آخرین اخبار

بانکداری دیجیتال به عنوان بستری برای افزایش درآمد نئو بانک ها

به گزارش سرمایه فردا، با توجه به اینکه در بسیاری از کشورهای دنیا، نئوبانک ها با تکیه بر درآمد‌های کارمزدی حاصل از بانکداری دیجیتال، برنامه‌های اقتصادی و به درآمدهای قابل توجهی دست یافته اند، بانک ایران زمین هم چشم انداز خود را همان رسیدن به بانک تمام دیجیتال قرار داده و تاکنون این بستر کمک کرد تا بانک ایران زمین در  مسیر شد قرار بگیرد، چراکه در سال گذشته رشدی ۶۸ درصدی در تراکنش های بانکداری دیجیتال ایجاد کرد و پیش بینی می شود در سال جاری هم رشد خدمات و تراکنش های مالی مشتریان از این بستر ادامه داشته باشد.

بانکداری دیجیتال ضرورتی پیش روی نهادهای مالی و فینتک در سراسر دنیاست، بانک ایران زمین، با نگاهی رو به آینده از سال ها قبل اقدام به تاسیس هلدینگ فناوری اطلاعات خود کرده است و در سال‌های اخیر این بانک با توسعه بخش دیجیتال توانسته اقبال کاربران شبکه بانکی کشور را بهمراه بیاورد و این موضوع جز افزایش کیفیت خدمات ارائه شده و ایجاد تجربه متفاوت برای مشتری علت دیگری ندارد.

تحقق هدف بانکداری دیجیتال

بانک ایران زمین در راستای تحقق هدف بانکداری دیجیتال، همراه بانک فراز خود از الگوریتم های هوش مصنوعی راه اندازی و با آخرین متدهای علمی در حوزه فناوری اطلاعات، خدمات متمایز به مشتریان خود ارائه می دهد.

ارائه سرویس های خاص به مشتریان و ایجاد یک اکوسیستم امن، از عوامل رشد کاربران بانک ایران زمین بوده که با استفاده از هوش مصنوعی و داده کاوی اطلاعات مشتریان نیازهای آنها شناسایی شده و  خدمات متناسب با نیاز آنان طراحی و ارائه شده است. در واقع هر مشتری می‌تواند، خدمات بانکی شخصی سازی شده ای داشته باشد و امکان طراحی بانک مختص به خود در فراز بسترسازی شده است. در واقع استفاده از داده کاوی، توســعه خدمات بر پایه هوش مصنوعی، بازاریابی محتوایی بر اساس جدیدترین ابزارها و تعامل مدرن و هوشمند با مخاطبان از مهمترین ابزارهای بانکداری مدرن است.

بانک های پیشرو به دنبال توسعه شعب دیجیتال خود هستند، زیرا سرویس های بانکداری دیجیتال این امکان را به مشتریان می دهد که علاوه بر دسترسی به خدمات گسترده بانکی، بتوانند تصویری دقیق تری از وضعیت مالی خود داشته باشند. خدمات بانک ایران زمین در حوزه بانکداری دیجیتال بر پایه هوش مصنوعی است شامل سرویس امضای دیجیتال است که بعد از راستی آزمایی و تایید برای بهره برداری از همراه بانک فراز مورد استفاده قرار می گیرد. بر پایه همین ظرفیت مشتریان می‌توانند حتی فعالیت‌های مهمی مانند درخواست دسته چک و درخواست تمکن‌مالی تا پرداخت‌هایی مانند خرید شارژ و پرداخت قبوض را بدون مراجعه به شعبه انجام دهند.

بانک ایران زمین در بستر فناوری نیازهای مشتریان را مورد بررسی قرار می دهد و براساس نوع درخواست، خدمات مورد نیاز را طراحی می کند، همچنین از داده های رفتاری، علایق و خواسته های مشتریان برای ارتقای خدمات و جلب رضایت مشتریان استفاده می کند و هم اکنون در سرویس های مشتریان می توان افزایش  و بهبود خدمات آنلاین بانک را مشاهده کرده هرچند مدیران بانک هم تاکید کرده اند که با روالی که بانک در حال سپری کردن است تا سال های آینده شاهد تسهیل دسترسی کاربران به خدمات بانکی و سرویس های جدید خواهیم بود.

از طرف دیگر فرصت مناسبی را برای کسب و کار‌ها مخصوصاً استارت‌آپ‌ها و فین تک‌ها فراهم کرده تا در کنار استفاده از انواع سرویس های بانکی، اقدام به تولید و ایجاد محصولات جدید خود کرده و به سودآوری برسند. در حال حاضر ورود امن به همراه بانک از طریق اثر انگشت، امکان انتقال وجه دسته‌ای و مستمر، بی‌نیازی به نام کاربری و رمز عبور مجزا از جمله مزایای همراه بانک ایران زمین است مه فعالیت های اقتصادی را تسهیل کرده است.

همچنین با توجه به اینکه خدمت دیجیتال، دوزبانه است، انتقال وجه مستمر و گروهی علاوه بر سپرده‌های بانک ایران زمین، به‌صورت بین‌بانکی و پایا نیز وجود دارد و می‌توان اقساط مربوط به تسهیلات دیگران را پرداخت کرد و همینطور می‌توان برای پرداخت خودکار اقساط، سپرده‌ای را تعیین کرد و این خود نشان از توجه به ارزشمند بودن زمان برای کارآفرینان و مدیران و … است.

modir

Recent Posts

نقش تحقیقات بازار و خلاقیت در افزایش درآمد

تحقیقات بازار و خلاقیت دو حوزه مستقل هستند، اما در توسعه محصولات و نوآورانه، بهبود…

10 ساعت ago

اهمیت مشاوره در کسب و کار

مشاوره در کسب و کار جدید کمک می کند هیجان‌ و چالش‌ همزمان فرد را…

10 ساعت ago

مهارت‌های زندگی برای آینده بهتر

به گزارش سرمایه فردا، آینده متعلق به کسانی است که مهارت‌های زندگی بیشتری یاد می‌گیرند…

10 ساعت ago

چند استراتژی برای کنترل تورم

کشورهایی که موفق به جدا کردن دولت از بانک مرکزی شده اند از چند چند…

10 ساعت ago

چالش اقتصاد ایران چیست؟

مهمترین چالش اقتصاد ایران «بحران ارزش افزوده صفر» است. اکنون بخش بزرگی از سرمایه ها…

10 ساعت ago

چرا دسترسی فناوری ایران محدود شده‌است

محدودیت‌ها در دسترسی فناوری ایران، همکاری‌های علمی و فرصت‌های شغلی ایجاد کرده و عامل فرار…

13 ساعت ago