آخرین اخبار

تفاوت برندینگ و مارکتینگ

به گزارش سرمایه فردا، برندینگ یک هویت منحصر به فرد برای کسب‌وکار شماست. مثل یک شخصیت است که مخاطبان با آن ارتباط برقرار می‌کنند. هدف آن ساختن یک رابطه عمیق و پایدار با مشتریان. این کار با ایجاد یک تصویر ذهنی مثبت و قابل اعتماد از برند انجام می‌شود. یک فرآیند طولانی‌مدت است. مثل ساختن یک خانه، آجر به آجر پیش می‌رود.

تمرکز بر احساسات و ارتباطات است. می‌خواهد مشتریان با برند شما احساس نزدیکی کنند. مجموعه فعالیت‌هایی است که برای فروش محصولات یا خدمات انجام می‌شود. جذب مشتریان جدید و افزایش فروش. این کار با استفاده از ابزارهای مختلف مانند تبلیغات، تخفیفات و… انجام می‌شود.
اغلب کوتاه‌مدت است و برای رسیدن به اهداف مشخصی طراحی می‌شود. تمرکز بر اقدامات عملی و نتیجه‌گرا است. می‌خواهد مشتریان را به خرید ترغیب کند.
برندینگ به هویت و احساسات می‌پردازد، در حالی که مارکتینگ به عمل و نتیجه. برندینگ یک بازی طولانی‌مدت است، اما مارکتینگ می‌تواند کوتاه‌مدت باشد.
برندینگ به دنبال ایجاد ارتباط عمیق با مشتریان است، اما مارکتینگ به دنبال فروش است.
نتیجه‌گیری اینکه هر دوی این مفاهیم برای موفقیت یک کسب‌وکار ضروری هستند. برندینگ به شما هویت می‌دهد و مارکتینگ به شما کمک می‌کند تا به مشتریان خود برسید.

modir

Recent Posts

کنسرت‌ها زیر سایه گرانی

افزایش بی‌سابقه قیمت بلیت کنسرت‌ها، تعطیلی سالن‌های بزرگ و انحصار چند سالن خصوصی، موسیقی پاپ…

2 ساعت ago

عوامل مخرب تولید ایران

در حال حاضر اقتصاد ایران زیر فشار تحریم‌ها بیش از هر چیزی به تولید نیاز…

10 ساعت ago

بحران سنجش علمی در ایران

آنچه امروز در نظام علمی ایران به‌عنوان «تولید علم» معرفی می‌شود، بیش از آنکه نشانه‌ای…

21 ساعت ago

سرنوشت تلخ یک قاتل

علی، جوانی که پس از محکومیت به قصاص با گذشت اولیای دم از مرگ گریخته…

21 ساعت ago

پرونده ربایش دختر افغانستانی

یک سال و نیم پس از ربایش و شکنجه دختر ۱۲ ساله افغان در جنوب…

21 ساعت ago

میراث ایران در خطر

از نسخه‌های جعلی و گنج‌یابان فضای مجازی تا تاراج محوطه‌های تاریخی جیرفت و فروش اشیای…

22 ساعت ago