آخرین اخبار

کارآفرینان، سرمایه گذاران و بنگاه داران بزرگترین خادمان کشور هستند

مصطفی پورمحمدی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در نشست ویژه پیشران های اقتصادی عضو مجمع کارآفرینان ایران ضمن شنیدن دغدغه، پرسش ها، پیشنهادات و ملاحظات آن‌ها درخصوص مسائلی نظیر سرکوب قیمت های صادراتی، قیمت گذاری دستوری، تورم، ارز چند نرخی، عدم اجرای صحیح قوانین، ترمیم روابط بین الملل و فاینانس اظهارات کرد: کشور اکنون از جنبه داخلی و خارجی در شرایط خاصی قرار گرفته است. من معتقد هستم که جمهوری اسلامی ایران جایگاه ممتاز تاریخی خود را به دست آورده و قدرت تاثیرگذاری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه ایران به دوران شکوه تمدنی خود نزدیک می شود، افزود: بخشی از برخوردها و کشمکش ها در واقع تعارض های تمدنی است تا بازیگر جدیدی در عرصه جهانی بروز و ظهور نکند.

امروز قدرت گفتمان حرف اول را می زند

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد: دنیا در حال تحولات تمدنی عمیق است. دنیای ارتباطات بهم متصل است و دیگر قدرت نظامی و اقتصادی نمی توان به سایرین دیکته کرد. امروز قدرت گفتمان( قدرت نرم) حرف اول میزند کما اینکه در طوفان القصی و موج جدید جوانان شاهد این امر بودیم.

پورمحمدی با بیان اینکه دنیای آینده متفاوت خواهد بود، افزود: این روزها طراحان مدیریت جهانی به این مسئله توجه ویژه ای دارند. ما نیز می توانیم به عنوان یک بازیگر جدی در این عرصه مطرح باشیم کما اینکه تاکنون گام های مثبت و متعددی را برداشته ایم. لذا ما باید این موارد را در ذهنیت و تحلیل هایمان قرار دهیم.

وی با بیان اینکه متاسفانه رویکرد مدیریتی داخلی ما فهم ارزش تولید شده ایی که انقلاب اسلامی، رهبری و مردم ایجاد کرده اند را ندارد، گفت: ما در این خصوص اصطلاحا خودمان را قفل کرده ایم. ما اکنون به عنوان یک هم‌آورد جهانی از مذاکرات دیپلماتیک ترس داشته و نگرانیم، درصورتیکه همه دنیا از ما می ترسند و نگرانند.

پورمحمدی با اشاره به اینکه ما جسارت برخورد را نداریم، افزود: ما اکنون در موضوعاتی از قبیل بر­­جام و  FATF واهمه داریم، درصورتیکه ما دارای دیپلمات و قدرت استدلال هستیم.

دنیا دیگر وابسته به بازیگری آمریکا و غربی ها نیست

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دنیا وابسته به بازیگری آمریکا و غربی ها نیست، گفت: در بلوک بندی های اخیر مشاهده کرده ایم که دیگر در مجامع بین المللی آمریکا و اروپا حرف نخست را نمی زند وکشورهایی مانند چین، روسیه، برزیل، هند، مصر و … به بلوک های قوی سیاسی و اقتصادی دنیا تبدیل شده اند.

وی با بیان اینکه تقدیر من اکنون این است که بازگشتی به حوزه سیاست داشته باشم، افزود: دیگر دنیا یک خط، سیاست و یا هدف را دنبال نمی کند. این را رسالت خود می دانم که ما یک تصحیح گفتمانی را در کشور تحت عنوان همان رویکرد امام با تصحیح ادبیات آن ادامه دهیم.

نظام اداری و بروکراتیک ما آشفته است

پورمحمدی تصحیح کرد: نظام اداری و بروکراتیک ما تضعیف شده و در واقع آشفته همان نظام گذشته است که نه داخلی است نه خارجی. این نظام دارای مشکلاتی بسیاری است. نظام دیوانی و نظام اجرایی ما نیز شکل منسجم خود را ندارد. در حقیقت همه دولت ها همواره از کوچک شدن دولت ها سخن به میان آورده اند اما در واقعیت دولت ها هر بار بزرگتر شده اند.

ما همواره بر غیر دولتی شدن اقتصاد تاکید داریم

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد: ما همواره بر غیر دولتی شدن اقتصاد تاکید کرده ایم اما هرچه زمان گذشته است اقتصاد به مراتب دولتی تر شده است یا به تعبیر حضرت آقا شبه دولتی ها وارد شده اند.

وی افزود: شرکت های شبه دولتی یا همان خصولتی به حیاط خلوتی برای یک عده تبدیل می شود و جلوی فعالان و مبتکران اقتصادی را می گیرد. شما پیشرانان و کارآفرینان به گفته حضرت اقا پول، سلامت وظرفیت خود را فدای تولید می کنید.

پورمحمدی تصریح کرد: ما باید بدانیم کارآفرینان، سرمایه گذاران و بنگاه داران بزرگترین خادمان این کشور هستند. ما فقط از شما عزیزان می خواهیم تا سالم زندگی کنید. نظام ادارای نباید در هر اموری دخالت کند چراکه آلوده می شود.

نیازمند یک انقلاب اداری هستیم

وی گفت: اصلاح نظام اداری یک مسئله بسیار اساسی و جدی است. ما نیازمند یک انقلاب اداری هستیم. ساختارهای کشور دچار اشکال است و هم افزایی لازم را ندارد و گاها نیروها به هرز کشیده می شود.

پور محمدی اظهار کرد: توان کارآفرینی، خلاقیت، پیشران ها و ابتکارهای نظیر استارتاپ ها در کشور بسیار زیاد است. ما در کشور ظرفیت ها بسیار مثبتی داریم که دنیا طالب آن است. امیدواریم در نهایت آنچه خیر است برای جامعه اتفاق بیافتد. من موظفم در این باره روشنگری کرده، عیوب و راهکارها را ارائه دهم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه ایران توانمندتر از حال حاضر است، افزود: شما کارآفرینان به ما ثابت کرده اید که توانایی بسیار بالایی دارید.

گفتنی است، مجمع کارآفرینان ایران با هدف ارائه گفتمان و توسعه پیشران های اقتصادی و کارآفرینی و نیز بررسی برنامه های اقتصادی رئیس جمهور جدید، در نظر دارد سلسه جلساتی را با هدف ایجاد دیپلماسی فعال با تمام کاندیداهای ریاست جمهوری به صورت مستقل برگزار نماید./مرکز اطلاع‌رسانی مجمع کارآفرینان ایران

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

9 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

11 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

11 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago