آخرین اخبار

بازدهی صندوق درآمد ثابت

به گزارش سرمایه فردا، بررسی داده‌های مربوط به جریان پول اشخاص حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت قابل معامله (ETF) در یک سال اخیر نشان می‌دهد. بازدهی صندوق درآمد ثابت در شهریور ماه سال جاری با جذب بیش از ۶.۷ همت از منابع حقیقی‌ها، رکورد بیشترین ورود در ۱۲ ماه اخیر را به ثبت رساندند.
برآیند تجمعی خالص پول حقیقی ورودی به این صندوق‌ها طی یک سال گذشته را نشان می‌دهد که در پایان شهریور ماه به بیش از ۱۶.۸ همت رسید. در یک سال گذشته جز چهار ماه پایانی سال قبل، همواره خالص ورود پول سرمایه‌گذاران حقیقی به این صندوق‌ها مثبت و باعث افزایش بازدهی صندوق درآمد ثابت شده که بیش از ۳۰ درصد ثبت شده است.

بازدهی صندوق درآمد ثابت افزایش می یابد؟

با توجه به دیگاه دیدگاه اعضای FOMC در مورد سیاست‌های آتی است که نشان می‌دهد اکثر اعضا ترجیح می‌دهند کاهش نرخ بهره با یک روند ملایم و پیوسته انجام شود. به همین دلیل احتمالا همچنان رکود اقتصادی ادامه داشته باشد. این تصمیم‌گیری به دلیل شرایط اقتصادی کنونی، از جمله فشارهای تورمی مداوم و کند شدن رشد اقتصادی و بازار کار اتخاذ شده است. هدف این سیاست، ایجاد تعادلی میان نرخ تورم و نرخ رشد اقتصادی است. بنابراین بسیاری از سرمایه گذاران ترجیح می دهند که به ۳۰ درصد بازدهی صندوق درآمد ثابت اکتفا کنند. احتمال افزایش بازدهی بالاتر از این عدد نیزز البته وجود دارد.
کاهش تدریجی نرخ بهره به جلوگیری از شوک‌های ناگهانی اقتصادی کمک می‌کند و احتمالاً به بهبود تدریجی شرایط مالی و ثبات بیشتر در بازارها منجر خواهد شد. این روند به شرکت‌ها و خانوارها فرصت می‌دهد تا با شرایط جدید سازگار شوند، در حالی که از تضعیف شدید تقاضا در اقتصاد نیز جلوگیری می‌شود.
در پایان معاملات امروز، میانگین وزنی نرخ بازده تا سررسید اوراق اخزا کوتاه‌مدت و بلندمدت به ترتیب ۲۹.۴ و ۳۱.۲ درصد بود و ارزش کل معاملات خرد این اوراق در سطح ۲۸۱.۷ میلیارد تومان قرار گرفت.

modir

Recent Posts

دلایل ضعف فرهنگ مدیریت در ایران

از مشکلات اصلی فرهنگ مدیریت در ایران، رابطه‌محوری به جای شایسته‌سالاری و فساد از منابع…

4 ساعت ago

حمله اسرائیل به ایران

به گزارش سرمایه فردا، بعید است حمله اسرائیل به ایران سنگین باشد. به همین دلیل…

4 ساعت ago

ثروتمندترین کشور جهان

ثروتمندترین کشور جهان در حال حاضر لوکزامبورگ و بعد منطقه اداری چین و ماکو و…

4 ساعت ago

حمله اسرائیل نمایشی است؟

حمله اسرائیل در حال حاضر به نظر می رسد که نمایشی باشد. چراکه پیش از…

4 ساعت ago

تفاوت برندینگ و مارکتینگ

برندینگ و مارکتینگ دو مفهوم کلیدی در کسب‌وکار هستند اغلب با هم اشتباه گرفته می‌شوند.…

5 ساعت ago

رکود بازار مسکن تشدید شد

رکود بازار مسکن به دلیل گرانی تسهیلات مسکن و همچنین رونق بازارهای موازی تشدید شده…

5 ساعت ago