آخرین اخبار

حضور گسترده دانش بنیان ها در صنعت متالورژی

به گزارش سرمایه فردا،عبدالکریم جلالی مجری نمایشگاه بین المللی «ایران متافو» در نشست خبری با اشاره به اینکه نمایشگاه بین‌المللی متالورژی، فولاد، صنایع معدنی و فلزات غیرآهنی، نسوز‌ها، ریخته‌گری، ماشین‌کاری و سایر صنایع وابسته با عنوان اختصاری نمایشگاه «متافو» ۳ تا ۶ آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزارخواهد شد، گفت: بیش از ۴۳ هزار متر مربع فضای نمایشگاهی در اختیار داریم که از این فضا بیش از ۲۳ هزار مترمربع فضای مفید نمایشگاهی است که در این فضا نزدیک به ۸۰۰ شرکت داخلی و خارجی حضور دارند و شرکت‌های خارجی از بیست‌و‌دو کشور به صورت پاویون و یا نمایندگی شرکت کرده‌اند.

عبدالکریم جلالی بیان داشت: بخش عمده نمایشگاه در تحت پوشش شرکت‌های داخلی است و توانستیم شرکت‌های بیشتری را در فضای نمایشگاهی داشته باشیم گرچه در حوزه شرکت‌های داخلی دچار بحران بودیم و حدود ۴۰۰ شرکت‌کننده امکان حضور را پیدا نکردند و این آمار بالا است و ما شرمنده دوستان شدیم و تعدادی هم که حضور دارند در حداقل فضای ممکن حاضر شدند.

وی افزود: گروه‌های اصلی نمایشگاه، آهن و فولاد که به صورت گسترده حضور دارند و حضور آن‌ها مانند سال‌های گذشته چشمگیر است، در حوزه‌های فلزات غیرآهنی و آلومینیوم حضور فعالی دارند و تولیدکنندگان مواد اولیه و دیرگداز‌ها و نسوز‌ها امسال به شکل گسترده‌ای حضور یافتند و گروه مهم دیگر حوزه ریخته‌گری است که به صورت گسترده شرکت کردند. از کشور‌های مختلفی از جمله ترکیه، فرانسه، چین، آلمان، اسپانیا و روسیه و کره جنوبی و…در این دوره حضور دارند.

جلالی در خصوص اینکه امکان افزایش سالن بیش از این امکان‌پذیر نبود، گفت: به صورت کلی فضای تحت پوشش حدود بیست درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته و متاسفانه امکان افزایش سالن بیش از این نبود. از طرفی شرکت‌های بیشتری خواستار حضور در نمایشگاه بوده و هر سال هم با توجه به توسعه داخلی شرکت‌ها خواستار افزایش متراژ هستند، با همه این تفاسیر تعداد شرکت‌کنندگان نسبت به سال قبل سی درصد افزایش یافته است. در مجموع، کشور‌هایی هم مخاطب محصولات ایرانی هستند به ویژه از هند، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ارمنستان، ترکیه، سوریه و لبنان درخواست کردیم تا هیات‌هایی معرفی کنند و در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.

مجری نمایشگاه «ایران متافو» در ادامه گفت: در حاشیه نمایشگاه همایش‌ها و پنل‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی متعددی هم برگزار خواهد شد. خوشبختانه یکی از صنایعی که حضور شرکت‌های دانش‌بنیان در آن گسترده است، صنعت متالورژی است و ما هم یک سالن را به شرکت‌های دانش‌بنیان اختصاص دادیم، ضمن اینکه شرکت‌های دانش‌بنیان دیگر هم به صورت مستقل و فعال در بقیه سالن‌ها حضور دارند.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

11 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

12 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago