به گزارش سرمایه فردا، با توجه به سرمایهگذاری مناسب انجام شده در بخش زیرساختی بندر شهید بهشتی چابهار برای تردد کشتیهای با آبخور بالا، گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از شهریور سال ۱۴۰۱ نسبت به ایجاد خطوط کشتیرانی منظم در این بندر اقدام کرد که موجب افزایش جهشی حجم عملکردی بندر تا ۱۵۳درصد نسبت به سال گذشته و رونق منطقه آزاد چابهار شده است.
گفتنی است، با جدیت و همت گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و باور به تحقق اقتصاد پویا و مقاومتی در این منطقه کمتر برخوردار، در پنج ماه ابتدایی سالجاری تعداد ۱۵۱۶۶ TEU کانتینر در بندر چابهار تخلیه و بارگیری شده که جهش عملکردی چشمگیری نسبت به سالهای قبل دارد.
شایان ذکر است، حجم عملکرد کانتینری این بندر در سال ۱۴۰۰ و قبل از ورود گروه کشتیرانی به عنوان ناوگان ملی حدود ۱۴۷۸ TEU بوده است. بر این اساس، پیشبینی میشود با نرخ رشد فعلی تا پایان سالجاری بالغ بر ۴۰هزار TEU حجم عملکردی تخلیه و بارگیری کانتینری در بندر چابهار (شهید بهشتی) محقق شود که نسبت به سال ۱۴۰۰ با رشد حدود ۲۵ برابری همراه خواهد بود که نشانه مهمی از تاثیر گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان تنها خط کشتیرانی فعال در این بندر است./دنیای اقتصاد
نقش استارتاپ های بخش کشاورزی در تنظیم بازار و جلوگیری از تولید محصولات غیربهداشتی و…
مدیریت سیستمی کاربرد فراوانی پیدا کرده که تنها مربوط به شغل نیست. بلکه در برنامههای…
تبعات فیلترینگ فضای مجازی تنها منجر به خسارت دو میلیارد دلاری به کسبوکارهای ایرانی نشده،…
در این روند سهام کوچک یا بزرگ بخریم؟ این مهمترین سوال سرمایه گذاران است. در…
در کمیسیون تلفیق هیچ پیشنهادی برای افزایش قیمت حاملهای انرژی ارائه نشده، اما دولت طبق…
بازار لوازم خانگی در ۱۴۰۳ کاملا با رکود همراه بود. تولیدکننده ارز نداشت و مصرف…