آخرین اخبار

نمایشگاه چین برای تقویت گردشگری بین دو کشور

به گزارش سرمایه فردا، مصطفی شفیعی شکیب درباره انگیزه سفر اخیر هیأت گردشگری ایران به چین، اظهار کرد: در تاریخ‌های چهارم، پنجم و ششم سپتامبر (۱۳، ۱۴ و ۱۵ شهریور) با برنامه‌ریزی و هماهنگی جامعه تخصصی تورگردانان ایران، سه Roadshow در سه شهر گوانگجو، شنزن و شانگهای چین با همکاری و همراهی کنسولگری‌های ایران در گوانگجو و شانگهای، نمایندگی هواپیمایی ماهان‌ در چین و مدیران اداره کل توسعه گردشگری خارجی و داخلی، میز چین در معاونت گردشگری و مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان برگزار شد که ۱۷ تور اپراتور از ایران همراه با معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جمعی از مدیران این معاونت حضور داشتند و جمعا در گوانگجو با ۷۴ و در شنزن با ۳۲ و در شانگهای با ۹۹ تور اپراتور چینی به‌صورت B۲B دیدار و گفت‌وگو کردند.

از گوانگجو تا شانگهای؛ ایران به دنبال گردشگران پولدار چینی

او ادامه داد: در این سفر برای نخستین‌بار تفاهم‌نامه همکاری بین رئیس اتحادیه گردشگری گوانگجو و رئیس هیات مدیره جامعه تخصصی تورگردانان ایران امضا شد.

رییس هیأت مدیران جامعه تورگردانان ایران همچنین گفت: از تاریخ ۱۲ تا ۱۴ سپتامبر (۲۱ تا ۲۳ شهریورماه) نمایشگاه گردشگری ITB در شانگهای چین برگزار می‌شود که از ایران هم چند توراپراتور ایرانی شرکت دارند.

شفیعی شکیب که در بازار گردشگری چین متمرکز کار کرده است، در ارزیابی وضعیت سفر گردشگران چینی به ایران و پیش‌بینی آینده این بازار، اظهار کرد: چین یک بازار بسیار گسترده و قابل تأمل در گردشگری است و جای کار کردن خیلی زیادی دارد. استان‌ها و شهرهای دیده‌نشده و بکری در چین وجود دارد که می‌طلبد به آن‌ها سفر کرد و ایران را معرفی و گردشگر جذب کرد، اما در حال حاضر ساختار گردشگری مشکلات اساسی دارد که جوابگوی همین تعداد گردشگر فعلی هم نیست.

او اضافه کرد: پیش از همه، هتل کافی و مناسب برای پذیرش گردشگر انبوه نداریم. راهنمای دارای کارت رسمی از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری مسلط به زبان چینی به اندازه لازم برای حتی تعداد تورهای فعلی نداریم. پرواز داخلی حتی به اندازه نیاز فعلی خودمان هم نیست. رستوران چینی بسیار کم داریم و حتی در بسیاری از شهرها رستوران مناسب با ذائقه چینی‌ها نداریم. سرویس حمل و نقل مناسب به شدت کم است. کمبود زیرساخت در گردشگری بسیار است.

رییس هیأت مدیره جامعه تورگردانان ایران گفت: اگر مشکلات و زیرساخت‌های اساسی گردشگری برطرف شود، چین بازاری به شدت گسترده و سودآور در گردشگری است.

شفیعی شکیب در عین حال اظهار کرد: با وجود این کاستی‌ها، چینی‌ها به ایران می‌آیند، ولی ما هنوز نتوانسته‌ایم آن دسته از گردشگران بسیار متمول و پولداری را که بیشتر به اروپا و آمریکا می‌روند، جذب کنیم.

 او همچنین به برخی چالش‌های فرهنگی در مواجهه با گردشگران چینی به‌ویژه با همه‌گیری کرونا اشاره کرد و گفت: متاسفانه هنوز اهمیت و منزلت گردشگر جدا از نژاد، ملیت و گذشته آن‌ها از سوی معدودی محترم شمرده نمی‌شود و در نظرسنجی‌های گردشگران نیز به آن‌ها اشاره شده و باعث آزار گردشگران چینی شده و لازم است با این رفتارها، برخورد جدی شود.

گرفتن ویزای چین برای ایرانی‌ها سخت است

شفیعی شکیب با اشاره به لغو یکطرفه روادید ایران برای گردشگران چینی، اظهار کرد: لغو روادید برای جذب گردشگرِ بیشتر خوب است، به شرطی که این امر دوطرفه باشد. در حال حاضر هموطنان ایرانی برای گرفتن ویزای چین مبلغ بسیار بالایی می‌پردازند و مدت زمان طولانی معطل دریافت روادید می‌شوند./ایسنا

modir

Recent Posts

کاهش ریسک‌های حقوقی با قراردادهای استاندارد

عضو هیأت علمی دانشگاه تهران گفت: پیش‌تر به دلیل نبود قراردادهای استاندارد برای معاملات ملکی،…

4 ساعت ago

ادعای وزیر درباره قیمت خودرو

وزیر صنعت قیمت خودرو را تا ۳۵ درصد افزایش داد. حالا برای توجیه اقدام خود…

5 ساعت ago

تعارض منافع در مقررات نظام مهندسی

اعضا هیأت مدیره نظام مهندسی در یک تعارض منافع قرار دارند از سویی باید مدافع…

5 ساعت ago

استراتژی مدیریت اخلاقی

انگیزه‌های مدیریت اخلاقی را می‌توان: عدالت، انصاف و دیگر خواهی دانست. مدیریت اخلاقی اهداف سودآوری،…

6 ساعت ago

تاثیر معاملات بورس انرژی در ناترازی

عبدالخالق زاده گفت: معاملات بورس انرژی به دلیل وابستگی دولتی در منافع عرضه کنندگان تاثیر…

8 ساعت ago

نقش استارتاپ های بخش کشاورزی در تولید محصولات بهداشتی

نقش استارتاپ های بخش کشاورزی در تنظیم بازار و جلوگیری از تولید محصولات غیربهداشتی و…

1 روز ago