بانک و بیمه

دلایل رشد در سهم ابزار اینترنتی در الکترونیک سپهر

با توجه به اینکه گسترش نفوذ ابزارهای پذیرش، یکی از دلایل کاهش نسبت اسکناس و مسکوک به نقدینگی بوده است که انتظار می‌رود این روند کاهشی همچنان تداوم داشته باشد کاهش این نسبت یکی از عوامل اصلی افزایش ضریب فزاینده و سالم سازی ترکیب نقدینگی در بازه زمانی اخیر بوده و بخشی از نیاز به پول فیزیکی برای پرداخت بهای کالاها و خدمات مورد تقاضا، با گسترش زیرساخت های لازم توسط شبکه پرداخت الکترونیک کارت جبران شود.

در همین راستا شرکت های پرداخت نیز در یک روند صعودی در عملکرد قرار گرفته اند. به طوری که داود قربانی مدیر بازاریابی شرکت پرداخت الکترونیک سپهر با بیان اینکه طبق گزارش اقتصادی شاپرک، رشد سپهر طی یک سال اخیر در صنعت پرداخت مستمر بوده گفته « با حفظ این روند موفق شده در دی ماه بالاترین رشد در سهم ابزار اینترنتی را کسب کند. تحقق اهداف یکساله و دستاوردهای قابل توجه سپهر ماحصل بهبود سطح فنی و زیر ساخت‌های فناوری اطلاعات در اجرای برنامه عملیاتی بوده است.»این شاخص، منجر به شناخت حوزه فعالیت و نحوه بازاریابی به منظور پذیرش وجوه مربوط به داد و ستدهای کارت‌های بانکی در هر یک از ابزارهای پذیرش می‌شود.

الکترونیک سپهر یکی از ۱۲ شرکت دارنده مجوز PSP از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که به منظور ارائه راهکارهای جامع فناوری مورد نیاز بانک‌ها و سایر موسسات مالی و اعتباری، طراحی و اجرای اتوماسیون‌های بانکی، ارائه خدمات پرداخت الکترونیک و بانکی اعم از نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، واردات و فروش کارت‌های الکترونیک هوشمند، پیاده‌سازی سامانه‌‌های امنیتی مرتبط به حوزه پرداخت و… راه اندازی شده است.

علل رشد مداوم هر ماه پرداخت الکترونیک سپهر در شاخص‌هایی همچون توسعه سهم از پایانه‌های کارت‌خوان، سهم از مبلغ کل، سهم از مبلغ اینترنتی را نشان می دهد که صرفاً به دو استراتژی می‌توان اکتفا کرد. اولین موضوع توجه به مشتریان در قالب شرکای تجاری است که به جرئت می‌توان گفت سپهر امروز یکی از بهترین شرکای تجاری در صنعت است.

دومی نیز جمله‌ای است که تمامی مراودات بازاریابی سپهر حول محور آن بوده و مشتری را برای سال‌های آتی بازاریابی می‌کند.بررسی ارزش تراکنش‌ها را با توجه به وضعیت سیکل‌های تجاری و دوره‌های رکود و رونق اقتصادی کشور و نسبت به تولید ناخالص داخلی مورد تحلیل قرار داد. ارزش تراکنش‌های شبکه پرداخت، معیاری جهت نشان دادن گستره فعالیت شبکه با توجه به اندازه اقتصاد ملی است.

عواملی مانند وجود محدودیت انجام تراکنش بر روی ابزار پذیرش موبایلی، تعداد بالای ابزار کارتخوان فروشگاهی، فراگیر بودن این ابزار، عدم نیاز به تجهیزات مکمل دیگر نظیر کامپیوتر یا گوشی موبایل و عواملی از این دست را می‌توان از جمله عوامل تاثیر گذار بر تعداد تراکنش‌های ابزار پذیرش کارتخوان فروشگاهی دانست.

در حالی که به منظور استفاده از ابزار پذیرش اینترنتی، به بستر اینترنتی امن و در استفاده از ابزار پذیرش موبایل به وجود دستگاه گوشی تلفن همراه نیاز بوده که ممکن است هنگام خرید در دسترس همگان قرار نداشته باشد.

هرچند کاهش میزان اسکناس و مسکوک در دست اشخاص از یک سو و افزایش میزان نقدینگی از سوی دیگر پرداخت الکترونیکی رونق گرفته است، اما عملکرد الکترونیک سپهر بر مبنای برنامه مدونی بوده به طوری که کیفیت بازاریابی و تغییر نگرش در بازارداری را می‌توان به‌عنوان یک ارزش بنیادی در تیم کسب‌وکار و عملیات سپهر و تحقق اهداف آن دانست..

modir

Recent Posts

مدنی‌زاده؛ گزینه اصلی وزارت اقتصاد در دولت چهاردهم

پس از نپذیرفتن وزارت اقتصاد توسط علی طیب‌نیا، سیدعلی مدنی‌زاده به عنوان گزینه پیشنهادی دولت…

4 ساعت ago

احتمال بازگشت به قانون تغییر ساعت در ۱۴۰۴

پس از گذشت سه سال از لغو قانون تغییر ساعت رسمی کشور، هیئت دولت لایحه‌ای…

5 ساعت ago

پیشنهاد سرمایه‌گذاری مشترک ایران و آمریکا برای مدیریت تأسیسات هسته‌ای

ایران در مذاکرات اخیر با ایالات متحده پیشنهادی برای راه‌اندازی پروژه‌ای مشترک با مشارکت یک…

6 ساعت ago

بی برنامگی وزارت راه و شهرسازی بر ساخت مسکن ملی

در حالی اخیراً وزیر راه و شهرسازی نسبت به سیاست حمایتی دولت از مسکن انتقاد…

6 ساعت ago

تاثیر سیاست تعرفه‌ای بر اقتصاد ایران

با توجه به اینکه ایران سالها به واسطه تحریم ها پیوستگی چندانی با سیاست تعرفه‌ای…

7 ساعت ago

بازتعریف نقش بانک سپه در دنیای بانکداری دیجیتال

بانک سپه با برگزاری رویداد امید تاک به دنبال این است نقش خود را در…

10 ساعت ago