آخرین اخبار

مدیریت سود سرمایه گذاری

به گزارش سرمایه فردا، کسی که با وجوه نقد خود در بنگاه‌های سرمایه گذاری می کند و سود قابل ملاحظه ای بدست می آورد نشان از لیاقت و توانایی او در مدیریت مالی و مدیریت وجوه دارد. درحقیقت سرمایه گذار اگر ضرر کند اشکال در سوء مدیریت وجوه او بوده است. اما سود سرمایه گذاری حاکی از مدیریت درست وجوه در اختیار بنگاه است.


به عبارت دیگر سرمایه گذاران بزرگترین مدیران وجوه و ثروت هستند آنها با محاسبه سود و زیان و با پیش بینی چشم انداز سرمایه گذاری سمت و سوی مسیر اقتصادی یک جامعه را رهنمون می شوند. پس شایسته بیشترین سود سرمایه گذاری در شرایط مدیریت درست وجوه و مستحق ضرر در مدیریت اشتباه وجوه خود هستند.


از این نظر هر اقدام به سرمایه گذاری وجوه نقد از سوی ثروتمندان مستلزم محاسبه و درایت و عقل و پیش بینی است. بنا براین سرمایه گذاران مدیران مالی بزرگی هستند که اگرچه ریسک سرمایه گذاری خود را می پذیرند. ولی موفقیت های سرمایه گذاری آنها محصول تخصص و مدیریت مالی شگفت انگیز آنها است.


بی شک یک سرمایه گذار بیش از وجوه خود این شخص او است که با خلاقیت و عقل و درایت در هر مورد سرمایه گذاری مورد نظر خود را به انجام می رساند. پس سود سرمایه گذاری مستقیما نتیجه محاسبه و درایت و مدیریت مالی سرمایه گذار است و بقیه عوامل تولید در حاشیه نقش او در سود آوری بنگاه است به این سبب هرمقدار سود سرمایه افزایش یابد سهم سرمایه گذار برجسته تر و افزون‌تر خواهد بود .

سود سرمایه گذاری چگونه به دست می آید؟

سرمایه گذار مهم نیست در خانه روی کاناپه خود لم داده و تصمیم می گیرد. بلکه مهم این است که او بعنوان یک متخصص و مدیر مالی فوق العاده تصمیمات شگرف برای تحصیل سود اتخاذ می کند. پس سرمایه گذار سود تخصص و لیاقت و مدیریت مالی وجوه خود را مطالبه می نماید.


اما از سوی دیگر کسانی که وجوه خود را در بانک سپرده گذاری می کنند و به بهره بانکی قناعت می کنند بی شک باید سهمی ناچیز از سود حاصل از سرمایه گذاری با وجوه او را به او پرداخت کنند . به همین سبب سرمایه گذاران آدم هایی خاص و متخصص و مدیران مالی قوی هستند و شایسته کسب بیشترین سود هر بنگاه شناخته می شوند.

modir

Recent Posts

پیش بینی احتمال سقوط بیت‌کوین

رابرت کیوساکی اعلام کرده قیمت بیت کوین به ۵۰۰ هزار دلار می رسد اما پیتر…

8 ساعت ago

خسارات مالی تصادفات چقدر است؟

خسارات مالی تصادفات که به بیمه و سیستم سلامت تحمیل می شود بیش از ۱۳…

9 ساعت ago

تسهیلات بانکی کم بهره از اعتبارسنجی تا …

تسهیلات بانکی کم بهره می‌تواند به رشد و توسعه اقتصادی کشور منجر شود. بنابراین، تسهیل…

9 ساعت ago

درآمد شرکت های دانش بنیان ایرانی چقدر است؟

۹ هزار شرکت دانش بنیان و فناور در ایران وجود دارد، درآمد شرکت های دانش…

10 ساعت ago

امنیت غذایی و حفظ حقوق مالکیت اراضی در زون جنگلی

حفظ حقوق مالکیت اراضی و املاک باید بر روی عبارت نسق زراعی تمرکز کرد که…

11 ساعت ago

جایگاه فرهنگی استاد شجریان

به گزارش سرمایه فردا، مواضع جدی انتقادی استاد شجریان نسبت به حکومت سهم اندکی در…

12 ساعت ago