بانک و بیمه

سه بیمه نامه در یک طرح

بیمه حوادث، یکی از انواع بیمه اشخاص است که به دو دسته‌‌ی بیمه حوادث انفرادی و گروهی تقسیم می‌شود. در این بیمه‌نامه، افراد می‌تواند خود را به صورت ۲۴ برای مدیریت هزینه‌‌های حوادث ناشی از کار بیمه کنند. اما قابلیت هر یک از بیمه نامه ها برای مشتریان متفاوت است.
بیمه نامه شِلِر بیمه البرز ترکیب نوآورانه ای از پوشش های رایج بیمه نامه حوادث انفرادی، با بهره برداری از خلاقیت های رشته عمر و سرمایه گذاری است که در قالب سه طرح به مشتریان ارائه می شود و کمک هزینه نگهداری در منزل از ویژگی های متمایز آن است که برای اولین بار در صنعت بیمه به مشتریان پرداخت می شود.
شلر در واقع در راستای تکمیل سبد پوشش های بیمه شرکت بیمه البرز و توسعه فروش بیمه نامه های خرد و همچنین تکمیل پوشش بیمه ای راننده مقصر حادثه، بیمه نامه حوادث ترافیکی در قالب رشته حوادث انفرادی  طراحی شده است و براساس آن در صورت بروز نقص عضو و از کارافتادگی دائم و کامل بیمه شده، کمک هزینه نگهداری در منزل به مدت ۵ سال و بصورت ماهانه به بیمه شده پرداخت می کند و یکی دیگر از ویژگی های این بیمه نامه پرداخت مستمری ماهانه به مدت پنجاه سال در صورت فوت ناشی از حادثه و نقص عضو و از کارافتادگی دائم و کامل بیمه شده است. همچنین استفاده کننده از سرمایه بیمه در صورت فوت بیمه شده، ذینفع بیمه نامه و درصورت حیات وی، شخص بیمه شده است.
غرامت‌های اصلی بیمه حوادث انفرادی خطرات اصلی هستند که تحت پوشش تمام بیمه‌های حوادث انفرادی قرار دارند. بیمه شده می‌تواند پوشش‌های دیگر را هم به بیمه‌نامه‌اش اضافه کند. یکی از پوشش‌های اصلی حوادث انفرادی فوت است در این بخش بیمه شلر طرحی نوآورانه است که تاکنون توسط هیچ شرکتی ارائه نشده و هزینه های پرداختی آن هم بالاتر از سایر شرکت هاست، برای نمونه غرامت فوت و نقص عضو ناشی از حوادث را  تا سقف ۹۰۰ میلیون تومان پرداخت می کند در صورتی که بیمه دانا غرامت فوت را تا ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت می کند.
همچنین بیمه شده شلر به علت وقوع حادثه از کارافتاده  گردد و توانایی جسمی و روحی خود را به تشخیص پزشک معالج و به تایید پزشک معتمد  از دست بدهد در طرح شلر بیمه البرز ماهانه مستمری ۳ تا ۹ میلیون تومان ماهانه دریافت خواهد کرد اما در برخی دیگر از بیمه ها مبلغی به عنوان غرامت روزانه به بیمه شده پرداخت می گردد تا جایگزین درآمد از دست رفته اش گردد و این مبلغ در بیمه دانا معادل حداکثر ۵ در هزار مبلغ غرامت فوت که از روز چهارم و حداکثر به مدت ۱۸۰ روز به بیمه شده پرداخت می شود.
یکی از غرامت‌های فرعی بیمه حوادث انفرادی پرداخت هزینه‌های درمانی و پزشکی بیمه‌گزار تا سقف مشخص ‌شده در بیمه‌نامه است. در صورت بروز حادثه، در طرح شلر هزینه های پزشکی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت می شود اما در برخی دیگر از شرکت های بیمه هزینه پزشکی سقف مشخص شده هزینه‌های پزشکی۱۰ تا ۲۰درصد سرمایه فوت است، برای نمونه بیمه دی ۱۰ درصد از سرمایه فوت را پرداخت می کند.
همچنین شرکت ها  اسناد بیمه ازکارافتادگی به دو دسته «دائم –کامل» و «موقت– جزیی» تقسیم می کنند. بطور کلی میزان غرامتی که بابت ازکارافتادگی «دائم-کامل» پرداخت می کنند، معادل سرمایه فوت است. اما میزان غرامت پرداختی برای ازکارافتادگی «موقت- جزیی» به آسیب و خسارت بیمه‌گزار بستگی دارد و شرکت های بیمه با توجه به میزان نقص عضو و براساس جدول نقص عضو، غرامت فوق را به بیمه شده پرداخت خواهند کرد.

modir

Recent Posts

چرا دسترسی فناوری ایران محدود شده‌است

محدودیت‌ها در دسترسی فناوری ایران، همکاری‌های علمی و فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و عامل فرار…

5 ساعت ago

تاثیر تحریم‌ها بر معاملات مالی

تحریم‌های اعمال‌شده بر ایران تأثیرات قابل‌توجهی بر استفاده از اعتبارات اسنادی (LCs) در تجارت بین‌المللی…

5 ساعت ago

ریشه فساد سیستمی در ایران

فساد سیستمی در ایران تحت تاثیر نهادهای ضعیف نظارتی، کمبود شفافیت، تأثیر نخبگان قدرتمند و…

5 ساعت ago

چرا معاملات با ارزش واقعی سهام نیست؟

ارزش واقعی سهام در حال حاضر باید بر مبنای ارزش دارایی نمادها باشد. به همین…

8 ساعت ago

تهدیدهای انفجار پیجرها در عصر جدید

ابزارهایی بسیار پیچیده‌تر مانند موبایل‌های هوشمند استفاده می‌کنیم که توسط خرابکاران، می‌تواند نتایجی بسیار مخرب‌تر…

11 ساعت ago

حاشیه‌های صندوق بازنشستگی بانک ها

تکلیف یک میلیون دلار از صندوق بازنشستگی بانک ها مشخص نیست و در بودجه سالانه…

12 ساعت ago