بانک و بیمه

چشم انداز جدید شرکت‌های بیمه

به گزارش سرمایه فردا، صنعت مالی در دنیا به سرعت به سوی خلاقیت و نوآوری در حرکت است. در ایران، بورسی‌ها در خلاقیت از بانک‌ها و بیمه‌ای ها پیشی گرفته اند.اما کافی نیست. برای اینکه اکوسیستم محیط کسب و کار بسوی اصلاحات ساختاری و کاهش معضلات چند وجهی اقتصاد کشور حرکت کند، قطعاً و حتماً نیاز به خلاقیت در تولید محصولات و روش‌های انجام کار در بانک‌ها و شرکت‌های بیمه نیز بطور همزمان احتیاج دارد و صرورتا باید اتفاق بیافتد.

شنیده‌ها حاکی ست که کارشناسان بازار سرمایه، ایده استقرار یونیت لینک‌های طراحی شده در آئین نامه‌های شماره ۱۰۵ و ۱۰۷ مصوب شورایعالی بیمه را به شرکت‌های بیمه در سال ۱۴۰۲ انتقال داده اند. در هر حال این ایده پنجره‌های جدیدی را در افق نگاه صنعت بیمه کشور گشوده است. البته اگر قدر این فرصت که در بهترین زمان ممکن ایجاد گردیده را، بیمه‌ای ها بدانند!؟

از سال پیش، برخی شرکت‌های بیمه طرح‌های یونیت لینک را با رویکرد سه بعدی در قالب چند عنوان تجاری به بازار عرضه کرده اند. حداکثر نتیجه مثبت از تحلیل ایده پردازان این طرح‌ها اینست که؛ در یونیت لینک‌های سه بعدی، تعهد بیمه گذاران به بانک عامل و شریک تجاری طرح‌های اندوخته ساز مانع از فسخ قراردادها و یا نیمه کاره رها کردن پرداخت اقساط حق بیمه‌ها می‌گردد.

تأثیرات تورم در محاسبات شرکت‌های بیمه

این تحلیل ذهنی اما به درستی عمل نکرد، زیرا آنها تأثیرات تورم بالا و کاهش قدرت خرید بیمه گذاران را در محاسبات ندیده بودند. ضمن اینکه بر عکس بیمه نامه‌های مستمری و بازنشستگی که ریسک کهولت سن و افت درآمد در آن سال‌ها به پایداری و تداوم پرداخت اقساط حق بیمه‌ها می‌انجامد. در بیمه نامه‌های اندوخته ساز در هر قالب و عنوان تجاری، فرقی ندارد. از طرفی در قالب آئین نامه ۶۸ و یا آئین نامه ۱۰۷ جدید  ریسک فسخ و حتی رها سازی تعهدات توسط بیمه گذاران در اثر افزایش نرخ تورم و کاهش ارزش پول ملی، بسیار بالاست.

صنعت بیمه در کشورهای توسعه یافته از دو سه دهه پیش از خواب زمستانی بیدار شده اند. یونیت لینک‌های آنان به سرعت از سه بعدی به چهار و پنج بعدی ارتقا اهداف داده اند. در کشورهای در حال توسعه همچون کشور ما نیز که نیاز مبرم به توانگری اقتصادی وجود دارد، ضرورتاً و باید به سرعت، یونیت لینک‌های سه بعدی کنار گذارده شوند و لینک‌های با اضلاع بیشتر پیاده سازی شوند.

برای نوسازی اقتصاد ایران، ضمن جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در همه محصولات، یونیت لینک‌های مالی چهار و پنج ضلعی، عامل موفقیت نهضت کارآفرینی هستند. ایجاد اشتغال برای ۹/ ۳ میلیون نفر در برنامه هفتم توسعه با لینک‌های مرکب بیمه، بورس و بانک امکانپذیر است و لاغیر …

modir

Recent Posts

وضعیت بنیادی نماد سخزر

سود عملیاتی نماد سخزر با رشد ۵۳ درصدی به ۳۴۵ میلیارد تومان رسیده. این افزایش…

6 ساعت ago

عملکرد نماد شکبیر در ۱۴۰۳

ارزش بازار نماد شکبیر به ۲۴,۴۰۸ میلیارد تومان رسیده که نشان‌دهنده افزایش ارزش شرکت در…

6 ساعت ago

آیا نماد لطیف سودآور است

حاشیه سود عملیاتی نماد لطیف به ۱۱ درصد رسیده که از مدیریت ناکارآمد هزینه‌ها و…

7 ساعت ago

نماد دزهراوی سودآور است؟

امسال حاشیه سود ناخالص نماد دزهراوی ۳۲ درصد بوده که نشان‌دهنده افزایش کارآمدی و کاهش…

7 ساعت ago

ارزیابی عملکرد نماد پارتا در ۱۴۰۳

ارزش بازار نماد پارتا به ۶,۶۴۰ میلیارد تومان رسیده است که نشان‌دهنده افزایش ارزش شرکت…

7 ساعت ago

نماد خشرق چگونه سهامی است؟

حاشیه سود خالص نماد خشرق ۰.۱ درصد بوده که نشان‌دهنده تأثیر منفی هزینه‌های مالی و…

7 ساعت ago