بانک و بیمه

دو محصول جدید بانک سینا در راه سرزمین هوشمند

 به گزارش سرمایه فردا،  استفاده از فضای مجازی نیاز نسل فعلی است، از این رو بانک سینا با تعریف و ایجاد امکان استفاده از فضای مجازی در کسب‌وکار‌های دیجیتال به دنبال تسریع در ارائه خدمات به شهروندان است، بر همین مبنا سرزمین هوشمند سینا با رویکرد ایجاد تحول در کسب‌وکار بانکداری الکترونیک در بانک سینا معرفی و هم اکنون در حال و تکامل است و تاکنون سه محصول عرضه و دو محصول دیگر به زودی عرضه می شوند. یکی از این محصول ها در زمینه تسهیلات بدون ضامن و غیرحضوری فعال شده و در راستای افزایش سهم سپرده‌های ارزان‌قیمت در بانک ارائه شده است.

مهدی باستان معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار بانک سینا در گفتگو با خبرنگار تیتر ۲۰ با اشاره به اینکه بانک سینا به دنبال ایجاد تجربه متفاوت برای مشتریان است، گفت: دریافت تسهیلات عادی برای مردم با مراجعه حضور و تکمیل فرم های متفاوت دشوار است از این رو ماه به دنبال تسهیل شرایط برای پرداخت تسهیلات به مشتریان هستیم.

او با بیان اینکه در طرح اعتباری لیلیوم به عنوان نخستین محصول اعتباری بانک سینا در بانکداری دیجیتال غیر حضوری تسهیلات را به صورت غیرحضوری و بدون نیاز به ضامن پرداخت می شد، افزود: در این طرح ۵۰ میلیون تومان بدون ضامن به مشتریان پرداخت می شود و متقاضیان می توانند در اپلیکیشن سیبانک و تنها از طریق یک سفته الکترونیک تقاضای خود را اعلام کنند.

معاون برنامه ریزی و توسعه کسب و کار بانک سینا با تاکید بر اینکه در حال حاضر این طرح شروع پرداخت تسهیلات غیر حضوری بانک سینا است، اظهار کرد: هم اکنون بانک تسهیلات ۳۰۰ میلیون تومانی را هم به صورت آنلاین پرداخت می کند.

او با تاکید بر اینکه هم اکنون مجموعه ای از پلتفرم های هوشمند تحت عنوان اکوسیستم سرزمین هوشمند سینا راه اندازی شده است، اظهار کرد: سیبانک نخستین محصول آن بوده و دومین محصول سیمارت بازار هوشمند سینا است که به عنوان بخشی از اکو‌سیستم دیجیتال بانک سینا، ارائه خدمات مطلوب و ارزش‌آفرین به گروه‌های مشتریان در دستور کار قرار داده و سیپات هامی هوشمند سینا برای تسهیلات محروم زدایی و تسهیلات علویی پیش بینی شده است.

او با بیان این اینکه لیزینگ و پرداخت هوشمند سینا هم در دستور توسعه قرار داریم، گفت: در حال حاضر در دو محور بانکداری سنتی و بانکداری شرکتی و همچنین سفارشی سازی محصولات را دنبال می کنیم و در بخش دیجیتال هم ارائه محصولات برای نسل جدید و نسل زد در دستور کار قرار داریم.

ارتقای عملکرد شعب بانک از طریق بهره‌برداری از ظرفیت‌های بانکداری دیجیتال در دستور کار قرار دارد به همین دلیل روی سرزمین هوشمند سینا به عنوان یک زیست‌بوم مبتنی بر پلتفرم‌ها برای توسعه بانکداری دیجیتال تمرکز شده تا با ایجاد زنجیره ارزش دیجیتال در حوزه کسب‌وکارهای آنلاین، هوشمندسازی فعالیت‌های مالی و… که در چشم‌انداز افق سه‌ساله طراحی شده میزان سودآوری بانک را افزایش دهد.

 در واقع ظرفیت بانک برای توسعه بسترهای آنلاین فراهم است و پیشبرد طرح راهبردی کسب‌وکار منوط به بهره‌برداری مطلوب از بانکداری دیجیتال است.  بنابراین در سرزمین هوشمند سینا مجموعه‌ای از پلتفرم‌ها و سامانه‌های انلاین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های نوین بانکداری دیجیتال شکل می‌گیرند و سفارشی سازی خدمات بر اساس نیازهای مشتری یکی از ویژگی هایی بانکداری ابری  و دیجیتال را توسعه می دهد.

هم اکنون خدماتی همانند احراز هویت، افتتاح حساب و درخواست صدور کارت در سامانه سیبانک به صورت آنلاین انجام می‌شود اما به زودی همه خدمات بانکداری صدور و ارائه چک الکترونیک و… نیز بر روی پلتفرم های بانک سینا ارائه شوند و این باعث می شود تا مشتریان حقیقی و دارندگان کسب‌وکارهای کوچک برای دریافت خدمات از حضور در شعب بانک سینا برای دریافت خدمات خود بی‌نیاز خواهند بود.

modir

Recent Posts

نقش تحقیقات بازار و خلاقیت در افزایش درآمد

تحقیقات بازار و خلاقیت دو حوزه مستقل هستند، اما در توسعه محصولات و نوآورانه، بهبود…

14 ساعت ago

اهمیت مشاوره در کسب و کار

مشاوره در کسب و کار جدید کمک می کند هیجان‌ و چالش‌ همزمان فرد را…

15 ساعت ago

مهارت‌های زندگی برای آینده بهتر

به گزارش سرمایه فردا، آینده متعلق به کسانی است که مهارت‌های زندگی بیشتری یاد می‌گیرند…

15 ساعت ago

چند استراتژی برای کنترل تورم

کشورهایی که موفق به جدا کردن دولت از بانک مرکزی شده اند از چند چند…

15 ساعت ago

چالش اقتصاد ایران چیست؟

مهمترین چالش اقتصاد ایران «بحران ارزش افزوده صفر» است. اکنون بخش بزرگی از سرمایه ها…

15 ساعت ago

چرا دسترسی فناوری ایران محدود شده‌است

محدودیت‌ها در دسترسی فناوری ایران، همکاری‌های علمی و فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و عامل فرار…

18 ساعت ago