بورس

شبصیر در راه افزایش سرمایه ۸۰ درصدی از محل سود انباشته

به گزارش سرمایه فردا، طبق پیشنهاد هیات مدیره شرکت قائد بصیر با نماد شبصیر به مجمع عمومی فوق العاده افزایش سرمایه شرکت ۲۵۰ میلیارد تومانی شرکت از محل سود انباشته انجام خواهد شد که شامل ۸۰ درصد افزایش سرمایه بوده و مبلغ سرمایه شرکت به ۴۵۰ میلیارد تومان خواهد رسید.
پتروشیمی قائد بصیر شهریور ماه متعادلی را پشت سرگذاشته و فروش ۲۹۶ میلیارد تومانی را به ثبت رساند که نسبت به ماه قبل بی‌تغییر و نسبت به میانگین ۵ ماه گذشته افت ۵.۲ درصدی داشته است.
جمع مبلغ فروش شبصیر در نیمه اول سال جاری ۱۸۶۳ میلیارد تومان بوده  که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۶.۱ درصدی داشته است.
شبصیر در شهریور ماه ۲۹۸۴ تن ABS را به صورت داخلی به فروش رسانده که تغییر چندانی نسبت به مرداد ماه نداشته است. همچنین نرخ فروش این محصول رشد جزئی ۳.۵ درصد داشته است.
شرکت در آخرین برآورد خود، پیش بینی فروش ۳۵۹۱ میلیارد تومانی با حاشیه سود ناخالص ۲۴ درصدی برای سال مالی ۱۴۰۲ را داشته که توانسته تا پایان شهریور ۱۴۰۲ حدود ۵۲ درصد بودجه خود را از لحاظ مبلغ فروش، پوشش دهد.
شرکت پتروشیمی قائد بصیر در زمینه تولید گرانول های ABS فعالیت می‌کند، که عمده کاربرد این محصول در تزریق پلاستیک و برای تولید قطعات و بدنه خودرو، اسباب بازی، تلفن، بدنه یخچال و … به کار برده می‌شود.
فروش داخلی این محصول در بورس کالا بوده و همواره از رقابت قابل قبولی برخوردار می‌باشد. به طوریکه در اخرین معامله ABS در بورس کالا شاهد رقابت ۱۰ درصدی بوده‌ایم. همچنین این شرکت حدود ۹ درصد از محصولات خود را صادر می‌کند.

modir

Recent Posts

خلاقیت در صنعت خودرو

فضای باز رقابتی در صنعت خودرو، علاوه بر خلاقیت در صنعت خودرو‌ آنها را برای…

5 ساعت ago

نقش تحقیقات بازار و خلاقیت در افزایش درآمد

تحقیقات بازار و خلاقیت دو حوزه مستقل هستند، اما در توسعه محصولات و نوآورانه، بهبود…

19 ساعت ago

اهمیت مشاوره در کسب و کار

مشاوره در کسب و کار جدید کمک می کند هیجان‌ و چالش‌ همزمان فرد را…

19 ساعت ago

مهارت‌های زندگی برای آینده بهتر

به گزارش سرمایه فردا، آینده متعلق به کسانی است که مهارت‌های زندگی بیشتری یاد می‌گیرند…

19 ساعت ago

چند استراتژی برای کنترل تورم

کشورهایی که موفق به جدا کردن دولت از بانک مرکزی شده اند از چند چند…

19 ساعت ago

چالش اقتصاد ایران چیست؟

مهمترین چالش اقتصاد ایران «بحران ارزش افزوده صفر» است. اکنون بخش بزرگی از سرمایه ها…

19 ساعت ago