آخرین اخبار

جدیدترین تحلیل قیمت اونس طلا

به گزارش سرمایه فردا، قیمت اونس طلا در روز جمعه به بالاتر از آستانه تاریخی ۲۷۰۰ دلار در هر اونس رسید که ناشی از تشدید تنش ها در خاورمیانه، عدم اطمینان در مورد انتخابات ایالات متحده و کاهش انتظارات سیاست پولی است که این فلز را به قلمروی ناشناخته سوق داد.  تا این هفته ۲٫۴ درصد افزایش داشته است.

الکساندر زامپفه، تاجر فلزات گرانبها در Heraeus Metals آلمان گفت: با تشدید درگیری – به ویژه پس از اعلام حزب الله برای تشدید جنگ با اسرائیل – سرمایه گذاران به سمت طلا، یک دارایی امن سنتی، هجوم آورده اند.

طبق داده‌های LSEG، طلا در سال جاری چندین بار رکوردها را شکست، زیرا انتظارات کاهش بیشتر نرخ بهره توسط بانک‌های مرکزی و عدم قطعیت‌های ژئوپلیتیکی قیمت‌ها را تا کنون بیش از ۳۰ درصد در سال جاری افزایش داده است که بهترین رشد سالانه آن از سال ۱۹۷۹ است. این موضوع در نتیجه بروز چالش هایی بین شرق و غرب رخ داده است. در شرایط کنونی برخی کشورها در قالب بلوک بریکس در حال ایجاد مشکلاتی برای هژمونی دلار هستند. به همین دلیل تقاضا برای طلا افزایش یافته در نتیجه قیمت اونس طلا همچنان صعودی است.

واکنش بانک های مرکزی به قیمت اونس طلا

منابع به رویترز گفتند که بانک مرکزی اروپا احتمالاً در ماه دسامبر مجدداً کاهش نرخ بهره خواهد یافت. مگر اینکه اطلاعات اقتصادی خلاف این را نشان دهد. بر اساس ابزار CME Fedwatch، معامله گران همچنین با احتمال ۹۲ درصد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه نوامبر قیمت گذاری می کنند.

مکس لیتون، رئیس تحقیقات جهانی کالا در سیتی، می‌گوید قیمت طلا طی ۶ تا ۱۲ ماه آینده به ۳۰۰۰ دلار در هر اونس می‌رسد. به عنوان ذخیره‌ای از ثروت در زمان عدم اطمینان اقتصادی بالا در ایالات متحده و اروپا و افزایش ETF و تقاضای سرمایه‌گذاری وجود دارد. به عبارت دیگر قیمت اونس طلا عدم قطعیت های جهانی طلا را از نقطه عطف بی سابقه ۲۷۰۰ دلار در هر اونس فراتر برد. بنابراین این روند می تواند همچنان ادامه داشته باشد.

modir

Recent Posts

راهنمای شروع یک شغل خلاقانه

راه‌اندازی یک شغل خلاقانه نیازمند توجه به فرصت‌های جدید بازار است. در این گزارش ۳۰…

9 ساعت ago

راهبرد مقابل جنگ در خاورمیانه

اسرائیل هیچ نگرانی از کمبود مهمات نظامی و سایر ادوات جنگی ندارد. از طرف دیگر…

9 ساعت ago

مقایسه شهر خلاق در ایران و ویتنام

۵ شهر خلاق ایران می توانند دستاوردهای ناب اقتصادی ایجاد کنند. اما در رقابت با…

10 ساعت ago

چرا روند بازار طلا جهانی صعودی است؟

کشورهای بریکس و دوستانشان به سرعت در حال جمع‌آوری طلا هستند.این موضوع سرمایه‌گذاران غربی را…

10 ساعت ago

تغییرات بزرگترین اقتصادهای دنیا

به گزارش سرمایه فردا، بزرگترین اقتصادهای دنیا از امپراتوری روم گرفته تا ایالات متحده و…

11 ساعت ago

وعده اعطای وام بانکی به مردم

بیماری مزمن اعطای وام بانکی به خودی ها و زیر مجموعه ها در نظام بانکی…

11 ساعت ago