آخرین اخبار

سفارش خودروهای خارجی بدون آپشن

چندی است در فضای مجازی برخی خودروهای وارداتی به دلیل آنچه مغایرت با محصولات مشابه جهانی خوانده می شود، به چالش کشیده شده است.

حذف برخی آپشن های ایمنی و رفاهی و یا ایرادات و عیوب ظاهری این سوال را نزد مشتریان مطرح کرده که مبدا خودروهای وارداتی کجاست و این محصولات با چه کیفیتی سفارش گذاری و سپس وارد کشور می شوند؟

برخی منتقدین ادعای وزارت صمت مبنی بر سفارش گذاری خودروهای وارداتی از سوی واردکنندگان  را دلیل روشنی برای حذف برخی امکانات ایمنی و رفاهی از خودروهای وارداتی می خوانند.

در سال ۹۸ یا ۹۹ نیز که خودروهای رسوب شده در گمرک ترخیص شدند بسیاری از مشتریان ادعا کردند که برخی از شرکت‌های وارد‌کننده هنگام تحویل محصولات اقدام به حذف بعضی آپشن‌ها یا قطعات مثل سیستم پخش و LCD از خودروهای وارداتی کرده‌اند.

حالا چند روزی است که در فضای مجازی، خودروهای وارداتی صفری به نمایش گذاشته می شود که مثلا ایراداتی در بدنه دارند و یا سیم کشی خودرو با اشکالاتی همراه است و حتی فیلمی به نمایش گذاشته شده که داخل کاپوت رنگ نشده است.

در فیلم های نمایش داده شده نیز این نکته مورد تاکید قرار گرفته که واردکنندگان به دلیل عدم نظارت وزارت صمت به سراغ نمایندگی های اصلی نرفتند و از هر جایی که با قیمت پایین تر قادر به خرید خودروی وارداتی بودند، اقدام کردند.

به عنوان مثال یک شرکت از کشور هند اقدام به واردات برخی از محصولات کرده است و یا شرکت دیگری به سراغ شرکت های حوزه خلیج فارس رفتند و خودروهایی فاقد آپشن و ایمنی خریداری کردند.

در همین حال یک وارد کننده خودرو عنوان می کند که در سال ۱۴۰۱ و سال گذشته واردکنندگان با فشار زیادی از سوی وزارت صمت برای سفارش گذاری و واردات خودرو روبرو بودند و سیاستگذار خودرو خواهان آن بود که واردات هر چه زودتر از سر گرفته شود.

این وارد کننده خودرو در ادامه تاکید دارد که با فشار دولت واردکنندگان مجبور به تبلیغات خودروهایی که هنوز وارد ایران نشده بود، در بیلبوردهای شهری شدند و از سوی دیگر به سفارش گذاری سرعت دادند برای همین حق انتخابی وجود نداشت.

تفاوت خودروهای وارداتی به ایران با نمونه اصلی در آپشن‌هاست. در حال حاضر بسیاری از مشتریان ایرانی از شرکت‌های ایرانی عصبانی هستند. زیرا سفارش خودروهای خارجی بدون آپشن داده‌اند./دنیای اقتصاد

modir

Recent Posts

بلاتکلیفی برج‌های کریم‌خان زیر سایه اقتصاد نوین

شرکت سرمایه‌گذاری اقتصاد نوین از سال ۱۳۸۷ درگیر پرونده‌ای پیچیده با شرکت برج‌های کیش است.…

2 ساعت ago

پست بانک زیر بار معوقات

پست بانک ایران با حجم بالای تسهیلات پرداخت‌شده و انباشت بدهی‌های غیرجاری، در معرض ریسک…

3 ساعت ago

میدکو در سراشیبی عملکرد

شرکت مادر تخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، با کاهش شدید درآمد و…

3 ساعت ago

چالش بیمه نوین و الزام قانونی

با تصویب‌نامه جدید هیئت وزیران درباره حداقل سرمایه مؤسسات بیمه، شرکت بیمه نوین موظف شده…

4 ساعت ago

منطقه آزاد انزلی پیشران لجستیک شمال کشور

مدیر روابط عمومی و مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی، با اشاره به ظرفیت‌های لجستیکی…

7 ساعت ago

حضور فعال بانک پارسیان در ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل و لجستیک

بانک پارسیان با هدف تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه حمل‌ونقل و صنایع وابسته، در ششمین نمایشگاه…

8 ساعت ago