معدن و فلزات

آغاز تحول در فولاد سنگان با هوش مصنوعی

به گزارش سرمایه فردا، عرب رئیس روابط عمومی فولاد سنگان ضمن اینکه یاد و خاطره استاد رحمتی استاد موسیقی را گرامی داشت و گفت: فولاد سنگان در دو سال اخیر روند خوبی در جریان سازی خبری، مدیریت چالش‌ها و تولید محتوا پیش گرفته است. فولاد سنگان در حال تجربه یک جهش در روابط عمومی است. به طوری که از روابط عمومی سنتی به سمت روابط عمومی هوشمند می‌رود. این موضوع منجر می‌شود چهره جدیدی از شرکت سنگان نیز دیده شود.

او افزود: در حال حاضر شرکت فولاد سنگان هدف‌های خاصی را در پیش گرفته و در حال عبور از برندسازی است. این شرکت در سال آینده به عنوان یک برند عالی معرفی خواهد شد. همچنین با توجه به برنامه ریزی استراتژی و همچنین اجرای پروژه‌ها سورپرایزهای زیادی خواهد داشت.

فولاد سنگان از داده های سنتی به مدرن

یعقوبی مدیر روابط عمومی فولاد سنگان با اشاره به روند گذشته فولاد سنگان گفت: سال ۱۴۰۲ در روابط عمومی سنگان این سوال مطرح شد که روابط عمومی چیست؟ به این نتیجه رسیدیم که چگونه باید متفاوت عمل کنیم که به نتایج مورد نظر خود دست پیدا کنیم. سال ۲۰۱۲ انجمن روابط عمومی آمریکا گزارشی منتشر کرده مبنی بر اینکه ۹۲ درصد مردم نمی‌دانند که کار روابط عمومی چیست؟ در تعریف روابط عمومی اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد. اما تعابیری معتبری وجود دارد مبنی بر اینکه اگر سازمان را به بدن انسان تشبیه کنیم روابط عمومی حکم چشم و گوش و بزبان آن دارد. متأسفانه یکی از مشکلات جامعه ما دم دستی شدن این مارکت است و بسیاری از مدیریان و مردم اطلاع چندانی از کارکردهای روابط عمومی ندارند.

او افزود: نگاه مدیران به روابط عمومی این است که افراد این اداره شایستگی انجام هیچ کاری را نداشته باشند که البته خوشبختانه در فولاد خوزستان همچنین نگاهی وجود ندارد و حتی یکی از ارکان مهم و تصمیم ساز در شرکت است.

مدیر روابط عمومی فولاد سنگان گفت: دیدگاهی وجود دارد که بار روابط عمومی نسبت به روابط عمومی وجود دارد. در حالی که روابط عمومی باید عملکرد مثبت سازمان را به بیرون انتقال دهد و با رسانه‌ها وارد یک مونولوگ شود. این مساله باعث می‌شود که روابط عمومی به سمت استبداد در نظر برود و هرگونه انتقاد به روابط عمومی را خنثی کند.

روانشناسی جامعه کلید روابط عمومی سازمانی

در ادامه او گفت: پدر روابط عمومی ایران می‌گوید مهندسی رضایت بین جامعه، شهروندان و سازمان است که بر مبنای روانشناسی جامعه است. فولاد سنگان از این مسائل عبور کرده است. یکی از مشکلات جامعه ما عدم گفتمان و تفاهم است که روابط عمومی را به چالش کشیده است. از طرف دیگر روابط عمومی‌ها به دنبال القا به بقیه هستند و باعث شده تا آنها را با چالش مواجه شوند. به همین دلیل از ابتدای سال ۱۴۰۲ تحول در فولاد سنگان را اغاز کردیم. به طوری که از عملکرد سنتی در قالب برگزاری همایش و پوستر چسباندن عبور کرده است. چراکه روابط عمومی سنتی یک روابط عمومی مرده است. همین یک سنگ بنا شده که به سمت برنامه‌هایی مانند فرآیندها، شاخص‌ها و استراتژی‌ها و داشتن نقشه راه برای ارائه دستاوردها رفته است.

او افزود: روابط عمومی مرز بین محیط درون و محیط بیرون است مانند پوست انسان است. درواقع پوست انسان محیط بدن را از تکانش‌های بیرونی حفظ می‌کند. به همین دلیل نقش روابط عمومی بسیار حساس است، چون ارتباط مستقیمی با برند سازمانی دارد. طبق بررسی‌ها حدود ۷۰ درصد افرادی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت دارند هیچ آشنایی با تولیدات صنعتی ندارند به همین دلیل در تولید محتوا به سمت برویم که بتوانیم مخاطبان را جذب کنیم. درواقع محتوا به صورت ترکیبی انجام داده ایم و اعتقادی به تبلیغات از طریق بنر و … نداریم.

تبلیغات شرکت‌های بزرگ چگونه است؟

یعقوبی گفت: پیگیری تبلیغات شرکت‌های بزرگ مانند بنز و … نشان می‌دهد که تعامل با رسانه‌ها در مسیری باشد که به عنوان بازوان شرکت باشد و از قدرت رسانه برای دستیابی به اهداف استفاده کنیم. اما باید توجه داشت که بین رسانه و روابط عمومی تفاوت وجود دارد. به طوری که رسانه‌ها مطالب را به گونه‌ای مطالب منتشر می‌کند که مخاطبان بتوانند برداشت خود را داشته باشند. اما روابط عمومی باید یک تفسیر واحد از رویدادی که در شرکت یا سازمان اتفاق می‌افتد ارائه دهد. این مساله تفاوت اصلی روابط عمومی و رسانه است.

او تاکید کرد: طبق روال گذشته از ایده‌های مختلف در روابط عمومی فولاد سنگان استفاده می‌کنیم. اما فرآیند هوشمندسازی روابط عمومی بر مبنای روانشناسی مخاطب، بیگ دیتا، رفتارشناسی، ارزیابی واکنش و … انجام شده است تا بتوانیم موانع را از پیش مدیریت کنیم. استفاده از هوش مصنوعی یکی از دستاوردهای انقلاب صنعتی ۴ است که به سرعت در حال پیشرفت است. طبق پیش بینی‌ها تا سال ۲۰۳۰ انقلاب صنعتی پنجم نیز اتفاق می‌افتد.

بر همین مبنا یعقوبی ادامه داد: به همین دلیل نباید از این دوران عقب بمانیم. هوش مصنوعی به دلیل داده کاوی بیگ دیتاهای را ارائه می‌دهد که می‌تواند به تحلیل روابط عمومی‌ها کمک کند. برای نمونه واکنش مخاطبان را دسته بندی می‌کند و حتی درباره برنامه‌های آتی پیشنهادهایی را ارئه می‌دهد که بتوان بر مبنای رضایت مخاطبان اقدام کرد. حتی در ارزیابی رقبا ارائه می‌دهد که چه ظرفیت‌های در صنعت وجود دارد و باید چگونه از این ظرفیت‌ها استفاده کرد.

روابط عمومی فولاد سنگان به دنبال مطرح کردن روایت خاص خود است. از این رو به دنبال برندسازی با روایت جدید است. همچنین روابط عمومی فولاد سنگان به دنبال روابط عمومی مدرن و پست مدرن است.

modir

Recent Posts

عملکرد سایپا از تولید فولاد تا خودرو

عملکرد سایپا در تولید خودرو ضعیف استچون توان رقابت با خودروهای خارجی در کشورهای همسایه…

8 ساعت ago

ابهام در انتصاب تامین اجتماعی

سازمان بازرسی کل کشور ابهاماتی در انتصاب مهرداد قریب کلخوران به عنوان عضو جدید هیئت…

8 ساعت ago

تغییر قیمت برق در سال جاری

دولت قیمت برق را در آذر ۱۴۰۳ رشدی ۶۰ درصدی افزایش داد تا میزان درآمد…

8 ساعت ago

مطالبات شرکت شیرین دارو به نتیجه رسید؟

گفته می شود که مطالبات شرکت شیرین دارو بعد از پیگیری قضایی از شرکت لیکوگامز…

9 ساعت ago

فناوری‌های دیجیتال در صنعت بانکداری

فناوری‌های دیجیتال از نقاط قوت نظام بانکی است. در حال حاضر بانک مرکزی ایران از…

9 ساعت ago

میزان گرانی کالاهای مصرفی در ۱۴۰۳

گرانی کالاهای مصرفی مانند نان، شیر، خودرو و ... در چند ماهه اخیر توسط تیم…

10 ساعت ago