جامعه

چرا فعالیت شهردار تهران زیانبار است؟

به گزارش سرمایه فردا، عملکرد ضعیف علیرضا زاکانی در شهرداری تهران و اتفاقات ناگواری که در دوره مدیریت او رخ داده همچون قطع درختان، فروش تابلوش فرش‌ها که هیچ کدام توجیه درستی برایشان وجود ندارد موجب شده تا صدای بسیاری از مردم و مسئولین درآید، در این بین عده زیادی خواستار برکناری هر چه زودتر او هستند.

علی صابری عضو پیشین شورای شهر تهران اظهار کرد: متاسفانه، عملکرد آقای زاکانی در مدتی که بر مسند شهردار تهران تکیه زده‌اند به گونه‌ای بوده که حتی گروهی که موافق حضور ایشان بودند و از جریان و حزب مرتبط با خودشان هستند نیز به مخالفت با او برخاسته‌اند چرا که هیچ کدام از وعده‌هایی که او داده بود تحقق نیافت.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در مدت فعالیت زاکانی، کارهای عجیب و غریب زیادی انجام داده اعم از قطع درختان، فروش تابلو فرش‌ها و غیره. ما در این مدت اتفاقات خوبی در شهرداری شاهد نبودیم و اوضاع روز به روز بدتر هم می‌شود که بخشی از آن ناشی از فعالیت‌های درونی خود شهرداری است و بخشی از آن می‌تواند به این دلیل باشد که تعاملات درستی بین شهرداری و سایر نهادها شکل نگرفته است.

عضو پیشین شورای شهر تهران همچنین با اشاره به فروش تابلو فرش‌ها در زمان زاکانی عنوان کرد: فروش تابلو فرش‌ها به هیچ وجه قابل توجیه نیست، اما ای کاش حداقل یک شفاف‌سازی در این باره صورت می‌گرفت و شائبه‌هایی که در این زمینه وجود دارد نیز رفع می‌شد.

شهردار تهران حلقه کارشناسان را کنار گذاشت

صابری همچنین با بیان اینکه کارهای عمرانی در دوره آقای زاکانی به صفر رسیده است، بیان کرد: زمانی که شهردار تهران عوض شد و آقای زاکانی روی کار آمد، حلقه کارشناسان کنار گذاشته شدند و دیگر از آنها هیچ استفاده‌ای نشد. در واقع از افرادی استفاده شد که هیچ تخصص و رزومه خاصی نداشتند. در نتیجه شاهد اقدامات خاصر در شهردار نبودیم که موجب اعتراض مردم نیز شده است.

عضو پیشین شورای شهر تهران گفت: ادامه فعالیت زاکانی به عنوان شهردار تهران نه به نفع شهر است و نه حتی به نفع خود او. اتفاقاتی که در حال حاضر در شهرداری تهران رخ می‌دهد همه به نام آقای زاکانی نوشته می‌شود و همین باعث ضعیف شدن کارنامه او خواهد شد.

وی در پایان تاکید کرد: زاکانی آدم سیاست است و آدم مبارزه و شعار، او آدم کار نیست چرا که کار عمرانی و فرهنگی با شعار پیش نمی‌رود و هیچ آجری روی آجر دیگر گذاشته نخواهد شد. اگر شعارهای تبلیغاتی زاکانی را کنار بگذاریم می‌بینیم که او فردی است که خود را در حد ریاست جمهوری می‌داند. فارغ از اینکه در دوره‌های مختلف یک نامزد پوششی بوده یا نبوده است. در فعالیت زاکانی مسائل سیاسی بر شهرداری چیره شده و اجازه فعالیت درست به او را نداده است.

modir

Recent Posts

تحلیل بازار بورس در آبان ۱۴۰۳

در صورت کاهش تنش‌های سیاسی برخی نمادها می‌تواند به سمت رشد حرکت کند. اما واکنش…

12 ساعت ago

اهمیت دسترسی به اطلاعات برای کارآفرینان

کارآفرینان دسترسی به اطلاعات به یک اندازه ندارند. به همین دلیل نمی‌توانند به‌خوبی از نوآوری…

13 ساعت ago

رشد اقتصادی در ایران

رشد اقتصادی سالانه ۶.۵ درصد در ایران به ۲۰۰ میلیارد دلار در سال سرمایه‌گذاری نیاز…

13 ساعت ago

هدر رفت انرژی ایران به اندازه مصرف گاز اروپا

مدیران انرژی و سیاسیون دولتی یارانه ناچیز انرژی به حساب مردم میگذارند و پاسخگوی هدر…

13 ساعت ago

چرا آموزش وپرورش جزو نهادهای اجتماعی نیست؟

آموزش و پرورش یک نهاد «تربیت بنیان» است و چنانچه زیرساخت های مناسبی داشته باشد…

13 ساعت ago

نظریه پول خصوصی

فردریش فون هایک، نظریه‌پرداز اقتصادی و طرفدار پول خصوصی، به استقلال پولی و اهمیت انتخاب…

13 ساعت ago