انرژی

فعالیت ۹ هزار محقق و فناور در پارک فناوری پردیس

به گزارش سرمایه فردا، احمد عسگری در حاشیه نخستین جشنواره و فن بازار تخصصی و بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران با بیان اینکه این مجموعه از سال ۷۹ با هدف کمک به توانمندسازی و رشد شرکت‌های دانش‌محور و فناور( دانش بنیان) تاسیس شده است، گفت: از زمانی‌که شرکت‌ها محصولات قابل توجهی برای عرضه به صنعت طراحی، تولید و آماده عرضه کرده‌اند، مهم‌ترین مسئله پارک فناوری پردیس به عنوان یک نهاد ارتباط‌ساز بین نهاد، زیر ساخت‌های علمی و صنعت کشور، موضوع توسعه بازار است. بر این اساس تا زمانی که محصولات شرکت‌های دانش بنیان به بازار نرسد، گردش مالی و درآمد مالی اتفاق نخواهد افتاد.
وی با بیان اینکه در این مجموعه بیش از ۴۰۰ شرکت در حال فعالیت هستند، ادامه داد: ۹ هزار محقق و فناور در حال طراحی و تولید محصولات فناورانه هستند تا این محصولات در کشور توسعه پیدا و تاییدیه های لازم برای ورود به صنعت را اخذ کردند.
وی با اشاره به اینکه گردش مالی سال گذشته  این شرکت‌ها و محققان بیش از ۴۲ هزار میلیارد تومان بوده است، یادآور شد: این موضوع نشان از ورود محصولات به بازار دارد و علاوه بر این حدود ۳۰ درصد از این شرکت‌ها در صنعت نیرو و برق کشور فعال هستند که محصولات منحصر به فردی در این زمینه توسعه پیدا کرده است.
مدیر‌کل سرمایه‌گذاری و بومی‌سازی فناوری پارک فناوری پردیس با بیان اینکه موضوعاتی که در حوزه رویت پذیری در کشور مورد نیاز است، قابلیت و پتانسیل آن در این مجموعه وجود دارد، اظهار کرد: در انرژی تجدید‌پذیر با توجه به شرایطی که در تامین انرژی در کشور و سیاست های کلی به سمت تامین انرژی تجدید پذیر است، این زیرساخت در این مجموعه وجود دارد و علاوه بر آن شرکت‌ها در این حوزه سرمایه‌گذاری کردند که بتوانند این سیاست ها را اجرایی کنند.
عسگری با بیان اینکه بحث ذخیره سازها مورد توجه این مجموعه قرار گرفته است، خاطر‌نشان کرد: اگر صنعت سمت و سوی مشخصی ایجاد کند، قابلیت دانش و فناوری در این حوزه بر اساس نیاز صنعت وجود دارد.

modir

Recent Posts

جهش قیمت هر اونس تا کجا ادامه دارد؟

قیمت هر اونس طلا به حدود ۲۶۲۹ دلار رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار…

4 ساعت ago

رشد صنعت بیمه تحت تاثیر ضعف بیمه مرکزی ایران

ضعف بیمه مرکزی ایران مانع از توسعه این صنعت شده باید از ایده‌های خلاقانه استارتاپ‌ها…

5 ساعت ago

تاثیر تبعیض در جامعه ایران

تاثیر تبعیض در پذیرش دانشگاه باید حذف شود و استخدام بر مبنای عدالت انجام شود…

6 ساعت ago

ناترازی آب ایران

بر پایه کاهش حقابه بخش کشاورزی و بازتخصیص آن به بخش خانگی و صنعت ناترازی…

7 ساعت ago

چرا سیستم‌های بیمه درمان شکست می‌خورند؟

در بیش از صد کشور مختلف، با درآمدهای سرانه مختلف و دموگرافی مختلف، انواع سیستم‌های…

7 ساعت ago

اعتراضات برای رسیدن به تغییرات

به گزارش سرمایه فردا، جامعه بطور جمعی با برنامه یا بدون برنامه از پیش تعیین…

7 ساعت ago