آخرین اخبار

آمادگی هما جهت حمایت و پشتیبانی از محصولات داخلی

«شمس‌الدین فرزادی پور» امروز (سه‌شنبه) در دومین روز از هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته در محل مصلی تهران در نشست خبری افزود: برنامه‌ریزی کمی و کیفی پروازهای حج با سازمان حج و زیارت است.

وی بیان داشت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌کردیم پروازهای حج عمره امسال انجام شود، برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شد.

فرزادی پور گفت: بنا به درخواست و برنامه‌ریزی سازمان حج و زیارت آمادگی لازم را داریم و از حدود نیمه دوم دی ماه (۱۳ دی‌ماه) آماده هستیم تا در خدمت مردم باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای تقویت و توسعه ناوگان، سرخط کردن هواپیماهای زمین گیر بوده است. تا امروز ۲ فروند هواپیما ATR وارد چرخه عملیاتی شده و سومین فروند نیز تا ۲۵ روز آینده وارد چرخه خواهد شد. همچنین برای چهار فروند دیگر نیز سفارش گذاری و تامین اعتبار برای قطعات انجام شده است که امیدواریم تا پایان سال وارد چرخه شود.

به کارگیری هواپیمایی سیمرغ در ناوگان هما
مدیرعامل هما در ادامه بیان داشت: هما آمادگی دارد در جهت حمایت و پشتیبانی از محصولات داخلی، هر هواپیمایی که متناسب با استاندارد این شرکت باشد را به کارگیری کند و هواپیمای سیمرغ نیز از این قاعده مستثنا نیست.
وی توضیح داد: سیمرغ یک هواپیمای کارگو است که برای نقل و انتقال بار مورد استفاده قرار خواهد گرفت که با اعمال تغییراتی در هواپیمای مسافربری ایران ۱۴۰ تولید شده و قابلیت حمل بارهای هفت تا هشت تنی را دارا است.

فرزادی‌پور خاطرنشان کرد: صنعت هوانوردی کشور هیچ تحمیل از هیچ ناحیه‌ای را نمی‌پذیرد، زیرا تخطی از هر استاندارد می‌تواند منجر به فاجعه‌ای شود؛ بر این اساس اگر هواپیمای سیمرغ وارد بازار شود و مجوزهای لازم را دریافت کند، ما نیز در ناوگان خود از آن استفاده خواهیم کرد و هیچ تحمیلی نیز در کار نیست.

ترمینال سلام
مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی در ادامه با بیان اینکه معتقدم موقعیت ترمینال سلام مناسب نیست، گفت: این ترمینال که عملیات اجرایی آن پیش از دولت هشتم آغاز شده و در دولت دوازدهم مورد استفاده قرار گرفته است، عملیات آن در دولت سیزدهم تکمیل شد به عنوان ترمینال زیارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.
وی خاطرنشان کرد: امروز در ترمینال سلام خدماتی با استانداردهای بین المللی به مسافران و زوار ارائه می‌شود.

بدهی هما به بانک صنعت و معدن
فرزادی‌پور همچنین به بدهی هما به بانک صنعت و معدن اشاره کرد و ادامه داد: مسیر پرداخت بدهی‌ها در حال طی شدن و طی مراحل قانونی است. با این حال درصد یالایی از عددی که امروز به عنوان بدهی مطرح است ناشی از افزایش نرخ ارز است.

هم‌زمان با هفته حمل و نقل، هفتمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته با شعار «حمل و نقل هوشمند، ترانزیت و توسعه اقتصادی» از ۲۷ آذرماه در شبستان مصلی تهران در حال برگزاری است که تا ۲۹ آذر ادامه دارد. در این نمایشگاه علاوه بر شرکت‌های حوزه حمل و نقل در همه شقوق از جمله هوایی، دریایی، جاده‌ای و ریلی، شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپ‌ها و دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی حضور دارند.

modir

Recent Posts

پیش‌بینی بازارهای مالی جهان

بحران مسکن چین شبیه بحران مالی ۲۰۰۸ آمریکا شده است. از طرف دیگر فساد در…

4 ساعت ago

اینترنت استارلینک چگونه وارد ایران می شود

نایب رییس سندیکای مخابرات گفت:  از نظر فنی اینترنت استارلینک در ایران میسر است، ولی…

5 ساعت ago

پرونده خودرویی آذیکو

به گزارش سرمایه فردا، ‍۶ سال از پرونده خودرویی آذیکو  در دادگاه گذشت ولی حواله…

15 ساعت ago

بررسی بازدهی بازارهای مالی ۱۴۰۳

یکی از راهکارهای مهار تورم، کنترل بازدهی بازارهای مالی تحت تاثیر سیاست بانک‌های مرکزی است.در…

15 ساعت ago

صلح و آزادی را از کودکی باید آموخت!

با اعتقاد بر این اصل که صلح و آزادی آموختنی است. پس آن را باید…

16 ساعت ago

سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴

سریع‌ترین خودروهای جهان در سال ۲۰۲۴ بین ۴۰۰ تا ۵۳۶ کیلومتر سرعت دارند. حدود ۹…

17 ساعت ago