بانک و بیمه

جشنواره ملی دال-آن از ایده تا سرمایه گذاری

به گزارش سرمایه فردا، تقیان دبیر جشنواره ملی دال-آن با اشاره به اینکه این جشنواره در راستای ارتقای فرهنگ بیمه‌ای است، گفت: در این جشنواره دانش‌آموزان ایده‌های خود را به دبیرخانه ارسال می‌شوند و ۱۰ ایده برتر توسعه بیمه دال حمایت میشود و با سرمایه گذاری وارد صنعت بیمه می‌شوند.
او با تاکید بر اینکه ایده‌های که به رفع مشکل صنعت بیمه ارسال شود در اولویت خواهند یود، افزود: ارتقای فرهنگ بیمه، ایجاد انگیزه برای سرمایه‌گذاری در خدمات بیمه، توسعه خدمات بیمه و جلب توجه افکار عمومی به اهمیت صنعت بیمه از اهداف این جشنواره است.
تقیان تصریح کرد: مدیریت ریسک و بهبود فرآیندها، تحول دیجیتال، افزایش ضریب نفوذ بیمه و ارائه محصولات جدید و همچنین ارتقای سطح علمی نیروی انسانی از محورهای اصلی این جشنواره است.
دبیر جشنواره ملی دال-آن با اشاره به اینکه کارگاههای آموزشی با حضور کارشناسان برتر صنعت بیمه برگزار خواهد شد، تصریح کرد:
وی گفت: افراد می‌توانند تا ۱۵ آذر ایده‌های خود را را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. بعد از آن تا ۳۹ آذر ارزیابی آثار انجام می‌شود و در نهایت دوم دی ماه مراسم برگزار خواهد شد.
کارگزاری دال علاوه بر خدمات آنلاین بیمه‌ای به دنبال ارائه محصولات جدید بیمه‌ای است، برای نمونه برای نخستین بار بیمه لوازم خانگی را اجرا کرده است. بر مبنای این طرح یخچال مثلاً دویست میلیون تومانی با هزینه یکی دو میلیون بیمه می‌شود و در صورت نوسانات برق و… خسارت ببیند بیمه پرداخت خواهد کرد.

حمایت از ایده‌های کاهش ریسک بیمه در جشنواره ملی دال-آن

اسدی نژاد معاون ریسک شورای فنی بیمه ایران در ادامه گفت: بیمه‌های بازرگانی در ایران توسعه زیادی پیدا نکرده‌اند. ضریب نفوذ حق بیمه تولید شده تقسیم بر جی دی پی سالانه است. این شاخص در ایران ۲.۵ درصد است. میانگین جهانی برای ضریب نفوذ بیمه ۷ درصد است و حتی در کشورهای توسعه‌یافته این شاخص به ۱۳ درصد می‌رسد. درحالی که ۸۹ سال از قدمت صنعت بیمه ایران می‌گذرد. بنابراین باید اقداماتی انجام دهیم که صنعت بیمه در بین همه اقشار توسعه پیدا کند.
او افزود: تشکیل شتابدهنده ها در حوزه بیمه کمک میکند تا ایده‌های موفق مورد سرمایه گذاری قرار بگیرد. در حال حاضر رویکرد ما این است که تاکید بر  دریافت ایده از دانش‌آموزان و دانشجویان است و فقط محدود به نخبگان نشویم. برگزیدگان در جشنواره وارد چرخه سرمایه گذاری در این صنعت خواهند شد.
معاون ریسک شورای فنی بیمه ایران درباره مهمترین مشکل صنعت بیمه گفت: در حال حاضر صنعت بیمه ایران قبل از توسعه دیجیتال مانده است. صنعت بیمه باید به سمت هوشمندسازی مدیریت ریسک و هوشمندسازی داده ها برود. از این طریق شرکت‌ها میتواند بازاریابی هوشمند و موفق داشته باشند. بازاریابی شرکت‌های ایران بیشتر به صورت کورمال است. تحول دیجیتال در صنعت بیمه به معنای بستن درب دفاتر فروش سنتی نیست. چراکه در مقطع کنونی ۴۰۰ هزار نفر در ایران از این محل ارتزاق می کنند. اگر این اتفاق بیفتد رویکرد حذف صورت مسأله است. بنابراین شبکه فروش بخشی باید به صورت آنلاین محصولات را بفروشد. اما اصل تاثیر فناوری استفاده از الگوریتمها برای مدیریت ریسک و شناسایی تخلفات است.
او پیش‌بینی کرد: در حال حاضر سهم آنلاین ها در خدمات بیمه‌ای حدود ۲ درصد است. این شرکتها به دلیل اینکه هزینه‌ها را کاهش میدهد و درآمدها را بالا می‌برد. به همین دلیل با توسعه خدمات آنلاین حاشیه سود شرکت‌های بیمه‌ها را افزایش می‌دهد.
اسدی نژاد گفت: در حال حاضر حدود ۷ تا ۸ میلیون موتورسیکلت در کشور بیمه شخص ثالث ندارند در حالی که این بیمه اجباری است. درحالی که طبق قانون داشتن بیمه شخص ثالث برای وسایل نقلیه اجباری است

اولویت توسعه هوش مصنوعی و پلتفرمها در کسب‌وکارها

ابراهیم نبی یونی معاون پارک ملی فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی گفت: با توجه به توسعه هوش مصنوعی و پلتفرمها در دنیا اتفاقات جدیدی در کسب و کارها رخ میدهد که باعث بروز جذابیت‌هایی می‌شود. از طرف دیگر برخی مشاغل را از سیستم حذف و مشاغل جدیدی را ایجاد می کند. در آینده موضوع فناوری‌های نرم بیشترین تاثیر را در زندگی مردم خواهد داشت.
او افزود: ارتباط دانشگاه، پارکهای علم و فناوری و صنعت می‌تواند بستر موفقیت را فراهم کند. در حال حاضر در دل بیمه‌ها بانکها و موسسات مالی شکل می‌گیرد اما در ایران برعکس است. بنابراین ما باید تلاش کنیم که بیمه‌ها به بستری برای شکل گیری شرکت‌های جدید شوند و این صنعت وارد سرمایه‌گذاری در این بخش‌ها شود‌.
نبی یونی تصریح کرد: به طور قطع حمایت از ایده جوانان می‌تواند به این صنعت کمک کند. پارک ملی علم و فناوری با در نظر گرفتن اینکه راه اندازی یک دفتر برای کسب‌وکارهای نوپا سنگین است محلهای را پیش‌بینی کرده که با حداقل هزینه در اختیار کسب‌وکارهای جدید قرار می‌دهد. همچنین زمینه ارائه تسهیلات ارزان قیمت به کسب‌وکارهای نوپا را فراهم می کنیم و در نهایت ارتباط بین شرکت‌های بزرگ و کسب‌وکارهای کوچک را فراهم می کنیم تا انها بتوانند محصولات خود را از طریق شرکت‌های بزرگ بفروشند.
در حال حاضر ده درصد ایده‌ها تبدیل به کسب‌وکار می‌شود میزان موفقیت تبدیل شدن ایده‌ها به کسب و کار به سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ بستگی دارد.

modir

Recent Posts

نقش استارتاپ های بخش کشاورزی در تولید محصولات بهداشتی

نقش استارتاپ های بخش کشاورزی در تنظیم بازار و جلوگیری از تولید محصولات غیربهداشتی و…

21 ساعت ago

مدیریت سیستمی از شغل تا برنامه ملی

مدیریت سیستمی کاربرد فراوانی پیدا کرده که تنها مربوط به شغل نیست. بلکه در برنامه‌های…

21 ساعت ago

تبعات فیلترینگ فضای مجازی

تبعات فیلترینگ فضای مجازی تنها منجر به خسارت دو میلیارد دلاری به کسب‌وکارهای ایرانی نشده،…

21 ساعت ago

در این روند سهام کوچک یا بزرگ بخریم؟

در این روند سهام کوچک یا بزرگ بخریم؟ این مهمترین سوال سرمایه گذاران است. در…

1 روز ago

قیمت حامل‌های انرژی در ۱۴۰۴

در کمیسیون تلفیق هیچ پیشنهادی برای افزایش قیمت حامل‌های انرژی ارائه نشده، اما دولت طبق…

2 روز ago

بازار لوازم خانگی در ۱۴۰۳

بازار لوازم خانگی در ۱۴۰۳ کاملا با رکود همراه بود. تولیدکننده ارز نداشت و مصرف…

2 روز ago