آخرین اخبار

نوسازی ناوگان راهداری نیازمند ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش سرمایه فردا، به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست مجمع عمومی سازمان که با حضور نورایی مدیر مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی، اعضای هیأت عامل، معاونان ریاست سازمان، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه، وزارت اقتصاد دارایی و اعضا مجمع سازمان برگزار شد، همکاری و همراهی اعضا مجمع عمومی سازمان در اخذ تصمیمات مناسب و تصویب مصوبات را در افزایش بهره‌وری سازمان اثرگذار دانست.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: قطعاً بهره‌وری با تلاش مجموعه سازمان و تک تک کسانی که در این فرایند سهیم بوده‌اند، اتفاق افتاده است.

امانی ضمن قدردانی از تلاش و خدمت مجاهدانه مدیران و پرسنل سازمان به خصوص در ایام اربعین و سفرهای دهه پایانی ماه صفر، گفت: در مدت زمان کوتاهی در ایام اربعین حسینی حدود ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار زائر، جابه جا شدند و حتی زمان اوج برگشت زائران پاکستانی و افغانستانی تا ۶ روز بعد از اربعین حسینی هم ادامه داشت.

جابه‌جایی ۱۴ میلیون مسافر اربعین و حرم امام رضا (ع) در مدت یک ماه

وی افزود: با وجود امکانات کم حوزه حمل و نقل جاده‌ای، در بازه زمانی یک ماهه در مجموع، ۱۴ میلیون جابه‌جایی زائران اربعین حسینی و زائران حرم رضوی انجام شده است. امسال عملکرد حوزه راهداری از جمله روکش آسفالت، درزگیری، لکه‌گیری در جاده‌های کشور نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش داشته است.

روزانه ۱۰ هزار خدمت راهداری در جاده کشور انجام می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فعالیت‌های راهداری زمستانی آغاز شده است، تأکید کرد: سازمان باید منابعی از درآمدهای خود را افزایش دهد تا بتواند بخشی از هزینه‌های نگهداری راه‌ها را از محل درآمدهای سازمان تأمین کند.

نوسازی ناوگان راهداری نیازمند ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار است

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برای نوسازی ناوگان راهداری به ۸ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است، افزود: طبق توافق این سازمان با وزیر راه و شهرسازی، مقرر شده است بخشی از نوسازی ناوگان راهداری از ظرفیت قانون بودجه کشور و بخشی هم از منابع داخلی این سازمان تأمین شود.

نیاز نوسازی ناوگان حمل و نقل بین‌شهری ۳ هزار میلیارد تومان است

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با تأکید بر اینکه دولت باید در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری، برای بخش خصوصی جذابیت ایجاد کند، بیان کرد: برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بین شهری تا پایان سال به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است و دولت باید با اختصاص تسهیلات کم بهره برای نوسازی ناوگان به بخش مسافری، تا حدی این کمبود ناوگان را جبران کند.

در جلسه مجمع عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، کلیات بودجه ۱۴۰۳ و اصلاحیه بودجه سال ۱۴۰۲ تصویب شد. گفتنی است در این جلسه، دستورالعمل حمایت از راهداران آسیب دیده و فوت شده در حین عملیات راهداری به تصویب مجمع عمومی سازمان رسید./مهر

modir

Recent Posts

چشم‌انداز بازار کامودیتی‌ها رکودی خواهد بود ؟

گفتگوها و نگرانی‌های متعددی پیرامون تعرفه‌های جدید و تأثیرات آن بر کامودیتی ها به ویژه…

8 ساعت ago

نقش اقتصادی بندر شهید رجایی ؛ خسارت انفجار بندر چقدر است ؟

بندر شهید رجایی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران، نقشی حیاتی در تجارت دریایی، تأمین کالاهای…

22 ساعت ago

قیمت لوبیا چیتی نجومی شد

مشاهدات حاکی از این است که دلایلی نظیر تغییر نحوه محاسبه ارز وارداتی، صادرات بی‌رویه،…

1 روز ago

پراگماتیسم؛ فلسفه‌ای عملی برای حل مسائل پیچیده

پراگماتیسم، رویکردی فلسفی است که به‌جای پایبندی به اصول ثابت، بر کاربرد عملی، نتایج قابل…

1 روز ago

امکان حذف تمام یارانه پنهان در ایران وجود دارد؟

کارشناسان درباره یارانه پنهان در ایران پیشنهاد می‌کنند که به جای حذف کامل یارانه‌ها، واقعی‌سازی…

1 روز ago

سیگنال افت قیمت اونس طلا ؛ تغییر در پرتفو سهامداران

قیمت اونس طلا در روزهای اخیر افت قابل توجهی داشته حالا گفته می‌شود بخشی وارد…

1 روز ago