به گزارش سرمایه فردا، سید جعفر تشکری هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل و شورای شهر تهران پس از بازدید و ارائه گزارش پیشرفت پروژه های خطوط ۶ و ۷ مترو تهران ضمن تقدیر و قدردانی از دست اندرکاران امر، فرایند تکمیل و ساخت ایستگاه های باقی مانده است.
او افزود: پایانه های خطوط ۷گانه مترو را امری مهم در جهت رفاه حال شهروندان عنوان و اجرای آن طبق برنامه زمانبندی را باتوجه به هزینه های هنگفت پروژهای ساخت و سازی مترو را ارزشمند تلقی کرد.
وی ادامه داد: انتظار می رود دولت نیز سهم خود را در تامین منابع مربوط به توسعه حمل و نقل عمومی در کلان شهرها ایفا کند چراکه با هزینه های کنونی پیشبرد و توسعه پروژه ها صرفا توسط شهرداری ها مشکل و پرچالش خواهد بود.
همچنین در ادامه تشکری هاشمی با بیان اینکه ساخت و بهره برداری از یک کیلومتر مترو با یک رام قطار، ۳ هزار میلیارد تومان هزینه در بر دارد، افزود: لذا باید از محل صرفه جویی های مربوط به مصرف سوخت و کاهش آلودگی های زیست محیطی که مصوبات قانونی دارد دولت نیز نقش پررنگ تری در تکمیل شبکه حمل و نقل عمومی کلانشهرها به خصوص تهران داشته باشد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران پیگیری امور جدید مترو( خطوط ۸ تا ۱۱) را امری مهم و قابل تقدیر دانست و تاکید کرد:ب رای پیشبرد هرچه سریع تر امور مربوط به خطوط جدید پیگیرهای لازم از شورای عالی ترافیک صورت گیرد.
وی همچنین تکمیل خطوط جدید را لازمه توسعه همه جانبه حمل و نقل عمومی در شهر تهران برای افق سالهای آینده قلمداد و تاکید کرد: سعی می کنیم در فصل تایید متمم بودجه ۱۴۰۴ در شورای شهر سهم مترو از متمم بودجه افزایش قابل ملاحظه و چشمگیری داشته باشد.
شرکت صنایع تولیدی کروز، یکی از بزرگترین قطعهسازان کشور، با بیش از ۹۷۹ میلیارد تومان…
شرکت سرمایهگذاری اقتصاد نوین از سال ۱۳۸۷ درگیر پروندهای پیچیده با شرکت برجهای کیش است.…
پست بانک ایران با حجم بالای تسهیلات پرداختشده و انباشت بدهیهای غیرجاری، در معرض ریسک…
شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، با کاهش شدید درآمد و…
با تصویبنامه جدید هیئت وزیران درباره حداقل سرمایه مؤسسات بیمه، شرکت بیمه نوین موظف شده…
مدیر روابط عمومی و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، با اشاره به ظرفیتهای لجستیکی…