جامعه

رقابت سه‌گانه در بیست‌ودومین نمایشگاه زنان و تولید ملیتوانمندسازی، مشاغل خانگی و برندها

به گزارش سرمایه فردا، بیست‌ و دومین نمایشگاه «زنان و تولید ملی» آغاز به کار کرد! این نمایشگاه از چهارشنبه ۱۵ اسفند در محل نمایشگاهی بوستان گفت‌وگو آغاز شده و هر روز از ساعت ۱۱ تا ۲۲ پذیرای بازدیدکنندگان است.

سه بخش اصلی نمایشگاه:

  • مراکز توانمندسازی کوثر:
    • عزیز قانعی‌راد، رئیس اداره مهارت‌آموزی و اشتغال معاونت ظرفیت‌سازی و حمایت‌های اجتماعی مرکز زنان و خانواده شهرداری تهران، توضیح داد که مراکز توانمندسازی کوثر که تحت پوشش شهرداری تهران هستند، محصولات خود را ارائه داده‌اند.
    • این مراکز فضاهای بلااستفاده را به کارآفرینان اختصاص داده‌اند و آن‌ها این فضاها را تجهیز و بهسازی کرده‌اند.
    • افراد تحت پوشش سامانه زنان سرپرست خانوار شهرداری به این مراکز معرفی شده و برای آن‌ها ایجاد اشتغال پایدار شده است.
    • در مجموع، ۱۱۵ مرکز کوثر در شهرداری تهران فعال هستند که در حوزه‌های مختلفی مانند خیاطی، بسته‌بندی، آشپزی و سایر مشاغل فعالیت می‌کنند.
    • فضای این مراکز بسیار متنوع است؛ از ۳۰ متر گرفته تا ۲هزار متر. در مجموع به این ۱۱۵ مرکز ۱۶ هزار متر فضا اختصاص داده شده است و حدود ۱۵۰۰ نفر در این مراکز مشغول به کار هستند و حقوق و بیمه وزارت کار دریافت می‌کنند.
    • در این نمایشگاه هم ۲۰ مرکز کوثر از مناطق مختلف تهران حضور دارند.
  • مشاغل خانگی:
    • مشاغل خانگی نیز در این نمایشگاه حضور دارند. مجلس در سال ۱۳۸۹ قانونی تصویب کرد که شهرداری‌ها موظف به فراهم کردن فضای فروش رایگان برای افرادی که در خانه فعالیت اقتصادی دارند، شدند.
    • شهرداری تهران با شناسایی و آموزش افراد و فراهم کردن فضای فروش، این مشاغل را حمایت کرده است.
    • در ابتدا، افراد فعال در این زمینه شناسایی شده و سپس با کمک دانشکده کسب‌وکار دانشگاه تهران، یک برنامه آموزشی به روش منتورینگ برای آن‌ها تعریف شد.
    • این آموزش‌ها شامل شناخت بازار، استفاده از فضای مجازی برای فروش، نحوه قیمت‌گذاری، بسته‌بندی مناسب و سایر مهارت‌های موردنیاز بود.
    • فضای فروش مناسب نیز برای این افراد فراهم شده است.
  • برندهای پوشاک:
    • برندهای حوزه پوشاک که بیش از ۵۰ درصد لیست بیمه خود را به زنان سرپرست خانوار اختصاص داده‌اند نیز در این نمایشگاه حضور دارند.
    • هدف از دعوت این برندها، ایجاد رقابت بین مراکز کوثر، مشاغل خانگی و برندهای مطرح است تا آن‌ها بتوانند خود را با بازار مقایسه کرده و رشد کنند.
    • این رقابت به نفع شهروندان است؛ چراکه مشاغل خانگی و مراکز کوثر محصولات مشابه برندهای آزاد را با قیمت پایین‌تر ولی با کیفیت مناسب عرضه می‌کنند؛ یعنی شهروندان می‌توانند به خاطر این رقابت، اجناس را با کیفیت مناسب و استاندارد و قیمت بهتر تهیه کنند.
modir

Recent Posts

مذاکرات جدید؛ نوسانات بازار و تغییرات سرنوشت‌ساز اقتصادی

با شدت گرفتن مذاکرات اخیر و تغییر رویکرد طرف آمریکایی، بازارهای مالی شاهد نوسانات گسترده‌ای…

4 ساعت ago

مدل بازاریابی کاتلر؛ نقشه راهی برای ارزش‌آفرینی در بازارهای متغیر

لید: مدل بازاریابی کاتلر با نام CCDVTP، بر اصول ایجاد، ارتباط و ارائه ارزش به…

4 ساعت ago

تعارض سازمانی؛ از چالش تا فرصت برای تحول و توسعه

تعارض سازمانی، برخلاف تصور رایج، همیشه منفی نیست و می‌تواند به ابزاری موثر برای رشد…

4 ساعت ago

تحلیل تنش‌ها و بازارهای مالی

در حالی که طلا همچنان به‌عنوان یک دارایی امن باقی مانده، بازارهای مالی دیگر از…

5 ساعت ago

گزارش سقوط بازارهای سهام آسیا و تأثیرات تنش‌های تجاری

گزارش سقوط بازارهای سهام آسیا و تأثیرات تنش‌های تجاری از این قرار است که خود…

5 ساعت ago

سیگنال منفی به صندوق‌های سکه و طلا

صندوق‌های سکه و طلا در حالی امروز با ورود ۱۴ میلیارد تومان پول همراه شدند…

6 ساعت ago