آخرین اخبار

تحلیل تکنیکال بورس تیر ۱۴۰۳

به گزارش سرمایه فردا، بازار سرمایه در دولت سیزدهم حال خوبی نداشت. تصمیمات خلق‌الساعه دولت قبل، توان پیش‌بینی‌ کردن را از تحلیلگران بورسی گرفت. مثبت‌های دو روز اخیر تنها واکنشی به نتیجه انتخابات بود. تغییر دولت به تنهایی نمی‌تواند تحرکات مثبت را ادامه دار کند. تا زمان تعیین سیاست‌های دولت چهاردهم و انتخاب کابینه فاصله زیادی مانده است. سیاستگذاری هیات‌ دولت در کوتاه‌مدت بر بازار سرمایه اثر نمی‌گذارد.تحلیل تکنیکال بورس تیر ۱۴۰۳ حکایت از این دارد که با توجه به اینکه به محدوده مقاومتی ابرکومو رسیده است. در محدوده کنونی عرضه ها مقداری افزایش پیدا کرد. بنابراین یا مستقیما این مقاومت را پشت سر می‌گذارد. یا با یک اصلاح جزیی در ادامه راه خودش را به سمت سقف کانال ادامه می‌دهد.

بازگشت رونق به بازار سرمایه

بورسی‌‌‌‌‌‌‌ها برای بازگشت رونق به بازار سرمایه از دولت چهاردهم مطالبات مهمی دارند. حذف قیمت‌گذاری دستوری، تک ‌‌‌‌‌‌‌نرخی‌شدن قیمت ارز، ثبات رویه در سیاستگذاری، کاهش تحریم‌های بین‌المللی، کاهش مالیات شرکت‌های بورسی، فرمول‌‌‌‌‌‌‌گذاری درست برای نرخ انرژی صنایع، توسعه سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم و فراهم‌کردن بستر تامین مالی از بازار سرمایه، از جمله اقداماتی در جهت بازگشت اعتماد به بورس و از خواسته‌های مهم اهالی بازار سرمایه است.

کاهش تحریم‌های بین‌المللی

همچنین کاهش تحریم‌های بین‌المللی و تاثیر مثبت آن بر بورس، کاهش مالیات شرکت‌های بورسی، فرمول‌‌‌‌‌‌‌گذاری درست برای نرخ انرژی صنایع، توسعه سرمایه‌گذاری غیر‌مستقیم و فراهم‌کردن بستر تامین مالی از بازار سرمایه، از دیگر مطالبات فعالان بورسی است. اولین و مهمترین اقدام دولت چهاردهم، باید حذف قیمت‌گذاری دستوری باشد.

قیمت‌گذاری و دخالت دولت در نرخ محصولات شرکت‌های فعال در بورس تهران، به‌خصوص صنایع کوچک، شرایط اسفناکی را برای این صنایع به‌وجود آورده است.

تحلیل تکنیکال بورس تیر ۱۴۰۳ نشان می دهد صنایع بورسی با P/E یا نسبت قیمت به سود بازاری کمی مورد معامله قرار می‌گیرند. افزایش ریسک عملیاتی و فروش در این شرکت‌ها سبب شده‌است تا به سود این شرکت‌ها ضریب کم‌‌‌‌‌‌‌تری داده و ارزش بازار آنها رشد کم‌‌‌‌‌‌‌تری داشته‌باشد.

تحلیل تکنیکال بورس تیر ۱۴۰۳ برای صعود پایدار

صاحب‌نظران بازار سرمایه معتقدند شروط زیادی برای صعود پایدار شاخص‌ بورس وجود دارد. بنابراین نباید انتظار داشت با جا‌به‌جا شدن صندلی ریاست‌جمهوری تحرکات مثبتی در بازارهای مالی رقم بخورد.

علاوه بر این موضوع، در مناظرات نامزدهای ریاست‌جمهوری مشاهده کردیم که تئوری‌های گوناگونی برای بهبود وضعیت اقتصادی بازارها و تولید مطرح شد، اما شرط مهم آن است که تئوری‌های مذکور رنگ واقعیت به خود بگیرند.

دوره‌های قبل نیز شاهد وعده‌های جذاب انتخاباتی بودیم، از وعده حل سه‌روزه بورس و مباحث حمایتی دیگر که هیچ‌کدام محقق نشدند.

رشد اخیر بورس متاثر از جو روانی

رشد اخیر بورس متاثر از جو روانی مثبت درخصوص احتمال ورود برخی چهره‌های اقتصادی به عرصه اقتصاد است.

نکته مهمی که در این میان وجود دارد آن است که آیا وزرای پیشنهادی دولت توسط مجلس رای اعتماد کسب خواهند کرد؟

با توجه به اینکه مجلس از منظر خط فکر اقتصادی و سیاسی با دولت چهاردهم هم‌جهت نیست، وضعیت سختی برای ترکیب جدید تیم اقتصادی دولت تصور می‌شود.

واکنش هیجانی بازارها

تحلیل تکنیکال بورس تیر ۱۴۰۳ نشان می‌دهد که بعد از فروکش کردن تب انتخابات، از واکنش هیجانی بازارها که روز شنبه مشاهده کردیم کاسته خواهد شد.

حضور برخی چهره‌های اقتصادی به عنوان مشاور مسعود پزشکیان در مناظرات یک پیام مهم در بر داشت، اینکه افراد متخصص به عنوان کارشناس می‌توانند مشاوره‌های مطلوبی برای عبور بورس از بحران کنونی بدهند.

modir

Recent Posts

آینده صنعت نفت ایران چگونه خواهد بود؟

کمبود سرمایه‌گذاری آینده صنعت نفت ایران را با چالش مواجه کرده و عمدتاً به دلیل…

9 ساعت ago

تأثیر فقر در ایران چه بوده است ؟

تأثیرات بلندمدت فقر در ایران احتمالاً چندوجهی خواهد بود و جنبه‌های مختلفی از جامعه، سیاست…

11 ساعت ago

قیمت کیا کی ۴ چند؟

در حال حاضر کیا کی ۴ در آمریکا جانشین گران‌تر کیا سراتو شده‌است. در ارزیابی‌ها…

11 ساعت ago

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی

افزایش قیمت آلومینیوم در بازار جهانی به صورت تدریجی اتفاق افتاده است. به طوری که…

12 ساعت ago

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت

افزایش تمرکز برابر است با افزایش قدرت زیرا منجر میشود انسان راحتتر به اهداف خود…

12 ساعت ago

تجربه رانندگی با تویوتا لوین توربوشارژ

تویوتا لوین توربوشارژ تلفیقی از کیفیت ژاپنی و ارزانی چینی‌هاست. به همین دلیل خودرویی مناسب…

12 ساعت ago