به گزارش سرمایه فردا، با توجه به سرمایهگذاری مناسب انجام شده در بخش زیرساختی بندر شهید بهشتی چابهار برای تردد کشتیهای با آبخور بالا، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از شهریور سال ۱۴۰۱ نسبت به ایجاد خطوط کشتیرانی منظم در این بندر اقدام کرد که موجب افزایش جهشی حجم عملکردی بندر تا ۱۵۳درصد نسبت به سال گذشته و رونق منطقه آزاد چابهار شده است.
گفتنی است، با جدیت و همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و باور به تحقق اقتصاد پویا و مقاومتی در این منطقه کمتر برخوردار، در پنج ماه ابتدایی سالجاری تعداد ۱۵۱۶۶ TEU کانتینر در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شده که جهش عملکردی چشمگیری نسبت به سالهای قبل دارد.
شایان ذکر است، حجم عملکرد کانتینری این بندر در سال ۱۴۰۰ و قبل از ورود گروه کشتیرانی به عنوان ناوگان ملی حدود ۱۴۷۸ TEU بوده است. بر این اساس، پیشبینی میشود با نرخ رشد فعلی تا پایان سالجاری بالغ بر ۴۰هزار TEU حجم عملکردی تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر چابهار (شهید بهشتی) محقق شود که نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۲۵ برابری همراه خواهد بود که نشانه مهمی از تاثیر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها خط کشتیرانی فعال در این بندر است./دنیای اقتصاد
در این گزارش جامع به بررسی سوالات کلیدی در حوزه سرمایهگذاری پرداختهایم، از انتخاب بین…
مراسم اختتامیه و معرفی برگزیدگان رویداد ملی هنر سرامیک دانشجویان ایران با عنوان «متغیرها»، در…
سرمایه گذاری موفق شروطی دارد که باید رعایت شود. برای آموزش ترید و معامله گری…
شوک افزایش قیمت برنج در حالی رخ داد که کشاورزان بهترین محصول خود را به…
سبد معیشت کارگران حدود ۲۳.۴ میلیون تومان تعیین شده اما با توجه به پایه حقوق…
پروفسور محمد شریف ملکزاده، پدر علم نوین مدیریت گردشگری و بنیانگذار نظریه MFT (گردشگری با…