به گزارش سرمایه فردا، با توجه به سرمایهگذاری مناسب انجام شده در بخش زیرساختی بندر شهید بهشتی چابهار برای تردد کشتیهای با آبخور بالا، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از شهریور سال ۱۴۰۱ نسبت به ایجاد خطوط کشتیرانی منظم در این بندر اقدام کرد که موجب افزایش جهشی حجم عملکردی بندر تا ۱۵۳درصد نسبت به سال گذشته و رونق منطقه آزاد چابهار شده است.
گفتنی است، با جدیت و همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و باور به تحقق اقتصاد پویا و مقاومتی در این منطقه کمتر برخوردار، در پنج ماه ابتدایی سالجاری تعداد ۱۵۱۶۶ TEU کانتینر در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شده که جهش عملکردی چشمگیری نسبت به سالهای قبل دارد.
شایان ذکر است، حجم عملکرد کانتینری این بندر در سال ۱۴۰۰ و قبل از ورود گروه کشتیرانی به عنوان ناوگان ملی حدود ۱۴۷۸ TEU بوده است. بر این اساس، پیشبینی میشود با نرخ رشد فعلی تا پایان سالجاری بالغ بر ۴۰هزار TEU حجم عملکردی تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر چابهار (شهید بهشتی) محقق شود که نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۲۵ برابری همراه خواهد بود که نشانه مهمی از تاثیر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها خط کشتیرانی فعال در این بندر است./دنیای اقتصاد
در روزهایی که تلویزیون با سریالهای تکراری و بیرمق دستوپنجه نرم میکند، «الگوریتم» با روایتی…
هفتمین جشنواره بورس و رسانه با محوریت نقدهای سازنده و تحلیلهای علمی، بستری فراهم کرده…
در دیداری رسمی میان وزیر مالیه تاجیکستان و رئیس سازمان بورس ایران، دو کشور بر…
اگر میخواهید بدانید کدام نوع باتری یو پی اس برای شما مناسبتر است و چه…
بازار مسکن رشت در سال ۱۴۰۴ با ترکیبی از رکود معاملاتی و رشد قیمت مواجه…
محمد متین اوجانی با نمایش «مادرکیو» به صحنه بازگشته تا در قالب یک کمدی موقعیت،…