آخرین اخبار

تفاوت برندینگ و مارکتینگ

به گزارش سرمایه فردا، برندینگ یک هویت منحصر به فرد برای کسب‌وکار شماست. مثل یک شخصیت است که مخاطبان با آن ارتباط برقرار می‌کنند. هدف آن ساختن یک رابطه عمیق و پایدار با مشتریان. این کار با ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت و قابل اعتماد از برند انجام می‌شود. یک فرآیند طولانی‌مدت است. مثل ساختن یک خانه، آجر به آجر پیش می‌رود.

تمرکز بر احساسات و ارتباطات است. می‌خواهد مشتریان با برند شما احساس نزدیکی کنند. مجموعه فعالیت‌هایی است که برای فروش محصولات یا خدمات انجام می‌شود. جذب مشتریان جدید و افزایش فروش. این کار با استفاده از ابزارهای مختلف مانند تبلیغات، تخفیفات و… انجام می‌شود.
اغلب کوتاه‌مدت است و برای رسیدن به اهداف مشخصی طراحی می‌شود. تمرکز بر اقدامات عملی و نتیجه‌گرا است. می‌خواهد مشتریان را به خرید ترغیب کند.
برندینگ به هویت و احساسات می‌پردازد، در حالی که مارکتینگ به عمل و نتیجه. برندینگ یک بازی طولانی‌مدت است، اما مارکتینگ می‌تواند کوتاه‌مدت باشد.
برندینگ به دنبال ایجاد ارتباط عمیق با مشتریان است، اما مارکتینگ به دنبال فروش است.
نتیجه‌گیری اینکه هر دوی این مفاهیم برای موفقیت یک کسب‌وکار ضروری هستند. برندینگ به شما هویت می‌دهد و مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا به مشتریان خود برسید.

modir

Recent Posts

جراحی پولی بدون نسخه اقتصادی

تجربه جهانی نشان داده حذف موفق صفرها تنها در سایه مهار تورم، رشد تولید، انضباط…

59 دقیقه ago

حمایت از تولید یا مصرف؟

سعید میرزامحمدی در این یادداشت تحلیلی، با نگاهی انتقادی به سیاست‌های تنظیم‌گرایانه و تقاضامحور دولت‌ها،…

2 ساعت ago

بوسه‌ای که دیر رسید

از یک بوسه پنهانی در راه‌پله تا دیداری تلخ در اتاق بیمارستان، عباس امامی داستانی…

2 ساعت ago

شکست سیاست سامانه ها

در سال های اخیر گسترش ابزارهای نظارتی همچون سامانه‌ها به‌جای تسهیل، به مانع کسب و…

3 ساعت ago

بهترین مخزن برای نگهداری شیر

برای نگهداری شیر، مخزن استیل ضدزنگ بهترین گزینه است؛ زیرا بهداشتی، مقاوم در برابر خوردگی…

7 ساعت ago

طرح انتقال آب تهران را نجات می‌دهد ؟

با بهره‌برداری کامل از خط ۶۴ کیلومتری انتقال آب طالقان به تهران، یکی از مهم‌ترین…

7 ساعت ago