انتخاب سردبیر

بهترین گزینه سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳


به گزارش سرمایه فردا: سرمایه گذاری با بازدهی بالا موضوع داغی در سال ۱۴۰۳ تبدیل شده است. برای بسیاری از افراد جامعه ممکن است این سوال پیش بیاید که ۱۰۰ میلیون تومان پول کمی است و نمی‌شود با آن سرمایه گذاری کرد. اما در بازارهایی مانند طلا یا بورس این امر امکان پذیر است. هرچند در هفته های اخیر طلا و دلار نوسانات زیادی داشته اند. به همین دلیل ریسک سرمایه گذاری در طلا و دلار بالا رفته است، با این حال برخی کارشناسان قیمت های خیلی بالاتری برای آنها در سال ۱۴۰۳ متصور هستند. بنابراین در این گزارش بهترین گزینه سرمایه گذاری با ۱۰۰ میلیون تومان در سال ۱۴۰۳ پرداخته ایم.

سرمایه گذاری فیزیکی در بازار طلا

در سال های اخیرتورم و نبود ثبات اقتصادی باعث شده افراد به سمت سرمایه گذاری بازارهای طلا بروند. زیرا بازار طلا نسبت به ریسک های سیاسی و سیستماتیک امن است. بنابراین خرید طلای آبشده به یکی از بهترین گزینه سرمایه گذاری در ایران تبدیل شده است.
طلای آبشده اجرت ساخت و مالیات ندارد وخریدار فقط قیمت طلای خام را می پردازد. خرید طلای دست دوم یا همان بدون اجرت نیز یکی از گزینه های سرمایه گذاری با مبلغ حداقل ۱۰۰ میلیون تومان است. زیرا علاوه بر سرمایه گذاری می توانید برای مصارف شخصی از آن استفاده کنید.

خرید سکه با توجه به رشد تورم

خرید سکه با توجه به رشد تورم در کشور و افزایش قیمت سکه گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است. زیرا فعلا موضوع مالیات را اجرایی نکردند. همچنین کمیسیون و کارمزد فروش پایین دارد. در کنار قابلیت نقدشوندگی بالا در سکه وجود دارد.
در روزهای اخیر قیمت سکه طلا به ۴۵ میلیون تومان هم رسیده بود. اما الان دوباره در محدوده ۴۰ میلیون تومان است. در مقطع کنونی سکه حدود ۶ میلیون تومان حباب دارد. بنابراین در شرایط کنونی احتمال افت بیشتر آن وجود دارد. اما این مسئله به ثبات اقتصادی و از بین رفتن کامل تنش های سیاسی بستگی دارد.

سرمایه گذاری غیرفیزیکی در بازار طلا

خرید سکه از مرکز مبادله ارز و طلا، یکی از گزینه های غیرفیزیکی برای سرمایه گذاری است. از طریق این مرکزمی‌توانید با خرید گواهی سپرده، سکه خود را در زمان تعیین شده تحویل بگیرید. البته در صورت نگهداری هزینه انبارداری را باید پرداخت کنید.
نکته حائز اهمیت این است که معامله سکه در مرکز مبادله ارز و طلا ارزان تر از در بازار است.

بازدهی صندوق های سرمایه گذاری طلا

یکی از روش های غیرفیزیکی صندوق های سرمایه گذاری طلا است. برای سرمایه‌گذاری در این صندوق‌ها بایستی کد بورسی داشته باشید. میزان سود در آن‌ها به دو فاکتور قیمت دلار و قیمت اونس جهانی بستگی دارد. از جمله مزیت های صندوق های سرمایه گذاری قابلیت فروش در مقدار کم و کارمزد معاملاتی پایین تر نسبت به روش های فیزیکی و قابلیت سرمایه گذاری با سرمایه پایین است. در ماه های اخیر به دلیل افزایش قیمت انس و دلار میزان حباب صندوق های طلا نیز افزایش یافته است.
راهکار دیگر خرید طلای غیرفیزیکی، از طریق ارز دیجیتال با پشتوانه طلا است. ارزش این ارزهای دیجیتال معادل با قیمت فیزیکی طلا در بازار است که در صورت افزایش قیمت طلا، ارزش این نوع ارزها نیز بالا می‌رود. قابلیت انتقال آن اسان است.

در صورت سقوط ارزش سایر ارزهای دیجیتال این رمز ارز ارزش خود را حفظ می کند. در ماه های اخیر قیمت رمز ارزها افزایش قابل توجه ای داشته است. به همین دلیل خرید ارزهای دیجیتال نیز با ریسک های روبه رو شده است. بنابراین افرادی که قصد سرمایه گذاری دارند باید فعلا صبر کنند تا بازار به ثبات برگردد.

سرمایه گذاری در بورس

حداقل سرمایه برای ورود به بورس ۵۰۰ هزار تومان به علاوه مبلغ کارمزد است. در عرضه‌های اولیه می‌توان حتی با مبالغ کمتر از ۵۰۰ هزار تومان نیز سرمایه‌گذاری کرد. می‌توانید با هر میزان پولی که دارید، اقدام به سرمایه‌گذاری در بورس کنید. سود و زیان شما هم درصدی از همین سرمایه خواهد بود و برای هر مبلغی از سرمایه، ‌این درصد سود یا زیان یکسان است.

چرا که درصد سود یا زیان هر دو به یک اندازه است. تفاوت آن‌ها فقط به دلیل تفاوت در میزان سرمایه اولیه است. تا زمانی که تخصص و مهارت‌های لازم را بدست نیاورده‌اید، سرمایه‌گذاری غیرمستقیم انجام دهید. می‌توانید از صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سبدگردانی اختصاصی استفاده کنید.

در ابتدای اردیبهشت ماه شاخص کل بورس ۳٫۵ درصد رشد کرده است. این موضوع نشان می دهد که بازار سرمایه در نقطه ی ارزنده ای قرار دارد و می تواند از همین محدوده حداقل ۲۰ درصد بازدهی مثبت داشته باشد. اما این موضوع به این بستگی دارد که حقوقی ها و نوسان گیرها عرضه خود را افزایش ندهند.

صندوق سهامی

پیشنهاد می شود خرید صندوق‌های سهامی برای یک بازه زمانی ۳ تا ۵ ساله انجام شود. در بازه زمانی طولانی معمولا صندوق‌های سهامی بازدهی خوبی کسب می کنند. صندوق‌ها برای افرادی که آشنایی با بازار ندارند یا وقت کافی ندارند، بسیار مناسب است و افراد می‌توانند از تجربه و دانش مدیران صندوق‌ها استفاده کرده و در یک بازه نسبتا طولانی به سود دست پیدا کنند. صندوق سرمایه گذاری مبالغ خرد را از سرمایه‌گذاران مختلف جمع آوری کرده و این سرمایه جمع شده را به صورت تخصصی در حوزه‌های مختلف تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه گذاری می‌کند. از جمله مزیت های صندوق سهامی نقد شوندگی مناسب است.

تاثیر حضور تحلیل‌گران و معامله‌گران حرفه‌ای

به دلیل حضور تحلیل‌گران و معامله‌گران حرفه‌ای بازار سرمایه ریسک و بازدهی به نحو مطلوبی کنترل شده است. سرمایه‌گذاری‌ در صندوق ها نیاز به صرف زمان و دانش تخصصی بازار سرمایه ندارد و همه افراد جامعه می‌توانند به راحتی در صندوق ها سرمایه گذاری‌ کنند. البته در زمانی که شاخص کل بورس نزولی باشد اکثر صندوق های سهامی هم تحت تاثیر جو بازار روند نزولی پیدا می کنند.
کلام آخراینکه سرمایه گذاری با مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان در بازارهای مسکن و خودرو به دلیل سرمایه و تورم بالا امکان پذیر نیست. منطقی است این مبلغ را در بازارهای طلا و یا بورس سرمایه گذاری کرد. به این دلیل که مبلغ کمی است سود آوری آن به میزانی که انتظار داریم نیست.

اما این موضوع منوط به سرمایه گذاری در زمان مناسب است. به این معنا که در مقطع کنونی طلا رشد قابل توجه ای پیدا کرده و احتمال رشد بالاتر ندارد.حتی ممکن است کمی هم افت داشته باشد. به همین دلیل باید صبر کرد که حباب بازار طلا کاهش یابد و بعد از آن برای یک دوره میان مدت و بلند مدت سرم

modir

Recent Posts

وعده‌های شهردار تهران تحقق نیافت

عضو سابق شورای شهر گفت: عملکرد زاکانی به عنوان شهردار تهران طی سه ساله گذشته…

12 ساعت ago

کاهش ریسک بورس با رشد چه گروهی اتفاق می‌افتد؟

با تخلیه هیجانات تنش‌های سیاسی و افزایش عرضه ابتدا باید کاهش ریسک بورس اتفاق بیفتد…

13 ساعت ago

نحوه پیش‌بینی آینده‌های اقتصادی

پیش‌بینی آینده‌های اقتصادی در سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت فناوری‌های نوین و زیرساخت‌های پایدار، به عنوان راهبردی کلیدی…

19 ساعت ago

آینده صنعت گردشگری ایران

یونان شباهت‌های زیادی با ایران دارد، بیش از ۳۰ میلیون گردشگر را سالانه جذب می‌کند،…

19 ساعت ago

مدیریت مناطق جنگلی از نابودی تا فساد

در بازار چوب کشور یک ناترازی جدی فساد زا وجود دارد. مصرف چوب کشور در…

19 ساعت ago

نرخ رشد ماهانه دلار در سه دهه گذشته

به گزارش سرمایه فردا، توزیع نرخ رشد ماهانه دلار در بازار آزاد از ابتدای سال…

21 ساعت ago