احمد فیروزی، مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت در نشست «معرفی مرکز تجاری ایران در لهستان و نروژ» که با تمرکز بر معرفی فرصتهای تجاری حوزه اقتصاد ورزش، خدمات و تجهیزات وابسته برگزار شد، مراکز تجاری را یکی از ابزارهای مهم سازمان توسعه تجارت عنوان کرد. به گفته وی مراکز تجاری با همراهی بخش خصوصی و با مجوز سازمان توسعه تجارت ایران در کشورهایی هدف صادراتی دایر میشوند.
مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا سازمان توسعه تجارت با تاکید بر اینکه شناخت جامعه تجار و صنعتی ایران از مراکز تجاری محدود است، گفت: سازمان توسعه تجارت ایران، با هدف شناسایی مراکز تجاری به جامعه مخاطب نمایشگاههایی را در این زمینه برگزار کرد تا تجار و بازرگانان با نوع خدماتی که این مراکز ارائه میدهند، آشنا شوند.
مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا ادامه داد: تلاش ما این است که مراکز تجاری بتوانند پای تولیدکنندگان و صادرکنندگان را به کشورهای مختلف باز کنند. محدودیتهای اعمال تحریمها فعالیت در اروپا را با چالشهایی مواجه کرده اما مراکز تجاری ( که از سوی بخش خصوصی اداره میشوند) میتوانند در شرایط تحریم به توسعه تجارت کمک کنند.
فیروزی مرکز تجاری نروژ و لهستان را جزو مراکز تجاری فعال ایران در اروپا معرفی کرد و افزود: تلاش داریم علاوه بر تامین تجهیزات ورزشی برای ورزشکاران ایرانی در حوزه گردشگری ورزشکاران نیز آوردههایی داشته باشیم؛ همچنین در نظر داریم امکان حضور شرکتهای بزرگ دنیا در تولید مکملهای ورزشی در ایران را فراهم کنیم.
به گفته وی؛ یک شرکت اروپایی برای حضور در بازار ایران ابراز تمایل کرده است از اینرو تلاش میکنیم علاوه بر تولید مکملهای ورزشی (مطابق با استانداردهای روز دنیا) در بحث صادرات مجدد به کشورهای اطراف نیز فعالیتهایی را آغاز کنیم./روابط عمومی سازمان توسعه تجارت
نقش استارتاپ های بخش کشاورزی در تنظیم بازار و جلوگیری از تولید محصولات غیربهداشتی و…
مدیریت سیستمی کاربرد فراوانی پیدا کرده که تنها مربوط به شغل نیست. بلکه در برنامههای…
تبعات فیلترینگ فضای مجازی تنها منجر به خسارت دو میلیارد دلاری به کسبوکارهای ایرانی نشده،…
در این روند سهام کوچک یا بزرگ بخریم؟ این مهمترین سوال سرمایه گذاران است. در…
در کمیسیون تلفیق هیچ پیشنهادی برای افزایش قیمت حاملهای انرژی ارائه نشده، اما دولت طبق…
بازار لوازم خانگی در ۱۴۰۳ کاملا با رکود همراه بود. تولیدکننده ارز نداشت و مصرف…