ویژه

تقدیر از معاون علمی و فناوری رییس جمهور توسط وزیر علوم

وزیر علوم در آیین اختتامیه جایزه ملی فناوری نکست با اشاره به اینکه بحث فناوری یکی از اهداف کلان نظام است گفت: پیشرفت در عرصه فناوری بعد از پیروزی انقلاب در دهه اول با موضوع ترویج علم مطرح شد و دانشگاه‌های ما صرفاً تربیت می‌کردند. در دهه دوم، دانشگاه شیراز با تأسیس دوره‌های دکترا نهال تولید علم کشور را کاشت و در دهه سوم بعد استانداردسازی در عرصه علم جدی شد و در نهایت در دهه چهارم با تولید جهشی علم کشور  پارک‌های علم و فناوری شکل گرفتند و توسعه پیدا کردند.
او با تاکید بر اینکه در دهه پنجم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بکارگیری دانش آموختگان مطرح شده و اینکه چرا که افراد صاحب ایده و کسانی که در دانشگاه‌ها درس خواندند نمی‌توانستند در سیستم‌های دولتی مشغول به کار شوند ، افزود: به همین دلیل بازاریابی صادرات محصولات دانش بنیان مد نظر قرار گرفت.

وزیر علوم با بیان اینکه هدف جایزه نکست به عنوان اهتزاز پرچم فناوری است، تصریح کرد: در برنامه توسعه هفتم توجه ویژه‌ای به توسعه دانش بنیان شده است و وزارت علوم با دانشگاه آزاد اسلامی معاونت علمی و نهادهای دیگر اعضای یک تیم برای یک هدف هستند. در همین راستا در وزارت علوم تا سطح ۵ و ۶ فناوری را بسترسازی می‌کنیم و افراد صاحب ایده را جمع آوری کرده و زمین و تسهیلات در اختیار آنها قرار دادیم.
زلفی گل با تاکید بر اینکه زایش و رویش شرکت‌های دانش بنیان بسیار مهم هستند، اظهار کرد: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری طرحی برای شرکت‌ها ارائه کرد که به سه دسته شرکت‌های نوپا، نوآور و فناور تقسیم شوند.
آپ با بیان اینکه سامانه نان و جان را طراحی کردیم تا تا تمام صنایع خصوصی نیازها و محصولات خود را در این سامانه ضبط کنند.  گفت: این اقدامات در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد در برنامه هفتم توسعه آمده است.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

10 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

11 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

12 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

13 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

13 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

13 ساعت ago