Categories: آخرین اخبار

آمادگی چادرملو برای همکاری در ۴۶ پروژه با شرکت های دانش بنیان

به گزارش سرمایه فردا، مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در نخستین رویداد ملی صنعت دانش بنیان با عنوان تدوین ۱۸ استراتژی توسعه با محوریت نوآوری، همکاری با شرکت های دانش بنیان و هوشمندسازی در چادرملو با اشاره به سرعت جهانی شدن و رقابتی که در صنعت فولاد وجود دارد، گفت: به همین دلیل افزایش بهره وری و بهبود عملکرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است که صرفا از طریق اقتصاد دانش بنیان و نوآورانه ممکن است.
طاهرزاده با بیان اینکه قیمت فولاد در سال های اخیر به شدت افت داشته است، افزود: از آنجایی که قیمت فولاد از ۹۰۰ دلار دو سال پیش هم اکنون به ۴۶۰ دلار رسیده است بسیاری از فولادسازان دنیا به دنبال کاهش قیمت تمام شده رفته اند از این رو ماهم باید قیمت تمام شده خود را کاهش دهیم تا بتوانیم رقابت کنیم و این موضوع تنها با اقتصاد دانش محور میسر می شود.
او با تاکید بر اینکه یکی از سیاست های کشور اقتصاد غیر نفتی است که بخش معدن و صنعت نقش موثری برای تحقق این موضوع دارند، تصریح کرد: در این رابطه شرکت چادرملو هم یکی از پیشروان های اقتصادی و توسعه ملی فعالیت می کند. این شرکت در دو رکن تولید و توسعه اقدام می کند، به طوری که در بخش های اکتشاف، استخراج و فرآوری مواد معدنی فعال است و در بخش زنجیره در تولید گندله، آهن اسفنجی، فولاد و میلگرد نقش آفرینی می کند و هم اکنون ۴۶ طرح با ارزش ۸ میلیارد یورو در دست اجرا دارد و این موضوع نشان می دهد که شرکت چادرملو فرصت های زیادی برای شرکت های دانش بنیان دارد.
او افزود: در حال حاضر از ۸ استراتژی شرکت ۴ مورد به بخش نوآوری مربوط است، در واقع در حرکت به سمت هوشمندسازی، انتقال تکنولوژی، بومی سازی و توسعه زیسب بوم فناورانه از جمله برنامه های این بخش است که زیست بوم فناورانه در اولویت چادرملو قرار دارد.
او با تاکید بر اینکه متاسفانه معادن ایران همچنان از فناوری های نسل دوم و سوم استفاده می کنند در حالی که دنیا به استفاده از فناوری نسل چهارم روی آورده است، تصریح کرد: به همین دلیل شرکت چادرملو هوشمندسازی را در دستور کار قرار داده است.
طاهرزاده با تاکید بر اینکه بخش های پرعیار معادن برداشت شده است، اطهار کرد: در شرایط فعالی که ذخایر معادن برای تامین مواد اولیه فولاد کاهش پیدا کرده است باید به سمت فرآوری باطله ها برویم که مواد با عیار قابل توجه وجود دارد.
مدیرعامل شرکت چادرملو با تاکید بر اینکه اقتصاد چرخشی دارای مواد معدنی همچون آر یی ها و کنسانتره آپاتیت و سنگ آهن است، اظهار کرد: ما می بینم عیار مواد معدنی در اقتصاد چرخشی بالاست و باید به سرمایه گذاری در این بخش ورود کنیم.
او با اشاره به اینکه سال گذشته ۹۰۰ قطعه بومی سازی شده است، گفت: این مسأله باعث صرفه جویی ۱۶ میلیون یورو سال گذشته به ۲۵ میلیون یورو رسیده است و در این زمینه همکاری با ماشین سازی اراک داشته ایم.
طاهرزاده با بیان اینکه چادرملو اقدامات بنیادی همچون راه اندازی مرکز نوآوری چادرملو در پارک فناوری یزد انجام داده ایم، تصریح کرد: در حال حاضر فراخوان جذب ایده داده ایم و تا پایان مهر ماه هم تمدید شده و ۱۱ پروژه اصلی در بخش های مختلف اعلام کرده ایم و امیدواریم که شرکت های دانش بنیان در توسعه اقتصاد چرخشی در کنار ما باشند و در بخش های فولادسازی همچون فرایند پروژه های ذوب و کاهش مصرف  برق انجام دهیم.
او افزود: دستیابی به نسل ۴ فناوری در زنجیره معدن تا صنعت از مهمترین برنامه های ماست که امیدواریم با همکاری شرکت های دانش بنیان محقق شود.

modir

Recent Posts

پرونده خودرویی آذیکو

به گزارش سرمایه فردا، ‍۶ سال از پرونده خودرویی آذیکو  در دادگاه گذشت ولی حواله…

8 ساعت ago

بررسی بازدهی بازارهای مالی ۱۴۰۳

یکی از راهکارهای مهار تورم، کنترل بازدهی بازارهای مالی تحت تاثیر سیاست بانک‌های مرکزی است.در…

8 ساعت ago

صلح و آزادی را از کودکی باید آموخت!

با اعتقاد بر این اصل که صلح و آزادی آموختنی است. پس آن را باید…

9 ساعت ago

سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴

سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴ بین ۴۰۰ تا ۵۳۶ کیلومتر سرعت دارند. حدود ۹…

9 ساعت ago

قیمت گوشت مهر ۱۴۰۳ چند می شود؟

افزایش ذبح دام به دلیل کاهش تولید و گرانی قیمت ارز منجر شده بازار گوشت…

10 ساعت ago

یارانه هر مهاجر افغانی در ایران چقدر است

یارانه هر مهاجر افغانی در ایران که روی دست کشور می‌گذارد، نشان می‌دهد هرکدام از…

13 ساعت ago