رییس اداره میزهای صنعت سازمان بورس با اشاره به اینکه خودروسازان بدون مجوز افزایش سرمایه نمیتوانند در بورس بمانند، گفت: در حال حاضر زیان انباشته این شرکتها بیش از نصف سرمایه آنهاست. به همین دلیل طبق ماده ۱۴۱ قانون تجارت، مجمع باید در خصوص انحلال یا ابقا آنها تصمیم گیری کند. در صورت ابقا، ادامه حیات آنها در بورس منوط به مجوز افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی است.
طایفه ابراهیمی درباره تعیین تکلیف دو نماد ایران خودرو و سایپا در بورس، اظهار کرد: اگر با افزایش سرمایه این دو شرکت از محل تجدید ارزیابی موافقت شود ماندن این دو نماد در بورس در کوتاه مدت تضمین میشود.
وی با تاکید بر اینکه افزایش سرمایه دو خودروساز در بازار سهام مثبت ارزیابی میشود، افزود: از طرف دیگر افزایش سرمایه مسکنی برای دو خودروساز محسوب میشود. اما برای کاهش زیان انباشته آنها باید موضوع قیمتگذاری دستوری اصلاح شود.
او با بیان اینکه این دو شرکت برای رهایی از ماده ۱۴۱ باید افزایش سرمایه داشته باشند، تصریح کرد: اگر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی این دو خودروساز انجام شود، بدون حل موضوع قیمتگذاری، با رویه کنونی مجددا مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت میشوند.
ابراهیمی در پایان با تاکید بر اینکه عرضه خودرو های ایران خودرو و سایپا در بورس کالا با توجه به نظر شورای رقابت فعلا منتفی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه زیان انباشته دو خودروساز بزرگ طبق صورتهای مالی تلفیقی ۶ ماهه سال ۱۴۰۲ حدود ۱۴۳ هزار میلیارد تومان است، اگر عرضه خودرو در بورس کالا یا به قیمت حاشیه بازار انجام می شد به طور قطع تیراژ تولید خودرو افزایش و ضمن غلبه عرضه بر تقاضا، این خودروسازها نیز به مرور از زیان انباشته خلاص میشدند.
چهار دهه پس از تثبیت نئولیبرالیسم در آمریکا، دونالد ترامپ با ترکیبی متناقض از مقرراتزدایی…
پس از پایان جنگ ۱۲ روزه، رسانههای بینالمللی با تمرکز بر روابط دفاعی ایران و…
در سال ۱۴۰۴، جهش نرخ ارز، حذف تدریجی ارز ترجیحی و کاهش یارانهها موجب شده…
اختلاف میان دولت و مجلس بر سر تعرفه واردات خودرو، با رأی هیئت تطبیق مقررات…
ترور چارلی کرک، فعال برجسته محافظهکار، نهتنها فضای سیاسی آمریکا را در شوک فرو برد،…
در حالی که غزه در آستانه قحطی کامل و مرگ تدریجی قرار گرفته، ناوگان جهانی…