آخرین اخبار

اهمیت بازاریابی در روند مدیریت کسب و کار

به گزارش سرمایه فردا، سید صدرالدین نجاتی گیلانی، کارشناس کسب و کار درباره اهمیت بازاریابی در روند مدیریت کسب و کار در برنامه‌ای تلویزیونی گفت: گاهی با وجود اینکه کالایی از کیفیت و قیمت مناسب برخوردار است اما فروشنده نمی‌داند چگونه آن را ارائه دهد. مردم تنها کالای ما را خریداری نمی‌کنند، بلکه برند را نیز می‌خرند. برای آن‌ها ظاهر کار بسیار اهمیت دارد.

وی افزود: همواره نیاز است که میان کالا و برند تناسب و هماهنگی وجود داشته باشد. در کنار آن ظاهر کالا باید متناسب با جامعه هدف طراحی شود در واقع زیبایی کار بسیار مهم است.

این کارشناس کسب و کار اظهار کرد: مارکتینگ به معنای شناخت بازار، رفتار آن، شناخت خریداران و نسبت جنسیت است. ما باید شناخت کافی نسبت به این عوامل داشته باشیم تا بتوانیم بازاریابی کنیم. پس از آن باید ارزیابی مالی را به گونه‌ای انجام دهیم که بتوانیم به درستی قیمت‌گذاری کالا را انجام دهیم.

وی در ادامه تصریح کرد: افراد عموماً بر این باور هستند که قیمت کمتر، میزان خرید را افزایش می‌دهد، در صورتی که بعضاً این قیمت‌گذاری اشتباه، مشتری را نسبت به کیفیت کالا به شک می‌اندازد و این برخورد مناسب بازار نیست. بنابراین لازم است که تمام هزینه‌های صرف شده برای تولید کالا را در نظر بگیریم و تنها به برآورد قیمت از روی مواد اولیه بسنده نکنیم.

نجاتی گیلانی اظهار کرد: یکی دیگر از موارد مهمی که بعد از برآورد قیمت باید به آن بپردازیم، مدیریت مالی و منابع انسانی است. در کنار آن باید بدانیم که چگونه به کارمندان خود انگیزه کار کردن در فضای استارت‎آپی را بدهیم. همچنین مدیریت منابع تأمین‌کننده مواد اولیه برای تولید کالا نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مسیر لازم است که ما چند تأمین‌کننده معتبر را در نظر داشته باشیم تا تحت هیچ شرایطی ضربه‌ای به بخش تولیدی کالای ما وارد نشود.

وی افزود: در فرایند تولید باید کنترل کیفی را در نظر بگیریم. در قسمت آخر باید چگونگی ارائه کالا به مشتری را در نظر بگیریم. در کنار آن باید شبکه فروش و نوع توزیع کالا در میان مردم را نیز در نظر داشته باشیم. همه این موارد قابل یاد گرفتن هستند که باید به آن‌ها پرداخته شود.

نجاتی گیلانی گفت: گاهی شاهد این هستیم که در اروپا زعفران با قیمتی بالا فروخته می‌شود. دلیل این امر این است که آن‌ها بسته‌بندی شکیلی را برای ارائه به مشتریان خود در نظر گرفته‌اند. لذا روش بسته‌بندی محصول و تناسب آن با جامعه از دیگر نکات مهمی است که باید در بازاریابی و بازار سازی به آن توجه داشته باشیم./مهر

modir

Recent Posts

غزه؛ آینه‌ای برای فروپاشی اخلاق در نظم جهانی

در مواجهه با خشونت عریان رژیم صهیونیستی در غزه، اسلاوی ژیژک با نگاهی فلسفی و…

55 ثانیه ago

شکست سامانه‌های آمریکایی در برابر موشک‌های ایرانی

حمله موشکی ایران به پایگاه هوایی العدید قطر، نه‌تنها قدرت هدف‌گیری دقیق موشک‌های ایرانی را…

5 دقیقه ago

شش ماهِ بحران؛ ترامپ زیر بار وعده‌های خودش خم شده است

مجله آتلانتیک در گزارشی تند، شش ماه نخست دوره دوم ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ را یکی…

9 دقیقه ago

استقلالِ سا پینتو؛ ترکیب تازه برای بازگشت به قله

پس از شروعی کم‌رمق در بازار نقل‌وانتقالات، استقلال با جذب چهره‌های کلیدی و بازسازی ساختار…

17 دقیقه ago

ماشاریپف میان درد و انکار؛ زانویی که فصل را تهدید می‌کند

مصدومیت جلال‌الدین ماشاریپف در اردوی ترکیه، با تأیید پارگی رباط صلیبی، شوک بزرگی برای استقلال…

18 دقیقه ago

بحران آب در ایران؛ چالش‌ها و راهکارهای

آینده‌ی آبی ایران به تصمیماتی بستگی دارد که امروز گرفته می‌شود. ادامه روند فعلی به…

26 دقیقه ago