آخرین اخبار

جاذبه های دیدنی رانکوه

جاذبه های دیدنی رانکوه به دلیل طبیعتی همیشه سبز و زیبا با گونه‌های مختلف گیاهی و جانوری به پایتخت اکوتوریسم ایران شهرت یافته است. رانکوه که از بخش املش به شمار می‌رود، از ترکیب سه روستای بسیار زیبا همچون شبخوسلات به شهری بسیار زیبا با حفظ بافت سنتی تبدیل شده است.
خانه‌هایی که همچنان به همان شکل سنتی و روستاگونه خود حفظ شده‌اند. جاذبه های دیدنی رانکوه شامل باغ‌های چای همیشه سبز و کوه‌های بلندی که دورتادور مسیر را فرا گرفته‌اند، می شود. این چشم انداز حالا یکی از زیباترین بخش‌های گیلان است. این بخش به‌دلیل همجواری با رشته‌کوه‌های البرز ، یک مقصد محبوب برای توریست‌ها است که بتوانند مدتی را در دل طبیعت و مردم بومی و تجربه یک زندگی اصیل گیلانی بگذرانند.
از ویژگی‌های قابل توجه این منطقه وجود روستاهای بسیاری است که هر کدام زیبایی‌ها و پتانسیل‌های منحصربفرد خود را دارد. رانکوه با یک جاده‌گردی بسیار چشم‌نواز و زیباست. آب و هوای رانکوه آنچنان مطبوع و دلپذیر و خنک است که می‌تواند مقصدی برای هر چهار فصل باشد و در تمام فصول زیبایی‌های خاص خود را دارد. البته باغ‌های چای به همراه درختان مرکبات، این مقصد توریستی را تبدیل به مقصدی همیشه سبز کرده است.
اگرچه شغل اصلی و اقتصاد این منطقه بر محور چای و برنج است. اما حالا گردشگری هم به یکی از بخش‌های مهم اقتصاد این منطقه تبدیل شده است.

راه رسیدن به جاذبه های دیدنی رانکوه

برای سفر به جاذبه های دیدنی رانکوه کافیست به شرق گیلان و املش سفر کنید و از آنجا مسیر را در پیش بگیرید. و پس از آن از هر جاده‌ای بروید سر از یک روستا و طبیعت بسیار زیبا درمی‌آورید. از همین رو، تمام روستاها جاذبه های دیدنی رانکوه محسوبمی شوند و می‌توان اقامتگاه‌های بومگردی متعددی را دید که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد و مردم بومی غذاهای محلی را نیز در این مراکز اقامتی سرو می‌کنند.
نکته قابل توجه اینکه این منطقه نیز فرهنگ خاص خود را دارد و برای تمیزی روستاها و بخش‌های خود بسیار کوشیده است. پس در سفر به این منطقه به فرهنگ بومی احترام گذاشته و از ایجاد آلودگی صوتی و بصری خودداری کنید.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

7 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

9 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

9 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

11 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

11 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

11 ساعت ago