اقتصاد کلان

چرخش سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال به سمت ریپل و بیت‌کوین

به گزارش سرمایه فردا، سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال در هفت روز اخیر ۲.۲ میلیارد دلار ورودی داشته‌اند. بالاترین رقم از ماه جولای به بیت‌کوین و ریپل، اختصاص داشت. این جریان ورودی فقط در ایالات‌متحده مشاهده می‌شود و سایر کشورها شاهد خروج سرمایه هستند.

کوین شیرز به نقل از جیمز باترفیل، تحلیلگر این شرکت، این وضعیت را به رویدادهای سیاسی آینده ایالات‌متحده در ماه نوامبر مرتبط می‌داند که بر جریان ورودی به محصولات سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال تأثیر گذاشته است.

در سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین به عنوان ارز اصلی ، ۹۷ درصد از میلیاردها ورودی را به خود اختصاص داده است. همچنین ریپل نیز ورودی‌هایی ثبت کرده که با وجود رقم کمتر، قابل توجه است، زیرا این روند برای چندین هفته ثابت مانده است.

از ابتدای سال، ۲۶ میلیون دلار به محصولات قابل معامله در بورس ریپل وارد شده است و برخی از بازیگران اصلی بازار به راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس ریپل فکر می‌کنند. با توجه به روندهای اخیر، به نظر می‌رسد که به زودی صندوق‌های قابل معامله در بورس ریپل به جمع بیت‌کوین و اتریوم در عرصه سرمایه‌گذاری کریپتو اضافه شوند.

دلایل افزایش سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال

ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال در حال حاضر ۲.۳۳ تریلیون دلار برآورد می‌شود که نسبت به روز گذشته ۲.۰۰ درصد کاهش داشته است. در حال حاضر ۵۷.۱۴ درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال در اختیار بیت‌کوین است که کاهش ۰.۰۴ درصدی روزانه را تجربه کرده است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته ۸۴.۴۱ میلیارد دلار بوده که ۲۵.۷۹ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین، حجم کل در امور مالی غیرمتمرکز ۴.۴۴ میلیارد دلار است که ۵.۲۶ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار را تشکیل می‌دهد. حجم تمام سکه‌های پایدار نیز اکنون ۷۷.۴۳ میلیارد دلار است که ۹۱.۷۳ درصد از کل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهای دیجیتال را شامل می‌شود.

نوسانات بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت‌ها داشته باشد. اگر بازار به طور کلی مثبت باشد، احتمال ادامه افزایش سرمایه بیشتر است. تغییرات در قوانین و مقررات مربوط به ارزهای دیجیتال می‌تواند بر جذب سرمایه تأثیر بگذارد. به‌ویژه، رویدادهای سیاسی در ایالات‌متحده و سایر کشورها می‌تواند نقشی کلیدی ایفا کند

اگر تقاضا برای بیت‌کوین و ریپل در میان سرمایه‌گذاران ادامه یابد، احتمالاً روند صعودی ادامه پیدا خواهد کرد. پیشرفت‌های فنی و به‌روزرسانی‌های جدید می‌تواند جذابیت این ارزها را افزایش دهد و به حفظ روند مثبت کمک کند.

ظهور ارزهای دیجیتال جدید و بهبود یافته می‌تواند بر روند سرمایه‌گذاری در بیت‌کوین و ریپل تأثیر بگذارد.به طور کلی، پیش‌بینی آینده بازار ارزهای دیجیتال دشوار است و نیاز به بررسی مستمر عوامل مختلف دارد.

modir

Recent Posts

هزینه مهاجرت نیروهای متخصص از ایران

هزینه مهاجرت نیروهای متخصص از ایران ممکن است معادل ۸۰۰,۰۰۰ تا ۲ میلیون دلار برای…

15 ساعت ago

سناریو افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۴

سناریو افزایش قیمت بنزین در سال ۱۴۰۴ شامل افزایش تدریجی، توسعه حمل و نقل عمومی…

15 ساعت ago

جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۴

طبق لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ افزایش حقوق بازنشستگان، میزان تخصیص یارانه نقدی، تعدیل کالاهای مشمول…

16 ساعت ago

جزئیات پروژه پساب ذوب آهن اصفهان

کوهی گفت: پروژه پساب ذوب آهن اصفهان ۸۵۰ متر مکعب در ساعت ظرفیت دارد. این…

16 ساعت ago

مکانیسم بورس ایران چگونه است؟

عمده‌ی مکانیسم بورس ایران نه ارتباطی به جذب نقدینگی در تولید دارد و نه رشد…

18 ساعت ago

لایحه بودجه ۱۴۰۴ تورمی است؟

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۴ سقف درآمد مالیاتی را ۳۹ درصد افزایش داده و انتشار…

18 ساعت ago