آخرین اخبار

آهن اسفنجی ۸۰۰ هزار تنی بهمن ماه بهره برداری می شود

معاون بهره برداری و مدیر مجتمع احیا استیل فولاد بافت در حاشیه همایش صنعت ملی فولاد ایران با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۰ درصد سهام این شرکت متعلق به هلدینگ صنایع و معادن ماهان، ۲۰ درصد متعلق به بانک صنعت و معدن و ۲۰ درصد هم متعلق به ایمیدرو است، گفت: در شرایط کنونی یک واحد آهن اسفنجی یک میلیون و هزار ۸۰۰ تنی که بهره برداری آن از سال ۹۸ آغاز شده و یک واحد ۸۰۰ هزار تنی آهن اسفنجی هم  در مرحله عملیاتی شدن است و ۶۰۰ نفر نیروی انسانی مستقیم در این مجموعه همکاری دارند.

یعقوب حاتمی با بیان اینکه در بخش محیط زیستی یکی از واحدهای پیشرفته هستیم، افزود: ضمن اینکه تصفیه خانه خانه صنعتی و فاضلاب،۵۵ هکتار درختکاری و سیستم پایش هوا در فولاد بافت فعال است و امیدواریم  بتوانیم در لیست شرکت های فولاد سبز قرار بگیریم.

 حاتمی درباره اقدامات شرکت در راستای فولاد سبز تصریح کرد: از حدود یک سال پیش پروژه تصفیه خانه صنعتی اجرا شده که می تواند ۷۰ درصد پساب بافت به چرخه بر می گردد و تقریبا ۲۰ درصد مصرف آب در این مجموعه را کاهش داده است. از طرف دیگر چرخش این پاب وارد واحد دو می شود و یک قطره از این پاسب صنعتی وارد مجموعه نمی شود. همچنین یک واحد پساب فاضلاب بهداشتی داریم و در کنار آن سیستم آبیاری تحت فار یکپارچه داریم که آبیاری ۵۵ هکتار را انجام می دهد.

او با اشاره به اینکه سیستم پایش آنلاین داریم که اداره کل محیط زیست می توانند به صورت لحظه ای وضعیت گازهای خروجی از مجتمع بافت را رصد کنند و اگر انحرافی در گازهای خروجی وجود داشته باشد اعلام کنند، تصریح کرد: تاکنون انحرافی در گازهای خروجی شرکت اتفاق نیفتاده است به همین دلیل امیدواریم که سال آینده در فهرست شرکت های فولاد سبز قرار بگیریم.

حاتمی درباره  تاثیر محدودیت های انرژی بر تولید تصریح کرد: به دلیل مشکلاتی که در عرضه برق تابستان و همچنین محدودیت های  گازرسانی در پاییز و زمستان امسال وجود داشت تا حدودی تولید شرکت تحت تاثیر قرار گرفت اما از طریق برنامه ریزی و همچنین اجرای طرح های کارشناسان توانسته ایم اثر این محدودیت ها را به حداقل برسانیم و سیستم نگهداری  به دلیل بهره مندی از دانش روز نقش مهمی در افزایش تولید شرکت با وجود همین چالش ها داشته است.

او با تاکید بر اینکه برنامه های هم اکنون برای تامین برق داریم اما سوخت جایگزینی برای گاز وجود ندارد، اظهار کرد: همچنین طرح کلانی برای ورود صنایع به تامین گاز هنوز ارائه نشده است.

حاتمی درباره تامین مواد اولیه برای تولید شرکت اظهار کرد: شرکت بافت از شرکت های هلدینگ ماهان است و از این رو حلقه های زنجیره تولید در حال ایجاد هستند و چرخه فولاد بافت در حال تکمیل شدن است و معدن شماره ۵ سنگ آهن سیرجان در همین راستا اجرایی شده است و تا کنون چالش خاصی برای تامین مواد اولیه نداشته ایم اما در بحث کیفیت گندله به گونه ای اقدام کرده ایم که روی کیفیت تولید تاثیر نگذارد اما با توجه به اینکه ذخایر معادن گل گهر و چادرملو در حال کم شدن هستند وزارت صنعت، معدن  باید برای بهره برداری از ذخایر جدید برنامه ریزی کند.

او درباره جزئیات طرح تولیدی شرکت بافت که در بهمن ماه بهره برداری می شود، اظهار کرد: بالغ بر ۴ هزار میلیارد تومان شرکت بافت برای شرکت آهن اسفنجی ۸۰۰ هزار تنی با روش پرت سرمایه گذاری کرده و یک خط انتقال گاز از سیرجان انجام داده و امیدواریم در اوایل بهمن ماه بهره برداری از آن آغاز شود.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

11 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

11 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago