حیات دارد، مجوزی برای بهرهبرداری از…
در دهه ۶۰، فوکهای خزری در اسکلههای شمالی ایران آفتابی میشدند. امروز، تنها نشانهای که…