ویژه

برنامه ریزی برای ایجاد ۴۰ شهرک فناوری

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در سومین رویداد صنعت دانش بنیان با محوریت صنایع کوچک، زیست بوم فناوری که با حضور وزرای صمت، علوم، نیرو، معاون علمی و فناوری رییس جمهور برکزار شد، گفت: رهبر معظم انقلاب بارها به اهمیت شرکت های دانش بنیان تاکید کرده و اینکه بنگاه های کوچک هم باید تبدیل به شرکت های دانش بنیان تبدیل شوند.
فرشاد مقیمی با بیان اینکه برای اینکه به دانش بنیان شدن شرکت های کوچک برسیم باید این رویدادها ادامه داشته باشد، افزود: توسعه ارتباط صنعت و دانشگاه ها، آماده سازی دانشگاه برای هماهنگی با فناوری دیجیتال، ایجاد فن بازارهای منطقه ای و …دنبال می شود.
او با تاکید بر اینکه سازمان صنایع کوچک ارکان های مورد نیاز برای بنگاه های اقتصادی را فراهم می کند، اطهار کرد: در حال حاضر ۲۶۰ هکتار به زیست بوم علم و فناوری کشور در تفاهم‌نامه وزارت صمت و وزارت علوم ایجاد می شود و ۱۷ قرارداد در راستای هوشمندسازی و بهینه سازی، استقرار شرکت ها در شهرک های صنعتی و ایجاد زیرساخت ها در رویداد امضا خواهد شد.
مقیمی با تاکید بر اینکه در راستای سیاست کاهش مصرف انرژی در کشور اقداماتی را انجام داده ایم، اظهار کرد: مدیریت هوشمند مصرف برق و دیسپاچینگ برق در شهرک های صنعتی دنبال خواهد شد و همچنین خدمات مربوط به فن بازار توسعه داده خواهد شد.
او با تاکید بر اینکه امروز قرارداد مربوط به صنعت ۴ امضا خواهد شد، تصریح کرد: در حال حاضر ۶ شهرک فناوری در کشور فعال هستند و مطالعات مربوط به ۱۴ شهرک فناوری هم در حال انجام است و در نهایت برای برنامه ریزی ۴۰ شهرک فناوری انجام شده است. همچنین صدور مجوز نخستین شهرک غیردولتی فن آوری برای اولین بار در کشور انجام و در مراکز نوآوری روی خوشه های فناوری متمرکز هستیم.
مقیمی با تاکید بر اینکه امروز نیازهای استراتژیک در حوزه کسب و کارها بررسی می شود، اظهار کرد: در دولت سیزدهم اتفاق مهمی رخ داد بهم رسانی شرکت های دانش بنیان بود

modir

Recent Posts

دو سناریو متفاوت برای شاخص کل بورس و هموزن

به گزارش سرمایه فردا، شاخص کل بورس و هموزن این روزها راه خود را از…

6 ساعت ago

پشت پرده حذف ارز ترجیحی

به گزارش سرمایه فردا، ماجرای حذف ارز ترجیحی و بیان دکتر خاندوزی وزیر اسبق اقتصاد…

6 ساعت ago

سرمایه گذاری در بیت کوین

شرکت سرمایه گذاری روچیلد، بلک راک و … نزدیک به صندوق بین المللی پول چندین…

8 ساعت ago

منطقه آزاد ماکو پل شرق و غرب می‌شود

پروژه ریلی چشمه ثریا به ترکیه معادلات کریوری دشمنان را برهم میزند. چراکه منطقه آزاد…

10 ساعت ago

خلاقیت در صنعت خودرو

فضای باز رقابتی در صنعت خودرو، علاوه بر خلاقیت در صنعت خودرو‌ آنها را برای…

13 ساعت ago

نقش تحقیقات بازار و خلاقیت در افزایش درآمد

تحقیقات بازار و خلاقیت دو حوزه مستقل هستند، اما در توسعه محصولات و نوآورانه، بهبود…

1 روز ago