آخرین اخبار

یک شناور به صورت کامل برای حمل کانتینرهای یخچالی تجهیز شد

به گزارش سرمایه فردا، کامبیز جهانبانی گفت: کشتی یاد شده آماده است محصولات باغی و مرکبات را از بنادر شمالی کشور مانند بندر امیرآباد و انزلی به بنادر کشورهای روسیه از جمله ماخاچ کالا و آستاراخان حمل کند.

وی با تاکید بر اینکه کشتیرانی دریای خزر برای کمک به صادرکنندگان محصولات باغی و مرکبات اقدام به تجهیز این شناور به صورت کامل برای حمل کانتینرهای یخچالی کرده است، افزود: کشتیرانی دریای خزر آمادگی دارد تا در صورت استقبال صادرکنندگان کشتی‌های بیشتری را به طور کامل برای حمل محصولات باغی و مرکبات برای حمل کانتینرهای یخچالی مجهز کند.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر، تصریح کرد: گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر مالکیت تعداد قابل توجهی از کانتینرهای یخچالی را در اختیار دارد که در صورت نیاز بازار و درخواست مشتری، کشتیرانی دریای خزر می تواند از این کانتینرها استفاده کند.

وی با اشاره به آسیب پذیر بودن محصولات باغی و مرکبات در زنجیرۀ حمل بر لزوم ورود به کلیه حلقه‌های زنجیرۀ حمل و استفاده از ظرفیت شرکت‌های لجستیکی برای حمل مناسب محصولات باغی و مرکبات و نظارت، کنترل و پایش مستمر و لحظه به لحظه  تأکید و خاطرنشان کرد: هم کنون تمامی شناورهای ناوگان کشتیرانی دریای خزر بخشی از ظرفیت حمل خود را به حمل کانتینر یخچالی اختصاص داده‌اند.

به گفته جهانبانی، زنجیره حمل محصولات باغی و مرکبات از داخل مجتمع‌های سورتیگ، بسته بندی و فرآوری آغاز و تا بارگیری در کانتینر یخچالی، ورود به بنادر شمالی، نگهداری کانتینر یخچالی در بنادر مبدا، آماده سازی اسناد و مدارک برای بارگیری و تخلیه کشتی در بنادر مبدا و مقصد، پهلودهی کشتی ها و بارگیری و تخلیه کانتینر یخچالی بر روی کشتی بدون نوبت و با اولویت و فوریت در بنادر مبدا و مقصد، حمل دریایی، کنترل دمای مناسب کانتینر یخچالی بر روی کشتی و همچنین پس از تخلیه در بندر مقصد، مجهز بودن بنادر مقصد به تجهیزات نگهداری کانتینرهای یخچالی، تونل سرد جهت کراس استافینگ مرکبات به تریلی های یخچالی، اخذ مجوزهای قانونی جهت ورود مرکبات به کشور مقصد و در نهایت حمل مرکبات و سایر محصولات کشاورزی صادراتی به سمت بازار هدف ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: مدیریت در زنجیره حمل کانتینرهای یخچالی مرکبات بسیار حساس و تخصصی بوده که از محل بسته‌بندی در ایران تا بازارهای هدف در روسیه می بایست توسط تیم‌های تخصصی و افراد حرفه‌ای به صورت کاملاً منجسم، هماهنگ و با کنترل لحظه‌ای انجام شود زیرا اگر لحظه‌ای در این زنجیره غفلت شود صادرات این محصولات با موفقیت انجام نخواهد شد.

مدیرعامل کشتیرانی دریای خزر در پایان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۸۵ درصد ظرفیت صادراتی کشتیرانی دریای خزر به استان مازندران اختصاص دارد، گفت: کشتیرانی دریای خزر همواره در حمل کالای صادراتی پیشرو بوده است این کشتیرانی تنها ناوگان در منطقه است که تراز حمل دریایی آن مثبت است زیرا اولویت خود را به حمل کالاهای صادراتی اختصاص داده است./فردای اقتصاد

modir

Recent Posts

مدیر نفتی چند سمتی

علی صالح‌نیا، عضو هیئت‌مدیره شرکت نفت پاسارگاد، هم‌زمان با انتصاب به عنوان مدیر برنامه ملی…

6 ساعت ago

تسهیلات مشکوک‌الوصول در شرکت‌های خانوادگی

روه دادگر با بیش از ۲٬۲۳۰ میلیارد تومان بدهی مشکوک‌الوصول به یک بانک خصوصی، در…

6 ساعت ago

فراطرح خاورمیانه در بحران اعتباری

شرکت فراطرح فولاد، از زیرمجموعه‌های گروه فراطرح، با بیش از ۱٬۱۵۹ میلیارد تومان بدهی مشکوک‌الوصول…

7 ساعت ago

ورود ایران به شانگهای؛ شکاف در هژمونی آمریکا

تحریم‌هایی که با هدف «ایجاد رنج» برای مردم ایران طراحی شده بودند، حالا با عضویت…

12 ساعت ago

ابوعبیده چهره پوشیده‌ای که صدای مقاومت شد

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام، فراتر از یک مقام نظامی یا رسانه‌ای، به نماد روانی…

13 ساعت ago

نسل طلایی والیبال ایران؛ قهرمانی دوباره، آغاز دورانی تازه

با پیروزی مقتدرانه برابر ایتالیا در فینال مسابقات جهانی جوانان، والیبال ایران بار دیگر تاج…

13 ساعت ago