به گزارش سرمایه فردا، با توجه به سرمایهگذاری مناسب انجام شده در بخش زیرساختی بندر شهید بهشتی چابهار برای تردد کشتیهای با آبخور بالا، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از شهریور سال ۱۴۰۱ نسبت به ایجاد خطوط کشتیرانی منظم در این بندر اقدام کرد که موجب افزایش جهشی حجم عملکردی بندر تا ۱۵۳درصد نسبت به سال گذشته و رونق منطقه آزاد چابهار شده است.
گفتنی است، با جدیت و همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و باور به تحقق اقتصاد پویا و مقاومتی در این منطقه کمتر برخوردار، در پنج ماه ابتدایی سالجاری تعداد ۱۵۱۶۶ TEU کانتینر در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شده که جهش عملکردی چشمگیری نسبت به سالهای قبل دارد.
شایان ذکر است، حجم عملکرد کانتینری این بندر در سال ۱۴۰۰ و قبل از ورود گروه کشتیرانی به عنوان ناوگان ملی حدود ۱۴۷۸ TEU بوده است. بر این اساس، پیشبینی میشود با نرخ رشد فعلی تا پایان سالجاری بالغ بر ۴۰هزار TEU حجم عملکردی تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر چابهار (شهید بهشتی) محقق شود که نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۲۵ برابری همراه خواهد بود که نشانه مهمی از تاثیر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها خط کشتیرانی فعال در این بندر است./دنیای اقتصاد
پایانه مرزی شلمچه با نزدیکی به قطبهای کشاورزی کشور، ظرفیت بالایی برای صادرات محصولات کشاورزی…
پروژههای استراتژیک فولاد مبارکه در سال های اخیر منجر شده میزان واردات کشور به برخی…
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیاء، گفت: در سال گذشته میدان مشترک گازی با مشکل ناترازی و…
طی آیینی ویژه در سومین روز بیست و نهمین نمایشگاه بینالمللی نفت، گاز، پالایش و…
معاون وزیر نفت گفت: در حوزه تولید بنزین، اصلاحاتی در برخی پالایشگاهها انجام شد با…
در نظریههای اقتصادی نئوکلاسیک، «نقص اطلاعاتی» یکی از دلایل اصلی مداخله دولت در بازار محسوب…