انرژی

تاکید مدیران پتروشیمی خوزستان بر تامین داخلی تجهیزات شرکت

مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان با تاکید بر اهمیت بومی سازی و تقویت ساخت داخل اعلام کرد شرکت پتروشیمی خوزستان برای تامین تجهیزات مورد نیاز خود شرکت های توانمند داخلی را شناسایی کرده و در راستای آن در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم ۵ قرارداد و ۷ تفاهم‌نامه امضا کرده است.
به گزارش نبض اقتصاد، با توجه به اینکه تامین تجهیزات بر مبنای توانمندی های داخلی در راستای حمایت از تولید و اشتغال مورد توجه سیاست گذاران و مدیران شرکت پتروشیمی خوزستان قرار دارد این شرکت در نخستین همایش و نمایشگاه بین‌المللی ایران‌پتروکم با شعار حمایت از تولید دانش‌بنیان در صنعت پتروشیمی، پالایش و پترو پالایش که به همت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس از ۲۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ شرکت کرد‌ و در این نمایشگاه با عقد ۵ قرارداد و ۷ تفاهم نامه با شرکت های دانش بیان در راستای بومی سازی تجهیزات حساس واحد پلی کربنات در راستای تقویت تولید و بهره وری بیشتر گام برداشت.

تامین داخلی نیازهای شرکت پتروشیمی خوزستان
همچنین در این نمایشگاه رضا صالح احمدی، مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان و علیرضا کریمی، مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان مدار رایانه پویا  قرارداد تعمیر، مهندسی معکوس و ساخت داخل کارت‌های الکترونیکی برق و ابزار دقیق را با یک شرکت دانش‌بنیان امضا کردند.
  مدیرعامل شرکت پتروشیمی خوزستان در مراسم امضای قرارداد ضمن تاکید کرد که در راستای تامین نیازهای شرکت پتروشیمی خوزستان اقدام به شناسایی توانمندی شرکت‌های داخلی کرده است. از طرف دیگر شرکت پتروشیمی خوزستان خود نیز یک شرکت دانش بنیان است و در رسالت این شرکت است که با همکاری سایر شرکت‌های دانش بنیان داخلی تنوع و کیفیت محصولات را افزایش داده تا منجر به جلوگیری از واردات و خروج ارز از کشور در صادرات انواع پلی کربنات و اپوکسی رزین شود.
رضا صالح احمدی در رویداد بین‌المللی ایران پتروکم‌ تاکید کرد که حضور پررنگ مدیران صنعت پتروشیمی و بانکی، شرکت‌های دانش‌بنیان و تولیدکنندگان داخلی می تواند منجر به حمایت تمام قد از تولیدات داخلی شود. در همین راستا تفاهم نامه و قراردادهای در حوزه های ابزار دقیق، ماشینری و مکانیک امضا کردیم.

اصلاح و ارتقای برنامه‌های تولیدی پتروشیمی
پتروشیمی خوزستان همواره سعی در اصلاح و ارتقای برنامه‌های تولیدی خود در جهت کسب رضایت حداکثری مشتریان داخلی و خارجی در جهت کسب بازارهای جدید داشته است و در این راه اصول برنامه‌های راهبردی خود را در استفاده از نخبگان جامعه دانشگاهی و بهره‌برداری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داد. اقدامات این شرکت سبب شد تا به دلیل تمرکز ویژه برنامه‌های خود در کنار کسب درآمد بیشتر و استفاده از توانمندی‌های داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات بر رفع نیازهای مشتریان و بهبود محصولات تولیدی خود بتواند تندیس مشتری‌مداری را کسب کند.
در این نمایشگاه بسیاری از شرکت دانش‌بنیان  برای تأمین نیازهای شرکت‌های پتروشیمی خوزستان اعلام آمادگی کردند. همچنین مشاور اقتصادی مقام معظم رهبری و  مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس از غرفه پتروشیمی خوزستان بازدید کردند.
شرکت پتروشیمی خوزستان تنها تولید کننده پلیمرهای مهندسی سنتزی با ویژگی های خاص، تولید کننده محصولات استراتژیک صنایع و نخستین مجتمع تـولیدکننده دو نمـونه بـرجسته از پلیمـرهای مهندسی «پلی کربنات» و «رزین اپوکسی» در خاورمیانه است، به همین دلیل در زنجیره صنعت پتروشیمی جایگاه ویژه ای دارد. همچنین در حال حاضر با داشتن ۵۰  درصد سهم بازار داخل محصولات تولیدی با امکان عرضه در مقادیر کم و برخورداری از خطوط کمپاندینگ و آلیاژهای آن توانسته در اشتغال و ایجاد ارزش افزوده در صنعت پتروشیمی عملکرد فوق العاده ای داشته باشد.

modir

Recent Posts

جامعه سرمایه‌داری و دولت دموکراتیک

در جامعه سرمایه‌داری، دولت دموکراتیک باید مواظب باشد که درباره بازار چه چیزی را کنترل…

4 ساعت ago

فرهنگ اخلاقی سازمان چیست

به گزارش سرمایه فردا، فرهنگ اخلاقی در یک سازمان، بررسی چگونگی مواردی شامل مفروضات، ارزش‌ها…

5 ساعت ago

مدیران غارتگر چه کسانی هستند؟

مدیران غارتگر، نمایندگان سیستم فساد گسترده و آشکار در یک دولت یا جناح سیاسی هستند…

6 ساعت ago

اخلاق حرفه‌ای چیست؟

به گزارش سرمایه فردا، برای اینکه به موضوع نقش اخلاق حرفه‌ای در کسب‌وکار و اهمیت…

6 ساعت ago

بازدهی نماد دارو در ۱۴۰۳

بازدهی نماد دارو در یک سال گذشته منفی ۴۹ درصد بوده است. درحالی که در…

6 ساعت ago

عملکرد ضعیف پتروشیمی ارومیه

عملکرد ضعیف پتروشیمی ارومیه در زمینه فروش محصولات و همچنین بازدهی منفی در یکسال گذشته…

6 ساعت ago